Web Analytics Made Easy - Statcounter

«کیمیای کلمات» جمعه 14 آذر به معرفی کتاب عطار نیشابوری نوشته دکتر سهیلا صارمی اختصاص دارد.

به گزارش برنا؛ در این برنامه دکتر پروین بهرام گنابادی کارشناس مجری برنامه « کیمیای کلمات» کتاب «عطار نیشابوری » نوشته « سهیلا صارمی» را معرفی می کند.

موضوع این کتاب، معرفی «عطّار نیشابوری» از زوایای مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب  که یکصد و یکمین مجلّد از مجموعة «از ایران چه می‌دانم» است، با هدف شناساندن بخشی از زوایای تاریخ تفکّر ایرانیان تدوین گردیده است. نگارنده در این نوشتار، نگاهی بر زندگی، آثار، اندیشه و عرفان «شیخ فریدالدّین محمّد بن ابراهیم عطّار نیشابوری» دارد. در بخش نخست، دربارة زندگی، زمانه و آثار «عطّار» بحث شده است. بخش دوم، نگاهی است به جهان‌بینی «عطّار» و آن‌چه تفکّر عرفانی وی را شکل می‌بخشد. در فصل سوم، آرمان شهر «عطّار» بررسی شده و در فصل پایانی سخنان بی‌خودانه شطح‌گونة وی که غالباً به زبان رمز آمیخته‌اند، مطالعه شده است.

کیمیای کلمات روایتی نو از متون کهن و معرفی و بررسی متون کهن ادب فارسی به همراه پژوهش های معاصری که درباره این آثار نگاشته شده اند است که جمعه ها ساعت ۲۱:۳۰ به تهیه کنندگی فریده گودرزی واجرای کارشناسی دکتر بهرام پروین گنابادی از رادیو فرهنگ پخش می شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عطار نیشابوری کیمیای کلمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۹۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است

سید مجید پوراحمدی رئیس صندوق اعتباری هنر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره برنامه های صندوق برای حمایت از قشر فرهنگ و هنر در سال جاری گفت: توسعه کسب و کارهای فرهنگی یکی از دستورهای وزیر فرهنگ و ارشاد خطاب به صندوق اعتباری هنر است. البته از ابتدای دولت سیزدهم برنامه ریزی های متعددی برای تقویت و توسعه فرهنگ و هنر در کشور انجام شده است.
وی افزود: عموما موسسه و مجموعه های مختلف فرهنگی نقش کلیدی در تولید و نمایش آثار هنرمندان دارند از این رو صندوق اعتباری هنر هم با این موسسه و مراکز فرهنگی گفتگو و تعامل دارد تا بتواند از فعالیت هنرمندان حمایت کند.
رئیس صندوق اعتباری هنر با اشاره به پروژه قاب هنر، بیان کرد: هدف پروژه خرید اثر از هنرمندان به ویژه خوشنویسان است. در پروژه قاب هنر، صندوق اعتباری هنر آثار هنرمندان میانه و همچنین پیشکسوت را خریداری و به موسسات و شرکت های مختلف هدیه می دهد.
وی یادآور شد: صندوق اعتباری هنر برای برگزاری و خرید اثر قرآنی در نمایشگاه روایت باران نیز اقدام کرده است. 

دیگر خبرها

  • همدلانه با رادیو سلامت برای ارج نهادن مقام معلم | برگزاری پویش روز معلم روی موج سلامت
  • فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در «کوچه سلامت پلاک۱۰۲»
  • ادامه حواشی جنجالی یک پلتفرم/ «محفل» در صدر دیگر نظرسنجی‌ها
  • معرفی رییس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت
  • مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی، دیگر دانشگاه‌ها را به تقلید از ما واداشته است
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • درخشش رادیو فرهنگ در جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • آیا گربه‌ها واقعا ۹ جان دارند؟