Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی، در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی بندرعباس، گفت: امیدوارم این واحد به اهدافی که مقام معظم رهبری برای دانشگاه مذاهب تبیین کردند برسد؛ زیرا این دانشگاه از مجمع جهانی تقریب نیز مهم‌تر است.

به گزارش ایسنا به نقل از دانشگاه مذاهب اسلامی، سید محمد حسینی -رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی- روز ۱۳ آذرماه در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی بندرعباس، اظهار کرد: در سال جاری علی‌رغم شیوع ویروس کرونا، سمینار بزرگی در زمینهٔ تقریب در سطح جهان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه برخی دانش‌آموختگان دانشگاه مذاهب در جهان اسلام در حال خدمت هستند.
وی ادامه داد: نگاه تقریبی در برابر نگاه تکفیری قرار دارد، این تفرقه میان مسلمانان است که باعث شده، فرانسه به خود اجازه توهین به قرآن و پیامبر گران‌قدر اسلام(ص) را بدهد.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری علمدار وحدت و تقریب در کشور و جهان است، تصریح کرد: جهان اسلام باید متحد و یکپارچه باشد تا دشمنان به خود اجازه توهین به مقدساتمان را ندهند. دانشجوهای خارجی باید به ایران آمده و واقعیت‌ها را از نزدیک ببینند و به درک بهتری از وحدت و تقریب برسند و متوجه شوند که سخنان تفرقه‌افکنان، دروغی بیش نیست.

حسینی با بیان اینکه نقاط قوت و وحدت و یکپارچگی ما بین اهل سنت و شیعه زیاد است، افزود: با وجود اینکه دشمن مانع ورود اطلاعات و فناوری به کشورمان شده و دانشمندانمان را ترور می‌کند اما ایران اسلامی امروز پرچم‌دار علم و فنّاوری است و ما نباید بگذاریم خون شهیدانی چون فخری‌زاده و سردار سلیمانی پایمال شود.

 

دانشگاه مذاهب نقش بسیار مهمی در ایجاد وحدت اسلامی دارد

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان نیز در این مراسم اظهار کرد: انقلاب اسلامی در گام دوم خود، راه و عرصه‌ای را برای رسیدن به میل اسلامی طی و در حوزه تفکر و اندیشه تلاش می‌کند، وقتی سخن از تمدن اسلامی به میان می‌آوریم، تنها برای ملت ایران نیست بلکه برای تمامی مسلمانان جهان است.

وی افزود: راهی را که پیش گرفته‌ایم باید با شتاب بیشتری طی کنیم زیرا وحدت غیرقابل اجتناب است و ما اگر نتوانیم مسئله وحدت را در کشور خودمان حل کنیم، چطور می‌توانیم از جهان بزرگ اسلام انتظار وحدت و یکپارچگی داشته باشیم؟ دانشگاه مذاهب نقش بسیار مهمی در ایجاد وحدت اسلامی دارد.

در این مراسم فریدون همتی، استاندار هرمزگان نیز خاطرنشان کرد: برای ایجاد تحول و ساخت و اصلاح آینده نیاز به بصیرت، علم و دانش داریم. دشمن در جهان اسلام به دنبال ایجاد تفرقه است و اگر خواص مراقبت نکنند، چه‌بسا که دشمن پیروز شود. در این راه نیازمندان انسان‌هایی با بصیرت هستیم که توطئه‌های دشمن را خنثی کنند و دانشگاه مذاهب می‌تواند نقش عظیمی در پرورش چنین انسان‌هایی و همچنین ایجاد وحدت حقیقی، ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران خود را در برابر وحدت مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی مسئول می‌داند و در طول ۴۲ سال گذشته این را نشان داده است، افزود: از سرپرست جدید دانشگاه مذاهب بندرعباس می‌خواهم در زمینهٔ تربیت نیروهای مفید، متدین و انقلابی گام برداشته و زمینه‌های جذب دانشجویان مسلمان از حوزه کشورهای خلیج‌فارس را نیز فراهم کند.

در این مراسم که با حضور رییس دانشگاه مذاهب اسلامی، نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام‌جمعه اهل سنت بندرعباس و نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، حجت‌الاسلام رحمانی به‌عنوان سرپرست جدید دانشگاه مذاهب اسلامی واحد بندرعباس معرفی و از زحمات حجت‌الاسلام ابراهیمی، سرپرست پیشین این واحد تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه مذاهب اسلامی تقریب مذاهب وحدت مراسم تکریم و معارفه دانشگاه مذاهب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۹۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است

آیت الله غلامعلی نعیم‌آبادی نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران پرچم وحدت و مقاومت را در جهان بشریت به اهتزازدر آورده، اظهار داشت: ابتدا باید اشاره ای به تقریب در جمهوری اسلامی داشت، چرا که وحدت و تقریب سند بزرگی برای ایران اسلامی به عنوان پرچم دار تقریب و عمل کننده به حرف است و ما این مسئله را در وعده صادق مشاهده کردیم.

 امام جمعه سابق بندرعباس، افزود: نکته ای که جهان بشریت و مردم ایران اسلامی باید بدان توجه داشته باشند این است که تنها کشوری که تقریب را فریاد می زند جمهوری اسلامی است که بعد از امام عزیز، امروز به دست رهبر فرزانه انقلاب می باشد.

این عالم شیعه پیرامون مسئله فلسطین و اولویت اول جهان اسلام، اذعان داشت: امام راحل(ره) از ابتدا مسئله فلسطین را در اولویت جهان اسلام قرار داده است؛  بنده خدمت مرحوم آیت الله تسخیری(ره) سفری به کنیا داشتیم امام جمعه کنیا می گفت، ارادت ما به امام(ره) از آنجا بیشتر شد که فلسطین را مسئله اول جهان اسلام قرار دادند.

نماینده سابق ولی فقیه در استان هرمزگان، عنوان کرد: ملت های مسلمان با آمدن در خیابان ها و سردادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و زنده باد فلسطین موجب شدند تا اسلام در جهان امروزی به این نقطه برسد و فلسطین کنونی قدرتی بر علیه استکبار جهانی و غزه قهرمان افتخار آفرین شود.

 وی خاطر نشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: " إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا" تا سختی نباشد راحتی نیست؛ به طور قطع ملت مظلوم فلسطین و خصوصا غزه پیروز خواهند بود چراکه بعد از هر سختی و مقاومت، راحتی خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب به طور مکرر حمایت های بی دریغ خویش را اعلام کرده اند، مردم غزه انشاالله راهشان را ادامه می دهند، چراکه پیروزی قطعا با آنها خواهد بود و امیدواریم فرزندان اسلام در اقصی نقاط عالم ریشه فساد را بخشکانند.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • کارگر خالق و محور در امر تولید است
  • سفر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه/پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • (تصاویر) متن و حاشیه مراسم قهرمان ایران