Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد سراجی به انتقاد از اتفاق عجیب این هفته پرداخته است.

مهرداد سراجی، مدیرعامل سایپا می گوید طبق قوانین فدراسیون می تواند بازی این تیم با سپاهان را به سود سایپا تغییر دهد.

به گزارش طرفداری، مهرداد سراجی، مدیرعامل سایپا در گفت و گو با رادیو ایران در خصوص دیدار تیمش با سپاهان و گل خوردن سایپا در زمان آتش بازی سپاهانی ها گفت:

قبل از اینکه در مورد این اتفاق عجیب، غیرقانونی و غیراخلاقی صحبت کنیم می خواهم در مورد مردم بزرگ و با فرهنگ اصفهان صحبت کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصفهان مهد فرهنگ و ادب ایران است و پایتخت فرهنگی ماست. اصفهان دیار مردان است. این اتفاق غیر ورزشی و غیرقانونی که در موقعیت میزبانی بوده ارتباطی به فرهنگ مردم اصفهان و هواداران سایپا ندارد. با هر قصد و نیتی که رقم خورده این یک اتفاق غیرقانونی و عجیب بوده و اتفاقی از بیرون ورزشگاه نبوده و اتفاقی از قبل طراحی شده بود و ظاهرا برای جشن تولد آقای محروم نویدکیا بوده است. من در ورزشگاه بودم و دقیقه 3 4 بازی بود، قبل از آن هم ما یک کرنر خوب توانسته بودیم بفرستیم و توپ برمی گردد و کرنر می شود و همان لحظه آتش بازی شروع می شود. دقت کنید ورزشگاه خالی از جمعیت که در سکوت کامل قرار دارد، هر صدای کوچکی منتشر شود به یکباره صداهای وحشتناک و دلهره آوری که از انفجار مهیب چندین مواد آتشزا و دودزا می شود و این موضوع باعث سردرگمی بازیکنان ما شد.

وی در مورد اینکه آیا برخی در ورزشگاه به عنوان تماشاگر حضور داشته اند یا نه گفت:

نه هیچ تماشاگری در ورزشگاه نبود. یک بنر بزرگ در گوشه زمین و مقابل جایگاه قرار داشت و در زیر و اطراف آن فشفه و موشک های دودزا و آتش زا از قبل طراحی شده که همزمان با اولین کرنر آنها که دقیقه 3 4 بازی بوده، این انفجار صورت گرفت و واقعا همانجور که محسن مسلمان گفت ما فکر کردیم جنگ شده و واقعا صدای دلهره آور و عجیب بود.

سراجی در خصوص برهم خوردن تمرکز دو تیم و اعتراضشان به ناظر بازی گفت:

هر مورد فوق برنامه ای که در مسابقه رسمی بخواهد برگزار شود مثل کنسرت و آتشبازی و حرکات موزون و هر مراسمی باید در نشست هماهنگی به اطلاع نماینده فدراسیون برسد. همچنین وقتی که بازیکنان برای گرم کردن وارد زمین می شوند، 30 دقیقه قبل از آن هیچ نوع تحرک و برنامه ای نباید در ورزشگاه و زمین انجام شود و این صراحت قانون است. وقتی این اتفاق افتاد، دوستان من بلافاصله فیلمش را به سازمان لیگ فرستادند و آقای سهیل مهدی هم در جریان قرار گرفتند و از ایشان تشکر می کنم که خیلی زود به موضوع ورود کرد. وقتی به تهران برگشتم هم نامه ای تحت عنوان اعتراض رسمی به آقای بهاروند ارسال کردم و با ایشان تلفنی هم صحبت کردم و ایشان هم در جریان قرار داشت و تعجب می کرد و بعید می دانست چطور چنین اتفاقی رقم خورده و مسئولین باشگاه اجازه داده اند این اتفاق غیرقانونی بیفتد و به ما قول داده اند تا رسیدگی کنند.

وی در این خصوص که آیا به این موضوع رسیدگی خواهد شد یا خیر گفت:

ما به داوری و صحنه گل و اینکه آفساید یا خطا بوده اعتراض نداریم. باید ببینیم آقای بهاروند و همراهانشان آن اقتدار فدراسیون را می توانند اجرا کنند، قصد و نیتی دارند که قانون اجرا شود و من یقین دارم که در فدراسیون می خواهند روح قانون را اجرا کنند. این لیگ یک لیگ استثنا است و اعتراضات زیادی به داوری وارد شده و اتفاقات خوبی رقم نخورده و به نظر می آید دقت نظر بیشتری را باید به کار بگیرند اما انتظار چه چیزی است از سازمان لیگ؟ حق قانونی ما این است که اگر بخواهند به آیین نامه ها توجه شود و قوانین فیفا و AFC و فدراسیون ما، باید سه امتیاز بازی را به سایپا اختصاص دهند اما اینکه مسئولان سازمان لیگ تا کجا می خواهند جلو بروند نمی دانم ولی توصیه می کنم با حداکثر توانشان جلوی اینگونه اتفاقات را بگیرند تا هیچ تیمی در هیچ شرایطی به خودش اجازه ندهد این اقدام غیرقانونی و مختل کننده روند بازی را رقم بزند و به تیم مهمان آسیب وارد کند و باعث سردرگمی شود و ممکن است حتی اتفاقات دیگری بیفتد اما به هر صورت اگر اقتدار و صلابت مدیریت ارشد در فدراسیون و سازمان لیگ و هیات های استانها و اداره کل ها و وزارت ورزش باشد و ورود کنند به این بی قانونی ها، کسی به خودش اجازه نمی دهد چنین چیزی تکرار شود.

سراجی در خصوص اینکه در قوانین این موضوع وجود دارد که می توانند سه امتیاز را به سایپا بدهند یا نه تصریح کرد:

باید در کمیته بررسی شود و می تواند این اتفاق رقم بخورد وقتی اتفاقی خارج از چارچوب قانون رخ دهد باعث آسیب به ورزشکاران ما شود، نتیجه بازی می تواند تغییر کند اما داور باید در آن زمان بازی را متوقف می کرد و نماینده و ناظر بازی باید ورود می کرد به قضیه تا بازی متوقف شود. به عوامل برگزار کننده مسابقه باید تذکر داده می شد که این اتفاق نیفتاد و بعد داور باید متوقف می کرد و می گذاشت دود برود و 2 3 دقیقه هم بیشتر نبود و بعد از آن باید بازی را آغاز می کرد و این اتفاق نیفتاد.

وی در پایان در خصوص اضافه شدن بازیکنان جوانان به ترکیب سایپا گفت:

ما در سایپا طی سال های قبل که مهندس سلیمانی مجموعه سایپا را رهبری می کنند از یک نظم مالی و انضباط مناسب سازمانی برخوردار بوده است. نظم مالی یعنی اینکه وقتی با بازیکنی قرارداد می بندیم یعنی آن عدد واقعی و معقولی است که به بازیکن پرداخت می کنیم و متعهد به پرداخت آن هستیم. سایپا تا به امروز به کسی بدهکار نیست و به کسی تعهدی ندارد و پنجره نقل و انتقالاتش باز است یعنی این نظم مالی در سال های گذشته مورد توجه بوده و در این دوره هم که من هستم، این دنبال می شود. آقای صادقی خیلی خوب و کادرفنی خوبی دارد و وقت می گذارند و کار می کنند و به نظرم توانسته اند با وضعیت های موجودی که در باشگاه بوده و جذب چند بازیکن، تیم خوبی را بسازند. در خصوص فرصتی که سایپا به بازیکنان جوان می دهد و استعداد پیدا می کند، این یک شجاعت است و این فرصت را به بازیکنان جوان می دهد که می گذارد بیایند و در لیگ برتر بازی کنند و در این فصل 2 3 بازیکن با تجربه تر مثل حسین ماهینی، محسن مسلمان و صادق بارانی را داریم و تیمی شکل گرفته که به نظر این 2 3 بزرگتر تیم در کنار کادرفنی و رهبری داخل زمین و آن ضرباهنگ بازی را کنترل می کنند و به نظرم می آید این فرصت در اختیار جوانان قرار گرفته و این انتظار می رود که جوانان از این فرصت استفاده کنند و سایپا هم در گذشته لژیونرهای خوبی داشته، مسعود شجاعی، علی قلی زاده، کریم انصاری فرد، کاوه رضایی و همه کسانی بوده اند که از سایپا به باشگاه های دیگر رفته اند و لژیونر شده اند و در حال حاضر هم سه بازیکن جوانان در اردوی تیم ملی داریم

منبع: طرفداری

کلیدواژه: سازمان لیگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۸۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب سپاهان برابر استقلال خوزستان (احتمالی)

تیم فوتبال سپاهان در حالی امروز به مصاف استقلال خوزستان می‌رود که چند بازیکن اصلی این تیم پس از رفع مصدومیت آماده بازی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم فوتبال سپاهان که با توجه به نتایج هفته‌های قبل با فاصله‌ای قابل توجه نسبت به تیم دوم و چهارم در رده سوم جایگاهی تثبیت شده پیدا کرده است در حالی در هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال به مصاف استقلال خوزستان می‌رود که برای اولین بار در سال ۱۴۰۳ بدون مصدوم خواهد بود و مورایس ترکیبی کامل‌تر نسبت به بازی‌های قبل در اختیار خواهد داشت.

رقابت جالب در قلب دفاع

با مصدومیت محمد دانشگر، این هادی محمدی بود که جانشین او در قلب دفاعی سپاهان در کنار سیاوش یزدانی شده بود. او که عملکرد خوبی در بازی‌های اخیر از خود نشان داده است بعید است پس از نمایش خوب برابر پرسپولیس نیمکت نشین شود و احتمالاً قلب دفاعی سپاهان برابر استقلال خوزستان بدون تغییر خواهد بود و محمد دانشگر با وجود رفع مصدومیت به ترکیب اصلی راه پیدا نمی‌کند. در دو سمت خط دفاعی نیز مطابق معمول میلاد زکی‌پور در سمت چپ و رامین رضاییان در سمت راست به کار گرفته خواهند شد تا اینگونه خط دفاع چهار نفره مقابل پیام نیازمند تکمیل شود.

سه مهره قابل اطمینان در مرکز زمین

خط هافبک سه نفره سپاهان را مانند بازی قبل مقابل پرسپولیس برایان دابو، محمد کریمی و امید نورافکن تشکیل می‌دهند و در این بین برایان دابو وظایف دفاعی بیشتری خواهد داشت. البته ترافیک در خط هافبک سپاهان بالا است و بازیکنانی مثل محمد جواد حسین و عباس حبیبی نیز می‌توانند با توجه به شرایط بازی فرصت حضور در زمین را پیدا کنند.

بازگشت احتمالی اسدی به خط آتش سپاهان

خط حمله سه نفره سپاهان با یک مهاجم نوک و دو وینگر شکل می‌گیرد. شهریار مغانلو قطعاً به عنوان مهاجم نوک به کار گرفته خواهد شد و مهره جانشین او می‌تواند کاوه رضایی باشد. در سمت چپ خط حمله مورایس سه انتخاب یعنی رضا شکاری، آریا یوسفی و علی اصغر اعرابی را خواهد داشت که احتمال استفاده از شکاری بیشتر است. در سمت راست نیز با توجه به بازگشت اسدی، احتمالاً او اولویت مورایس خواهد بود تا حضور او به جای احمدزاده، تنها تغییر سپاهان نسبت به بازی قبل باشد.

ترکیب احتمالی سپاهان مقابل استقلال خوزستان

پیام نیازمند، هادی محمدی، سیاوش یزدانی، میلاد زکی‌پور، رامین رضاییان، برایان دابو، محمد کریمی، امید نورافکن، رضا شکاری، رضا اسدی و شهریار مغانلو

کد خبر 751024

دیگر خبرها

  • ترکیب سپاهان برابر استقلال خوزستان (احتمالی)
  • آقا زمانی: پرسپولیسی ها نباید اسیر ضد حملات نساجی شوند
  • حلالی: پرسپولیس با جبران یک امتیاز، صدرنشین می‌شود و قهرمان لیگ
  • پرسپولیس در نبردهای سرنوشت‌ساز ۹ امتیاز از دست داد!
  • سپاهان - استقلال خوزستان؛ مورایس در لبه پرتگاه به پورموسوی رسید | پیش بازی
  • اتفاق خوب برای پرسپولیس در بازی با نساجی
  • ببینید | سحابی مدیرعامل رایمند: قوانین نه تنها به نفع تولیدکننده نیست بلکه به ضرر آن است
  • بحران کاریزما در پرسپولیس؟ | اتفاق آـزار دهنده در بازی با سپاهان
  • عنایتی: اتفاقی که در بازی پرسپولیس و سپاهان افتاد با برنامه بود/ حضور بانوان فرهنگ ورزشگاه‌ها را عوض کرده است+فیلم
  • آبی‌های خوزستان آماده بازی بزرگ (عکس)