Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلطنت روایی، عضو هیئت علمی رشته حسابداری دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: دانشگاه‌ها به عنوان یک نهاد پیشرو وظیفه دارند راه‌هایی برای برقراری ارتباط دو جانبه با جامعه بیابند.

او افزود: دانشگاه‌ها بایستی تقویت ارتباط با جامعه را در دستور کار خود قرار دهند، چرا که تعاملات سازنده و موثر با صنعت، یکی از الزامات بالندگی و شکوفایی دانشگاه هاست، به خصوص دانشگاه فنی و حرفه‌ای که به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه مهارت محور، به منظور صیانت از جایگاه ممتاز مهارتی خود، نیازمند جذب نخبگان علمی و مهارتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روایی تصریح کرد: امسال با نام جهش تولید نامگذاری شده است و در بزرگ‌ترین دانشگاه مهارت محور، یعنی دانشگاه فنی و حرفه ای لزوم هماهنگی فرصت‌های بازار کار با آموزش‌های مهارتی بیش از پیش احساس می‌شود. در این راستا هم بایستی ارتقای مهارت نرم و هم مهارت سخت مورد توجه جدی قرار گیرد که تحقق این  امر مهم با شناسایی نخبگان و پژوهشگران توانمند و تشکیل گروه‌های پژوهشی و حمایت از آنان امکان پذیر است.

او با بیان اینکه امروزه نقش‌ها و کارکرد‌های آموزش عالی، فراتر ازآموزش (دانشگاه نسل اول) و پژوهش (دانشگاه نسل دوم) است، تاکید کرد: دانشگاه‌های کارآفرین مسئولیت پذیرفته شده‌ای در کمک به توسعه محلی دارند. هم چنین دانشگاه چند کارکردی در مقابل دانشگاه تک کارکردی مطرح شده است و آن‌ها به منظور ایفای نقش‌های چندگانه و موثر خود و پاسخگویی به الزامات محیطی نیازمند درک مناسب از خواسته‌ها و نیاز‌های جامعه هستند.

عضو هیئت علمی رشته حسابداری دانشگاه فنی و حرفه‌ای اضافه کرد: از آن جایی که تعاملات موثر و سازنده با جامعه هدف (صنعت) یکی از مسئولیت ها، کارکردها، ارزش‌ها و الزامات بالندگی و شکوفایی دانشگاه هاست، بنابراین دانشگاه ها باید در برابر جامعه و کم وکیف پیشرفت آن، تقاضا محور، مسئولیت پذیر و پاسخگو باشند.

روایی ادامه داد: وظیفه دانشگاه هاست که به رفع مشکلات و فشار‌ها کمک کرده و شرایط را برای جهش اقتصادی مهیا کنند و نقش فعالیت‌های پژوهشی در این میان تعیین کننده است، برهمین اساس است که گفته می‌شود راه برون رفت از فشار‌ها و آمادگی برای جهش اقتصادی و تولید، به طور خاصه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای، حرکت به سمت طرح‌های پژوهشی کاربردی، ماموریت گرا و ناظر به رفع نیاز‌ها و مسائل کشور است.

او گفت: با توجه به موارد گفته شده و با عنایت به این که در راهبرد کلان ۱۳ سند نقشه جامع علمی کشورآمده است که موسسات آموزشی و پژوهشی باید به دنبال تقویت تحقیقات بین رشته‌ای از طریق اشتراک امکانات و تجهیزات، تقسیم کار‌های پژوهشی و جذب نخبگان علمی باشند، دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران دکتر شریعتی نیز به عنوان بزرگترین مرکز از زیر مجموعه دانشگاه فنی و حرفه ای، وظیفه خود می‌داند تا منطبق با ماموریت اصلی دانشگاه، به دنبال تقویت و حمایت از فعالیت‌های پژوهشی بین رشته‌ای، کاربردی و محصول محور، حمایت از ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه دانشجویان و اساتید، برگزاری وبینار‌ها و کارگاه‌های مختلف با رویکرد تقویت ایده پردازی و خلاقیت و اشتغال زایی، کارآفرینی و تجاری سازی محصولات اساتید و دانشجویان باشد.

روایی در پایان یادآوری کرد: اهتمام بیش از پیش به استاندارد سازی آزمایشگاه‌ها و کارگاه ها، راه اندازی کانون خلاقیت و شکوفایی، مرکز نوآوری، حضور پررنگ و ارائه آثار و دستاورد‌های دانشجویان و اساتید در نمایشگاه‌های مختلف، از جمله استراتژی‌های حاکم بر فعالیت‌های پژوهشی دانشکده فنی و حرفه‌ای شریعتی است.

بیشتر بخوانید

اختراع مچ‌بند کاهنده تب توسط دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزایش ۳ برابری وام دانشجویی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای هدف دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای تربیت کارآفرین خوب است آموزش مجازی را در دانشگاه فنی و حرفه ای ادامه می دهیم اخذ مجوز ۲۴۴ رشته محل جدید در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه فنی و حرفه ای مهارت محور سال جهش تولید دانشگاه فنی و حرفه ای فعالیت های پژوهشی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۹۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست مشورتی برگزاری چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور دکتر علی سروری مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از معاونان و روسای استان‌ها برگزار شد.

دکتر طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های تمامی عوامل برگزاری سومین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت، به پیشنهاد برگزاری همایش علمی زیارت جامعه کبیره اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۵ انجمن علمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شده و بیش از ۸۰۰ زمینه پژوهشی در این حوزه احصا شده است. مضمون زیارت جامعه کبیره، مقام امامت و شأن ائمه اطهار (ع) و وظایف شیعیان در مقابل اهل بیت (ع) است، پس فقط نباید از جنبه علمی به آن پرداخته شود، بلکه باید فراز‌های این زیارت را به متن جامعه ببریم. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه زیارت جامعه کبیره ظرفیت فعالیت‌های بزرگ فرهنگی دارد، افزود: زیارت جامعه کبیره ظرفیت‌های فراوانی در حوزه شعر، نظم، نثر، سرود، دل نوشته، خطاطی، نقاشی و ... دارد که می‌تواند به عنوان موضوع محوری چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت مورد توجه قرار بگیرد. 

وی با تأکید بر پرهیز از نگاه اداری و کارمندی به برگزاری جشنواره امامت و مهدویت، اظهار کرد: همه فعالیت‌های اجرایی جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت باید توسط کانون‌های دانشجویی و دانشجویان انجام شود. البته کارمندان علاقه‌مند هم می‌توانند در امور جشنواره مشارکت داشته باشند، اما محوریت جشنواره امامت و مهدویت با دانشجویان است و این موضوع باید مورد توجه رؤسای واحد‌های دانشگاهی قرار بگیرد. 

دکتر طهرانچی با اشاره به ایفای نقش جدی رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها و لزوم نمادسازی برای جشنواره از جمله تولید سرود فراگیر، خاطرنشان کرد: چهارمین دوره جشنواره امامت و مهدویت با مشارکت و همکاری دیگر دانشگاه‌ها و مدارس در سطح کشور برگزار خواهد شد و مسئولان استانی نیز در جلسات جشنواره‌های موضوعی هر استان حضور خواهند داشت. 

جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت با هدف جریان سازی ترویج فرهنگ امامت و مهدویت، عمل به مودت فی القربی و رواج گفتمان سازی در این عرصه معنوی هرساله از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان توسط دانشگاه آزاد اسلامی و با همت مؤسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت برگزار می‌شود. 

براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، امسال شرایط میزبانی از ۱۵۰ هزار شرکت کننده در چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت انجام شده و بخش دانشجویی جشنواره با کمک معاونت علوم تربیتی و مهارتی تقویت شده و در ۱۰ منطقه از کشور برگزار خواهد شد.

همچنین نشست‌های فصلی گروه مشورتی جشنواره به منظور تبادل نظر با هدف ارتقاء برنامه‌ها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • وعده صادق یک نمونه از نتایج ملموس «ما می توانیم» بود
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد