Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضاییه اعلام کرد: مدیران سازمان بورس با اهمال و ترک فعل در وظایف نظارتی خود بعد از ۴ ماه هنوز لیست متخلفین و مسببین بورس را به مراجع قضائی ارائه نکرده و مانع شده‌اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیدامیرحسین قاضی زاده‌هاشمی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضاییه نوشت: مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار با اهمال و ترک فعل در وظایف نظارتی خود طبق ماده 52 قانون بورس اوراق بهادار بعد از 4 ماه هنوز لیست متخلفان و مسببان سقوط شاخص بازار سرمایه را به مراجع قضائی ارائه نکرده اند و مانع پیگیری های مجلس و مراجع قضائی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن نامه نایب رئیس مجلس به شرح زیر است:

حضرت آیت الله رئیسی دامت برکاته العالی

ریاست محترم قوه قضایه

سلام علیکم

احترام، مستحضرید بازار سرمایه که اخیرا با استقبال مردم مواجه گردید، فرصت ارزشمندی جهت تامین منابع و شکوفایی اقتصاد کشور است، اما متاسفانه رانت خواران و وابستگان اقتصاد دولتی، با چنبره خود به اقتصاد کشور و برخی شرکت‌های خصولتی با دعوت مردم توسط رئیس جمهور محترم، موجب رشد حبابی سهام مرتبط این شرکت ها شدند و نهایتا بازار سرمایه را به قتلگاه سرمایه‌های مردم تبدیل کرده‌اند.

ضمن تشکر از اینکه به درخواست اینجانب دادستان محترم تهران را مامور به بررسی موضوع نموده اید، متاسفانه مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار با اهمال و ترک فعل در وظائف نظارتی خود طبق ماده 52 قانون بورس اوراق بهادار بعد از 4 ماه هنوز لیست متخلفین و مسببین سقوط شاخص بازار سرمایه را به مراجع قضائی ارائه نکرده اند و مانع پیگیری های مجلس و مراجع قضائی شده اند.

البته سازمان بورس که مسئول نظارت بر بازار سرمایه می‌باشد، در مورد چرائی رشد سهام بی‌ارزش برخی شرکت‌های خصولتی و ضرر و زیان هنگفت مردم حتی بسک گزارش و باخبر در مورد اسامی متخلفین به مراجع قضائی نداده اند، لازم است اعضای شورای عالی بورس، مدیران سازمان بورس و وزرای اقتصادی دولت نسبت به نقش خود پیرامون صعود کنترل نشده بازار و سقوط ناگهانی آن و به یغما رفتن سرمایه مردم و ترک با سوء فعل هایی که داشته اند مورد مواخذه قرار گیرند.

از آنجایی که سازمان بورس به وظیفه خود عمل نکرده است، اینجانب به نمایندگی از مردم، لیست متهمین در موضوع بازارگردانی و شرکت هائی که با عملکرد سوء خود باعث سقوط شاخص بازار سرمایه شده اند را جهت رسیدگی و برخورد لازم به پیوست تقدیم میکنم.

امید است با دستور صریح و سریع حضرتعالی دادستان محترم تهران به عنوان مدعی العموم اقدام لازم و قاطع را انجام دهند.

نماد معاملاتی شرکت سهام عدالت استان فارس در بورس بازگشایی شداسامی سهام بورس با بالاترین و پایین‌ترین رشد قیمت امروز 99/09/12

انتهای پیام/

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان بورس سازمان بورس مدیران سازمان بورس مراجع قضائی بازار سرمایه اوراق بهادار رئیس مجلس شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۰۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت

هفته کاری که به اتمام رسید، شاخص کل بورس ۴.۳۶ درصد افزایش یافت و در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۵.۵۴ درصدی در پله ۷۶۳ هزار و ۶۵۰ واحدی قرار گرفت و شاخص کل فرابورس نیز با افزایش ۴.۰۲ درصدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحدی ایستاد.

کوروش آسایش، کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند بازار سرمایه به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در این هفته کاری، شاخص صنعت سایر معادن با افزایش ۱۸.۶۹ درصدی بیشترین رشد را در بین صنایع بورسی تجربه کرد و بعد از آن صنعت محصولات چرمی در جایگاه دوم قرار گرفت. صنعت انتشار و چاپ هم با افت ۲.۶۶ درصدی بیشترین کاهش را تجربه کرد.

او اظهار کرد: مجموع ارزش معاملات خرد و حق تقدم‌ها در این هفته کاری ۲۱ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان بود. جزئیات ارزش معاملات خرد روزانه به این شکل بود که شنبه ۴ هزار و ۷۲۴ میلیارد تومان، یکشنبه ۴ هزار و ۴۵۲ میلیارد تومان، دوشنبه ۴ هزار و ۹۷ میلیارد تومان، سه شنبه ۴ هزار و ۲۰۳ میلیارد تومان و چهارشنبه ۴ هزار و ۹۶۶ میلیارد تومان ارزش معاملات بر روی تابلو ثبت شد.

ورود  هزار و ۲۵۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به ازار سهام 

او گفت: میانگین سرانه خرید افراد حقیقی در این هفته کاری ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و میانگین سرانه فروش آن‌ها ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده است. همچنین در این هفته هزار و ۲۵۷  میلیارد تومان نقدینگی افراد حقیقی به بازار سهام تزریق  شد.

فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها

در ادامه وفایی دیگر کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بعد از کاهش فضای التهاب در منطقه، خریدار نسبتا خوبی برای کلیت بازار در تابلوی معاملات مشاهده و هفته با خوشی و آرامش سپری شد البته نه به شدتی که برخی‌ها منتظر بودند، اما در مجموع قابل توجه بود. بازار برای استمرار رشد منتظر تحولات و اخبار بنیادی، گزارش‌های سالیانه، تغییر دلار نیما و.. است.

او افزود: سهم‌های شاخص ساز شروع هفته پیشرو بودند، فروش خوب در بورس کالا، امید به رشد نرخ دلار نیما نقد شوندگی بالا و.. جذابیت آنها برای پول‌های بزرگ دو چندان می‌کند. در میانه‌ هفته سهامداران این سهم‌ها بخشی، برای اصلاح و بهینه کردن پرتفوی خود دست به جابجایی و شناسایی سود زدند. تا فرصتی برای توجه به سهام کوچک و متوسط و جبران جاماندگی نسبت به شاخص کل ایجاد شود که برآيند تعادل در بازار را به دنبال داشت.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: در مجموع شاهد خروج پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت و ورود به بازار سرمایه بودیم. ریسک اخیر که مطرح است، مساله اعمال سقف بر روی معافیت مالیاتی بود که برای آن یک فوریت طرح اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به تصویب رسید (قانون سقف ۵۰۰ میلیارد تومانی معافیت مالیاتی). شنیده‌ها حاکی از آن است که این بند از قانون بودجه حذف خواهد شد!

وفایی گفت: ابلاغیه تغییر فرمول حداقل قیمت پایه مقاطع فولادی در رینگ داخلی بورس کالای ایران که با این ابلاغیه عملا حاشیه سود ناخالص شرکت‌های میلگردی حوالی ۵% بهتر می‌شود. این هفته دلار اسکناس در سامانه نیما با رشد ۶۰۰ تومانی همراه و بالای ۴۱ هزار رسید، نشانگر فضای ذهنی بازارساز به سمت رشد نرخ است.

او گفت: اخیرا بخشی از بدهی صنعت برق پرداخت شدکه در کنار اصلاح نرخ خرید برق می‌تواند صنعت برق را متحول کند با انتشار گزارش ماهانه و گزارش‌های سالانه شرکت‌ها، تحلیل خوبی از عملکرد آنها در دسترس بازار برای تصمیم گیری قرار می‌گیرد

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت