Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-19@07:57:44 GMT

پاسخ قالیباف به روحانی

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۹۱۵۰

پاسخ قالیباف به روحانی

فرارو- محمدباقر قالیباف رییس مجلس امشب و پس از یک هفته جنجالی پارلمان و تصویب قانون بحث برانگیز درباره برنامه هسته‌ای در صداوسیما حاضر شد و در یک گفت و گوی خبری از اقدام پارلمان دفاع کرد. او در سخنان خود به انتقادات دولت و به ویژه حسن روحانی رییس جمهور پاسخ داد. 

دو روز پیش مجلس شورای اسلامی طرحی را تصویب کرد که به موجب آن تغییرات مهمی در برنامه ای هسته ای ایران ایجاد می شود و دولت موظف شده که از تعهدات برجامی خود به شدت بکاهد به طوری به عقیده بسیاری اینکار به معنای خروج از برجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین مجلس در مصوبه خود تاکید کرده که اگر کشورهای اروپایی و آمریکا پس از دو ماه از تصویب این قانون مبادلات مالی را با ایران برقرار نکردند دولت موظف است اجرای پروتکل الحاقی را متوقف کند. 

مصوبه مجلس به تصویب شورای نگهبان رسید و قالیباف نیز آن را به عنوان قانون به دولت ابلاغ کرد. اما دولت به شدت مخالف این قانون است. پیشتر علی ربیعی اعلام کرده بود که مجلس نمی تواند در این موضوع وارد شود و شورای عالی امنیت ملی حق تصمیم گیری در این باره داره چرا که مسئله ای فراقوه ای است. 

حسن روحانی هم امروز در اظهاراتی گفت: "برادران عزیز که در کشور مشغول خدمت هستید همه باید دست به دست هم دهیم تا در کشور امید و ثبات ایجاد کنیم. هیچ عجله نکنیم و هول نشویم که کاری انجام دهیم. اشکالی ندارد اگر دولت موفقیتی به دست آورد آن موفقیت را تقدیم شما می‌کند. غصه نخورید که دولت مسائل را حل کرده و تمام می‌کند."

او افزود: «ما دست همه کسانی که به فکر کمک به مردم هستند را می‌بوسیم. مسائل با حوصله و خردورزی حل خواهد شد. بگذاریم کسانی که تجربه بیست و چند ساله دارند و در دیپلماسی موفق بوده و آمریکا را در این سه سال بار‌ها و بار‌ها شکست داده اند، کار را با تأنی و دقت به پیش ببرند. شما هم کمک کنید. ما همه برادریم و هدف واحد داریم. می‌دانیم سایر قوا هم نیت خیر دارند و می‌خواهند کار‌ها را سریع‌تر انجام دهند، اما با هم مشورت کرده و هماهنگ باشیم و کار‌ها را پخته‌تر پیش ببریم.» 

اما امشب محمد باقر قالیباف رییس مجلس به حرف های رییس جمهور پاسخ داد. 

او گفت: "خروج از برجام حرف مصوبه ما نیست. گفتیم حالا که طرف مقابل به تعهداتش در برجام عمل نمی‌کند، ما هم تعهدات‌مان را کاهش دهیم."

او افزود: «آقای روحانی گفته هول نشوید. ما هول نیستیم؛ می‌خواهیم دولت با خاطره خوب به پایان برسد. مردم ۷ سال است منتظرند کاری انجام دهید.»

او البته توضیح داد که "من و آقای روحانی بعد از جلسه اخیر با رهبر انقلاب نیم ساعت درباره طرح معیشتی صحبت کردیم. توضیحاتی دادم و او قانع شد و به نوبخت دستور اجرا داد. اگر نقد می‌کنیم باید این همدلی‌ها را هم بگوییم." 

محمد باقر قالیباف درباره مسائل دیگری هم حرف زد که بیشتر انتقاد از دولت بود. 

او همان اول کار گفت: "امشب نیامدم که مثل دولتی‌ها حرف بزنم. من نماینده مردمم و می‌خواهم صریح صحبت کنم." 

او از گرانی‌های موجود در کشور انتقاد کرد و گفت: «بنده در یکی از همین بازدیدها دیدم که پشت یک نانوایی نوشته شده نان نسیه داده نمی‌شود؛ من تعجب کردم که چطور چنین اتفاقی افتاده است به داخل نانوایی رفتم صحبت کردم و دیدم کسانی هستند که کارگر بوده و در این شرایط سخت با توجه به اینکه کارگر روزمزد هستند فرصت خرید نان پیدا نمی‌کنند و حتی برای خرید نان مشکل دارند.»

او افزود: «من فکر می‌کنم بحث گرانی را باید به دو بخش تقسیم کنیم، یکسری از مشکلات ریشه‌ای است. وقتی ما شرایط تحریم و کرونا را نداشتیم همه مردم پذیرفته بودند که نزدیک عید 20 الی 25 درصد به قیمت‌ها اضافه می‌شود و معنی آن این است که تورم 25 درصد برای مردم امری طبیعی بود و سالی یکبار انتظار آن را می‌کشیدند.»

رییس مجلس گفت: «بررسی گرانی ها نشان می دهد که 35 درصد گرانی ها به تحریم ها و 65 درصد به سوء مدیریت مربوط است که با اصلاح ساختارها این مشکلات باید رفع شود.»

قالیباف گفت: «باوجود شرایط دشوار تامین در شش ماهه نخست امسال بیش از 4 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی برای تامین کالاهای اساسی اختصاص یافته است اما این تخصیص در بازار نمود چندانی ندارد و این ناشی از ضعف نظارت است.»

او درباره لایحه بودجه سال آینده هم حرف زد و گفت بودجه سال 1400 هم کسری دارد. 

قالیباف همچنین از وضعیت نظام مالیاتی کشور به شدت انتقاد کرد و گفت: "امروز وضعیت مالیات در کشور به شدت به هم ریخته است."

 

قانونگذاری حق قانونی ما است

او در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی براینکه عده‌ای می‌گویند مجلس در حال ورود به امور اجرایی دولت است، گفت:‌ "اصلاً اینطور نیست. قانون‌گذاری حق قانونی ما است سیاست‌هایی که ما وضع می‌کنیم و حتی آیین‌نامه‌‌هایی اجرایی که در هیأت دولت تصویب می‌کنند تا در هیأت تطبیق قوانین مجلس موافقت و به رئیس مجلس ابلاغ نشود، حق اجرا ندارد."

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ‌«اینکه معترض باشند که مجلس دارد قانون می‌گذارد خیر، قانونگذاری و سیاست‌گذاری وظیفه ما است، البته در سیاست‌های کلان ما براساس قانون اساسی مکلفیم تا سیاست‌های کلان را در قانون‌گذاری خود رعایت کنیم وگرنه شورای نگهبان آن را مغایر با قانون اساسی می‌داند؛ پس ریل‌گذاری و تصویب قانون کار ما است.»

 

منبع: فرارو

کلیدواژه: کرونا قیمت دلار محمد باقر قالیباف مجلس دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۹۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ تند مجلس به علم‌الهدی

روز گذشته سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن تجلیل از دستاورد‌های دولت سیدابراهیم رئیسی، به مساله تصویب نشدن لایحه عفاف و حجاب پرداخت. علم‌الهدی گفت: «در سال ۱۴۰۱، جریان نابکارانه توطئه دشمن در اغتشاشات اجرا شد و معلول آن، یک جریان فرهنگی نفوذی در کشور بود که بی حجابی و بدحجابی را توسعه می‌داد. پیرو همین نقطه، اگر بنا باشد مجلس یازدهم تمام شود و رسیدگی به مساله حجاب صورت نگیرد، این یک ننگ و عار برای مجلس یازدهم خواهد بود و متأسفانه باید اذعان کرد که تا به امروز هنوز این معضل فرهنگی حل نشده و دولت و مجلس باید توجه جدی در این عرصه داشته باشند.»

امام جمعه مشهد افزود: «برادران و خواهران، در ماه مبارک رمضان اگر بنا شد بی حجابی در جامعه ما نفوذ داشته باشد، نسل جوان ما از عبادات و فراز‌های معنوی ماه ضیافت خدا محروم خواهد ماند و سفره دین از زیر پای این ملت کشیده خواهد شد. متأسفانه در این حوزه حرکت مؤثری انجام نشده است. لایحه عفاف و حجاب همچنان بلاتکلیف مانده و آن قانونی که کمیسیون قضائی و فرهنگی مجلس تصویب کردند، پس از دستکاری به شورای نگهبان ارائه و سر منشأ اختلاف نظری شده که تاکنون جز زیان مردم، دستاورد دیگری نداشته است.»

صبح امروز روابط عمومی مجلس نسبت به صحبت‌های مطرح شده از سوی علم‌الهدی واکنش نشان داد.

«حضرت آیت‌الله علم‌الهدی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه مشهد مقدس در خطبه‌های نمازجمعه این شهر در روز جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ نکاتی را درباره لایحه عفاف و حجاب مطرح کرده‌اند که متاسفانه به‌دلیل اطلاعات نادرستی که به ایشان داده شده است، منطبق بر واقعیت نیست که در همین رابطه نکات ذیل جهت استحضار ایشان و عموم مردم شریف و متدین تاکید می‌شود:

۱- برخلاف آن‌چه مطرح شده این لایحه در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تنظیم شده نه کمیسیون فرهنگی.

۲. برخلاف آن‌چه در نماز جمعه مشهد مطرح شده در لایحه عفاف و حجاب هیچ‌گونه دستکاری اتفاق نیفتاده و این شایعه، بار‌ها از سوی مجلس به‌خصوص رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تکذیب شده است. جستجویی در فضای مجازی این واقعیت را روشن می‌کند.

۳. این لایحه خلاف آن‌چه ذکر شده برای تصویب نهایی به شورای نگهبان ارسال شده و هم‌اکنون درانتظار اعلام‌نظر شورای نگهبان است.

۴- دلیل اصلی تاخیر نهایی‌شدن این لایحه برخلاف آنچه در خطبه‌های نمازجمعه مطرح شده، نه تاخیر مجلس بلکه تاخیر دولت در ارسال نامه مربوط به پذیرش بخش‌های ایجابی این قانون است که شامل اصل ۷۵ قانون اساسی می‌شود و قانونا دولت باید هزینه‌های آن را متقبل شود و رییس جمهور محترم نیز وعده ارسال نامه را داده‌بودند.

۵- این لایحه در جلسات متعدد با حضور صاحب‌نظران و کارشناسان این حوزه و بسیاری از منتقدان و متخصصان حوزه خانواده و عفاف و حجاب در شهر‌های مختلف به خصوص قم و مشهد با حضور رییس مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و یک لایحه مترقی و جامع و مانع محسوب می‌شود و علی‌رغم تاکید بر بحث‌های ایجابی و بازدارندگی موثر در حوزه‌های سلبی، بسیاری از اقدامات سلیقه‌ای فعلی که باعث کشمکش میان مردم یا اشتباهات ضابطان مانند گشت ارشاد یا تشکیل حجاب بان می‌شود را به حداقل می‌رساند. البته براساس قانون اساسی، مجلس باید در بخش سلبی نظرات خود را متناسب با نظر قوه قضاییه تطبیق دهد؛ همچنین بدیهی است که اجرای درست قانون برای رسیدن به نتایج مدنظر قانون ضروری است.

۶- موارد مذکور گویای این است که همان‌طور که امام جمعه محترم مشهد تاکید دارند، مجلس به وظیفه تاریخی خود در این موضوع مهم عمل کرده و انتظار این است که بزرگان قبل از این‌که در خطبه‌های نماز جمعه آن هم در ماه مبارک رمضان، مسأله‌ای را مطرح کنند، صرفا به اطلاعاتی که به آنها داده می‌شود بسنده نکنند و اطلاعات را از رسانه‌ها و منابع معتبر و طرف‌های مختلف موضوع تکمیل کنند تا دچار خطای خود و مومنین روزه‌دار نشوند.»

منبع: هم میهن

tags # مجلس شورای اسلامی سایر اخبار (تصاویر) این چهره نخستین اروپایی شناخته شده تاریخ است! (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! چگونه رابطه جنسی اجداد ما با نئاندرتال‌ها آنها را منقرض کرد؟! کاربرد عجیب آلت تناسلی سنگی در بین انسان‌های اولیه

دیگر خبرها

  • پاسخ واعظی به ادعای سخنگوی شورای نگهبان /روحانی نماینده ای در جلسه این شورا نداشته است /او انتظاری فراتر از قانون ندارد
  • قالیباف بخش اول قانون بودجه ۱۴۰۳ را به دولت ارسال کرد
  • قالیباف بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • قالیباف بخش اول لایحه بودجه سال آینده را ابلاغ کرد
  • قالیباف دو قانون مصوب مجلس را به دولت ارسال کرد
  • قالیباف دو قانون مصوب مجلس را ابلاغ کرد
  • قالیباف قانون ساماندهی کولبری و ملوانی را ابلاغ کرد
  • پاسخ تند مجلس به علم‌الهدی
  • مستندات رد صلاحیت حسن روحانی اعلام شد؟ | سرنوشت مصوبه کاهش مدت سربازی | انتشار اسنادی درباره فرزند قالیباف در بررسی صلاحیت وی تاثیر داشت؟
  • اظهارات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره تخلفات انتخاباتی با استفاده از کدملی، ردصلاحیت ها، فرزند قالیباف، خدمت سربازی و ...