Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@22:43:28 GMT

افزایش ترخیص کالاهای اساسی در گمرکات

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۸۴۶۵

‍‍‍‍‍‍

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران: بیش از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالای اساسی در بنادر و گمرکات کشور موجود است که نسبت به زمان اجرای مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، افزایش پیدا کرده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، "مهرداد جمال ارونقی" در گفتگو با ۱۸:۳۰ گفت: در حال حاضر در حدود ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالای اساسی در ۲۵ گروه کالایی و ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا‌های غیر اساسی، غیر کانتینری در بنادر و گمرکات وجود دارد و ۳۱ هزار دستگاه کانتینری پُر وارداتی که حاوی کالا‌های اساسی و غیر اساسی هستند را در گمرکات و بنادر قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او درباره علت بالا بودن میزان کالا‌های اساسی درگمرکات گفت: آن زمانی که مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تصویب و برای اجرا ابلاغ شد، میزان کالا‌های اساسی ۳.۵ تا ۳.۷ میلیون تن بود و یک میلیون تن کالا‌های اساسی هم روی شناور‌هایی بودند که این کالا‌ها را حمل کرده و به بنادر و گمرکات کشور رسانده بودند.

او گفت: بیش از ۵۴ فروند شناور بیش از یک ونیم تن کالای اساسی را به بنادر و گمرکات کشور رسانده اند.

ارونقی در خصوص مشکل ترخیص کالا‌های اساسی گفت: کالا‌های اساسی که در گروه ۲۱ و ارز نیمایی قرار گرفته اند و کالا‌های اساسی که عمده اقلام موجود در بنادر و گمرکات کشور را تشکیل می‌دهند ۲ مشکل دارند که باید بررسی، نتیجه گیری و تصمیم مقتضی گرفته شود که نخستین گروه کالا‌های اساسی، کالا‌هایی هستند که هنوز تامین ارز نشده اند و ارز این کالا‌ها منتقل نشده و اسناد مالکیت در دست صاحبان کالا نیست، بنابراین نمی‌تواند نسبت به تخلیه این کالا‌ها یا اظهار این اقلام به گمرک اقدام کنند.
معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در ادامه گفت: مورد دوم بحث کالا‌های اساسی است که با اعتبار خریدار، خریداری شده است و به بنادر و گمرکات کشور رسیده است و این‌ها اگر اعلامیه تامین ارز را بصورت اعتبار صادر شود وبه صاحبان کالا اختیار داده شود که ارز آن‌ها در وقت مقرر بعد از ترخیص تامین خواهد شد، نسبت به ترخیص این کالا‌ها اقدام خواهند کرد.
فرهاد منتصر کوهساری، معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی در ارتباط اینترنتی با برنامه گفت: حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالای اساسی در بنادر کشور موجود است و حدود ۴۹۱ هزار تن هم در پای اسکه در حال تخلیه است.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: احتکار کالا ، گمرکات ، ترخیص کالا ، تامین ارز

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: احتکار کالا گمرکات ترخیص کالا تامین ارز بنادر و گمرکات کشور تن کالای اساسی کالا های اساسی هزار تن کالا کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۸۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۷ درصدی صادرات از استان کرمانشاه

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: گمرکات استان فروردین‌ را با رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی‌اصغر عباس‌زاده امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی فروردین سال‌جاری صادرات کالا از گمرکات استان کرمانشاه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزش، رشدی ۱۷ درصدی داشته است.

وی افزود: در ماه نخست سال جاری کالا، در مجموع ۲۳۰ میلیون و ۵۲۰ هزار دلار کالای صادراتی به وزن ۴۹۰ هزار و ۵۷۵ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادرات صورت پذیرفته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این میزان کالای صادراتی از گمرکات استان کرمانشاه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزش رشد ۱۷ درصدی و از نظر وزنی کاهش شش درصدی داشته است.

عباس‌زاده عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میل‌گرد و آهن‌آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک بار مصرف عنوان کرد.

کد خبر 751474

دیگر خبرها

  • رشد ۱۷ درصدی صادرات از استان کرمانشاه
  • رئیس قوه قضاییه: برخی قضات گله می‌کنند که پرونده‌ها با ابهامات زیاد به اجرای احکام می‌روند
  • بهبود وضعیت بنادر، گمرکات وانبارهای اموال در استان هرمزگان
  • اژه‌ای: وضع بنادر و انبار گمرکات با نقطه مطلوب فاصله دارند
  • با نقطه مطلوب وضعیت بنادر ،‌گمرکات و انبارها فاصله داریم
  • وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای «تملیکی» و «توقیفی» بهتر شده است
  • استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه
  • قیمت کالاهای اساسی؛ گوشت چند شد؟ +جدول
  • ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان جابجا شد
  • حمل و نقل ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای هرمزگان