Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@01:35:55 GMT

چشم انداز سینما پس از کرونا

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۹۱۲۸

سینمای پس از کرونا فرصت بازسازی و یادآوری دوره شوم کرونا نیست باید در اندیشه ی سینماگری را بازسازی کرد و طرحی نو درانداخت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمد حسینی کارشناس سینما در گفتگو با شهر فرنگ گفت: فصل باردهی و برنامه ریزی برای سینما یکساله است. بعضی‌ها ممکن است سینما را در دوره پس از کرونا فراموش کنند و دیگر به سراغ سینما نروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه سینما یک آیین است گفت: سینما زودتر از آنچه که فکرش را بکنیم خود را بازسازی می‌کند.

حسینی درباره نبایسته‌های سینمای ایران به دوره تاریخی سینمای ایتالیا در دهه ۵۰ اشاره کرد و گفت: اولین کاری که نباید بکنیم این است که مردم پس از کرونا در چه وضعیتی هستند. سینماگر‌ها پس از این دوران باید خود را باید کنار مردم ببینند تا بتوانند حال مردم را به روز‌های خوب برگردانند. نباید سینمای پس از کرونا را به تلخی دوره کرونا تخصیص دهند.

او افزود: سینمای ما کمرنگ و کم رمق است.

"امیررضا نوری پرتو" کارشناس سینما از جهان پسا کرونا گفت و افزود: از نظر شرایط اقتصادی، جهان پس از کرونا بهم ریخته است و مردم عادت می‌کنند سینما را در خانه داشته باشند.

او از زاویه دیگر درباره عصر پس از پاندمی کرونا گفت: ممکن است پس از مدتی که در خانه مانده اند و به سینما نرفته اند علاقه پیدا کنند در فضای بیرون از خانه فیلم ببینند.

نوری پرتو از کرونا یک اتفاق بزرگ، شوم و تراژدی نام برد و گفت: معتقدم سینمای ایران سال‌ها است که مرده و با تنفس مصنوعی در دهه ۹۰ تنفس می‌کند. در سال ۵۶ حدود ۳۰ فیلم تولید می‌شده است که گفته می‌شود نسبت به دهه ۴۰ قبل از خود سقوط کرده است. شاید شرّ این کرونا برای سینمای ما خیر شود.

امیررضا نوری پرتو کارشناس سینما افزود: مخاطبان سینما، امروز در انتظار تزریق امید از طرف این رسانه نیستند بلکه خواسته‌های دیگری دارند. اکنون بهترین فرصت است که اندیشه سینما گران تغییر کند. برچسب ها: شهر فرنگ ، سینما

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: شهر فرنگ سینما پس از کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۹۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی

مرکز وکلای قوه قضاییه اعلام کرد: رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی یکی از برنامه‌های جدی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در راستای خدمت رسانی به مردم و تحقق اصل حقوق عامه در سند تحول قضایی است.

به گزارش ایسنا، طی سال های گذشته مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با ارتباط گیری مستقیم با مردم در قالب طرح «وکلا در مساجد» و رسیدگی به مشکلات حقوقی آنها با حضور در مرکز ملاقات مردمی قوه قضائیه؛ با پرونده‌هایی در سطح کشوری و کثیرالشاکی مواجه شد که بعضاً بیش از چند هزار نفر و چندین وزارتخانه و نهاد و سازمان رسمی در آن درگیر بوده‌اند.

درهمین راستا بنابر دستور حسن عبدلیان پور ریاست مرکز، جلسات تخصصی با حضور وکلا و کارشناسان زبده و نخبه مرکز برای رسیدگی به این پرونده‌های کثیرالشاکی برگزار و روند حقوقی و آرای صادره در این پرونده‌ها مورد بازخوانی و راهکارهای قانونی و راهنمایی‌های حقوقی به نمایندگان شکات ارائه می گردد.

دریکی از این پرونده‌های کثیرالشاکی با توجه به پیچیدگی‌های حقوقی و صدور آرای متعدد، که مربوط به اعضای «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی» با بیش از ۷ هزار نفر عضو است، تاکنون چند نشست تخصصی برگزار و در هر نوبت وکلای تخصصی و کارشناسان مربوطه اوراق پرونده را بررسی و راهکارهای لازم را برای پیشبرد مسیر حقوقی و رضایت مردم در راستای قانون را در دستور کار قرار دادند.

بر اساس گزارش مرکز وکلای قوه قضاییه، رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی یکی از برنامه‌های جدی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در راستای خدمت رسانی به مردم و تحقق اصل حقوق عامه در سند تحول قضایی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست/ آثار سهیلی اسناد تاریخی معتبری است
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران | من زمان جنگ ویتنام هم به آمریکایی بودنم افتخار می‌کردم اما حالا...| تصاویر
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد