Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@22:41:27 GMT

میوه‌هایی که موجب لاغری می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۹۷۳۳

میوه‌هایی که موجب لاغری می‌شوند

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،بسیاری از افراد به شدت دغدغه لاغری و حتی چاقی را دارند. این نوع افراد از تمام راه ها استفاده کرده تا بتوانند به نتایج مطلوب خودشان برسند. اما دلیل اصلی این همه تغییرات در بدن  نداشتن اطلاعات کافی است که افراد نمی دانند چه نوع و به چه اندازه از مواد غذایی را باید مصرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بین مواد غذایی میوه هایی هم هستند که بتوانند موجب چاقی و لاغری افراد شوند.

بیشتر بخوانید

تشخیص خواص درمانی میوه‌ها بر اساس رنگ+ اینفوگرافی

پس افراد باید اطلاعات کافی درباره میوه ها و سبزیجات هم داشته باشند تا به اندازه کافی مصرف کنند.زیرا برخی افراد هم از میوه ها به طور بی رویه استفاده می کنند، در حالی نمی دانند که میوه ها هم می توانند باعث چاقی و لاغری شوند. حالا با برخی میوه‌ها  که کمک می کنند افراد به وزن مناسب رسیده و کاهش وزن پیدا کنند،آشنا شوید.این میوه‌ها عبارتند از:

آناناس
آناناس یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین میوه‌های گرمسیری است. شامل تیامین، منیزیم، ویتامین B۶، ویتامین C، ریبوفلاوین، نیاسین، مس، آهن و فولات است. آناناس علاوه بر کاهش وزن برای مشکلاتی از جمله آسم، دیابت و بیماری‌های قلبی مفید است.

موز
موز چربی‌سوز است، در حالی که کالری کمی دارد، اما فیبر غذایی تولید می‌کند.

هندوانه
هندوانه دارای مقدار زیادی مواد مغذی است علاوه بر از دست دادن وزن، خوردن هندوانه می تواند هیدراته بدن را حفظ کند و سلامت قلب را بهبود بخشد.

گلابی
گلابی یکی دیگر از میوه‌های پر ارزش در زمینه کاهش وزن سریع است.

لیمو
احتمالاً یکی از همه کاره‌ترین میوه‌های کاهش وزن لیمو است. این مرکب ترش حاوی مقادیر بالایی از ویتامین c و مقداری کمتری از تیتامین، کلسیم، منیزیم، مس، فولاد است.

انار
انار یکی از بهترین چربی سوز‌ها است که از مزایای سلامتی برخوردار است.

آووکادو
آووکادو چربی سوز بوده و همچنین دارای چربی سالم است که برای عملکرد قلب مفید خواهد بود.

توت فرنگی
دارای کربوهیدرات و کالری کم بوده و یک چربی سوز فوق العاده است.

پرتغال
برای کمک به کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی، سرطان، بیماری کبد، دیابت، فشار خون، بالا مسائل مربوط به پوست و بیماری‌های قلبی مفید است.

سیب
سیب یکی از بهترین میوه‌ها برای کاهش وزن است، زیرا فیبر بالا که به طور طبیعی هضم را تسریع می‌کند کالری کم دارد و بیشتر از آب تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میوه و تره بار لاغری موضعی اضافه وزن کاهش وزن چربی سوز میوه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۹۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر «راسل کامهی»، پزشک ورزشی مراقبت‌های اولیه در مؤسسه ارتوپدی اسمیت تاون نیویورک، می‌گوید: «وزنه زدن، گروه‌های عضلانی بزرگ شما را فعال می‌کند و اگر به درستی انجام شود، می‌تواند کالری بیشتری نسبت به تمرینات کاردیو حالت ثابت بسوزاند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «با این حال، وزنه زدن به تنهایی کلید کاهش وزن نیست. حداقل ۸۰ درصد کاهش وزن از طریق تغذیه انجام می‌شود.»

کامهی می‌گوید: «فردی که وزنه می‌زند تا توده عضلانی به دست آورد باید از رژیم غذایی پر پروتئین استفاده کند. هدف باید ۱ گرم پروتئین به ازای هر نیم کیلو از وزن بدن باشد.»

وی گفت: «افرادی که از قبل تناسب اندام دارند و سعی می‌کنند عضله به دست آورند، ممکن است وزن کم نکنند، اما افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند، وزن کم می‌کنند.»

بررسی اخیر نشان داد که تمرینات مقاومتی درصد چربی بدن، توده چربی بدن و چربی احشایی را در بزرگسالان سالم کاهش می‌دهد.

اما طبق گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، فعالیت بدنی منظم و تغذیه سالم هر دو برای کاهش وزن مهم هستند.

به گفته محققان، عضله سازی برای سوزاندن کالری بیشتر مهم است، زیرا عضله بیش از دو برابر چربی کالری می‌سوزاند. طبق گفته کلینیک مایو، در میان فواید بسیار وزنه زدن، این است که این ورزش باعث افزایش متابولیسم می‌شود.

همچنین به بهبود سطح تستوسترون در مردان کمک می‌کند و برای حفظ تراکم استخوان در زنان بسیار مهم است.

بر اساس مطالعه اخیر، وزنه برداری همچنین با کاهش قابل توجه احتمال مرگ زودهنگام افراد، به ویژه زمانی که با ورزش‌های هوازی همراه باشد، مرتبط است.

محققان توصیه می‌کنند که حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی در هفته به علاوه دو جلسه تمرین قدرتی داشته باشید.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ببینید | آشنایی با فواید خرما
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • پیامک هایی که رویای لاغری تبلیغ می کنند
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • این اسید لاغرتان می‌کند
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه