Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت‌وگوی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با مردم دقایقی قبل از شبکه یک سیما به طور زنده آغاز شد.

قرار است طی این گفت‌وگو، رئیس مجلس به بیان مجموعه عملکرد و اقدامات صورت گرفته در 6 ماهه ابتدای مجلس یازدهم شورای اسلامی بپردازد.

قالیباف در ابتدای سخنانش ضمن تبریک  تسلیت شهادت محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان گفت:‌ در این شب‌ها مردم در سیل خوزستان به خصوص اهواز و آبادان هستند، به آنها خداقوت می‌گویم و امیدواریم نیروهای دولتی و مردمی کمک کنند تا شرایط سخت آنها هم بگذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما به عنوان نمایندگان مردم بدون شک نباید دغدغه‌ای به جز دغدغه مردم داشته باشیم و طبیعتاً با گرانی‌ها آشنا هستیم و در فرصت‌هایی که پیدا می‌شود در میان مردم حضور یافته و با مردم صحبت می‌کنیم و در این بخش به طور جد مردم گله‌مندند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این جای تعجب نیست که بنده در یکی از همین بازدیدها دیدم که پشت یک نانوایی نوشته شده نان نسیه داده نمی‌شود؛ من تعجب کردم که چطور چنین اتفاقی افتاده است به داخل نانوایی رفتم صحبت کردم و دیدم کسانی هستند که کارگر بوده و در این شرایط سخت با توجه به اینکه کارگر روزمزد هستند فرصت خرید نان پیدا نمی‌کنند و حتی برای خرید نان مشکل دارند.

قالیباف با بیان اینکه واقعاً مشکلات زیاد است، گفت: مردم از نان که ساده‌ترین موضوع است دچار مشکل است تا سایر موارد؛ اخیراً در موضوع مرغ نیز دچار مشکل شدیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: من فکر می‌کنم بحث گرانی را باید به دو بخش تقسیم کنیم، یکسری از مشکلات ریشه‌ای است. وقتی ما شرایط تحریم و کرونا را نداشتیم همه مردم پذیرفته بودند که نزدیک عید 20 الی 25 درصد به قیمت‌ها اضافه می‌شود و معنی آن این است که تورم 25 درصد برای مردم امری طبیعی بود و سالی یکبار انتظار آن را می‌کشیدند.

*در سال آینده دچار کسری بودجه هستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ اکنون اگر مردم خیلی ناراحت هستند به خاطر این است که گاهی اوقات تورم را در سال چند بار متوالی می‌بینند و ثباتی در قیمت‌ها وجود ندارد، این بحثی ریشه‌ای است که چرا چنین اتفاقاتی می‌افتد. اساس این موضوع به کسری بودجه‌ای برمی‌گردد که در دولت‌های گذشته تا به امروز بوده و هست.

قالیباف افزود: حتی در بودجه‌ای که روز گذشته به مجلس ارائه شد نیز شامل حال آن می‌شود ما دچار کسری بودجه هستیم. 

وی گفت: بحث مسائل مدیریتی نیز در این میان دخیل است. ما در شبکه تهیه یعنی در تهیه، تأمین و توزیع در کشور دچار مشکلات جدی هستیم. این شبکه درستی نیست و این ریشه در حوزه سومدیریت دارد و در نظارت بر اینها دچار مشکل هستیم. به عنوان مثال در حال حاضر با همه شرایط سخت ارزی که داریم ارز 4200 تومان برای کالاهای اساسی اختصاص می‌یابد یعنی تا 27 مهر (در 6 ماهه ابتدای سال) بیش از 4 میلیارد دلار به اقلام اساسی ارز قطعی واگذار شده است، اما ما آثار این را در بیرون نمی‌بینیم. یعنی مرغ کیلویی 28 هزار تومان شده و دیگر امروز پای مرغ به اندازه قیمت مرغ 2 سال قبل شده است و مردم قدرت خرید خود را از دست داده‌اند اینها به ضعف‌های مدیریتی برمی‌گردد.

ادامه دارد..

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدباقر قالیباف مجلس شورای اسلامی رئیس مجلس قالیباف مجلس گفتگو شورای اسلامی رئیس مجلس دچار مشکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۸۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدمحمد حسینی، درباره نحوه تعامل و همکاری دولت با مجلس جدید، اظهار کرد: بنای ما بر همکاری، همراهی و تعامل مثبت با مجلس بوده و آنچه که نمایندگان در بحث های نظارتی مطرح کردند، این موارد را به جد دنبال کردیم تا پاسخگو باشیم و در جایی که لازم هست، درباره آنها توضیح دهیم. یا در بحث تقدیم لوایح سعی کردیم در کمیسیون همراهی لازم را داشته باشیم و در صورت امکان نظرات را اصلاح کنیم. یا اگر طرح هایی دادند که مناسب بوده آن طرح را تأیید کنیم.

بنابر گزارش شفقنا، وی ادامه داد: قطعاً با مجلس جدید هم این رویه ها را ادامه خواهیم داد. در دو سال گذشته تجربه جدیدی به دست آوردیم و امیدواریم که مدیران ارشد ما از افراط و تفریط در این باره اجتناب کنند و یک رابطه حسنه، معقول و منطقی با نمایندگان عزیز داشته باشند.

حسینی تأکید کرد: روابط مثبت و همکاری دولت و مجلس به نفع کشور است تا اینکه اصطکاک وجود داشته باشد و تنش ایجاد شود و در نهایت کارها با مشکل رو به رو شوند.

وی با بیان اینکه قطعاً با هماهنگی، همدلی و هم اندیشی، بهتر از گذشته می توانیم عمل کنیم، گفت: دولت و مجلس یازدهم همکاری خوبی با یکدیگر داشتند و امیدواریم که در مجلس دوازدهم تعامل بهتری حاصل شود و در نهایت این همکاری و هماهنگی به نفع مردم باشد.

وی درباره پیگیری لوایح اولویت دار در مجلس جدید بیان کرد: تاکنون بالغ بر ۲۶۰ لایحه به مجلس تقدیم شد که تعدادی از این لوایح به قانون تبدیل شدند، ولی تعداد قابل توجهی هنوز باقی مانده و در نوبت بررسی هستند. لوایح یک فوریتی و دو فوریتی یا لوایح اولویت دار مشخص شدند و سعی داریم با همکاری نمایندگان این لایحه ها را به سرانجام برسانیم.

حسینی اظهار داشت: در حال حاضر به دنبال این هستیم که بررسی «بودجه» و «برنامه هفتم توسعه» در مجلس یازدهم به پایان برسد. در موضوعات اجتماعی نیز کمیسیون اجتماعی اصرار دارد که مساله تعیین تکلیف تعطیلات مشخص شود و به مجلس آینده واگذار نشود.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898571

دیگر خبرها

  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد | مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم
  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • قالیباف: بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است