Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@09:08:53 GMT

طعم فقر در آمریکا قبل و بعد از کرونا

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۰۵۷۰

طعم فقر در آمریکا قبل و بعد از کرونا

به گزارش ایرنا، خبرگزاری «العهد نیوز» عراق در گزارش امروز خود آورده است: شاید بسیاری از مردم به علت برداشت ناشی از تبلیغات گسترده و فیلم های آمریکایی که جامعه این کشور را ایده آل به تصویر می کشند، آمارهای منتشر شده این روزها در رسانه های آمریکایی درباره افزایش گرسنگی در این کشور را باور نکنند اما این روزها ویدئوها و تصاویری در شبکه اینترنت منتشر می شود که نشان می دهد افراد مجبورند ساعت ها برای دریافت یک وعده غذا در صف های طولانی به انتظار بنشینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکل گرسنگان در آمریکا تنها مشکل این روزهای آمریکا نیست زیرا «فیلپ الستون» گزارشگر ویژه مبارزه با فقر و حقوق بشر سازمان ملل در سال 2018 میلادی در گزارش خود شمار گرسنگان آمریکا را دستکم 50 میلیون نفر برآورد کرد که با "نبود امنیت غذایی" روبرو هستند؛ یعنی آنها مطمئن نیستند که می توانند غذای کافی را به طور منظم بدست بیاورند.

اما امروز شیوع کرونا و پیامدهای اقتصادی ناشی از آن بر شدت وخامت اوضاع افزوده و در همین زمینه، «لوئیس گارسیا» مدیر مرکز غذا و تحقیقات و کار می گوید که کرونا بسیاری از چیزها از بهداشت عمومی گرفته تا ثبات اقتصادی و البته امنیت غذایی را مختل کرده است.

آمارهای زیر در رسانه های آمریکایی درباره گرسنگی و نبود امنیت غذایی منتشر شده است.

نبود امنیت غذایی 25 درصد خانواده ها

آمارهای وزارت بهداشت آمریکا نشان می دهد که حتی قبل از شیوع کرونا، نزدیک به 13.7 میلیون خانواده یعنی 10.5 درصد از مجموع خانواده های آمریکایی با نبود امنیت غذایی در دوره ای از سال 2019 میلادی روبرو بوده اند.

این آمارها بدان معنا است که بیش از 35 میلیون آمریکایی نتوانسته اند غذا فراهم کنند یا به نیازهای غذایی خود پاسخ دهند یا درباره منبع تامین وعده غذایی آتی خود اطمینان نداشته اند.

شیوع کرونا نیز بر شدت اوضاع افزوده است. در این زمینه، دانشگاه «نورث وسترن» ارزیابی کرده است که شیوع کرونا نبود امنیت غذایی را دو برابر کرده است و 23 درصد از خانواده ها در سال 2020 میلادی دچار آن شده اند.

نبود امنیت غذایی میلیونها فرزند آمریکایی

پیش از شیوع کرونا، خانواده هایی که فرزند داشتند، 14.5 برابر بیشتر با تجربه نبود امنیت غذایی نسبت به خانواده هایی که فرزند نداشتند، روبرو بودند. این آمارهایی است که وزارت کشاورزی آمریکا ارایه کرده و نشان می دهد که 13.6 درصد خانواده های دارای فرزند طعم تلخ نبود امنیت غذایی را در سال گذشته چشیده اند. بیش از 5 میلیون نفر در این خانواده ها زندگی می کنند.

اما با ظهور ویروس کرونا، شرایط بسیار بدتر شده است. براساس گزارش تابستان امسال موسسه «بروکینز»، در اواخر ماه ژوئن، 27.5 درصد خانواده های دارای فرزند دچار نبود امنیت غذایی بوده اند؛ یعنی 13.9 میلیون فرزند، عضو خانواده های فاقد امنیت غذایی بوده اند.

یک تحلیل جداگانه نیز که دانشگاه نورث وسترن انجام داده ، نشان می دهد: نبود امنیت غذایی در بین خانواده های دارای فرزند با افزایش سه برابری به 29.5 درصد رسیده است.

گرسنگی نژادپرستانه!

آمارها نشان می دهد که گرسنگی نیز در بین نژادها متفاوت است. براساس گزارش وزارت کشاورزی آمریکا، وضعیت برای سیاه پوستان و آمریکایی های لاتین تبار بدتر است؛ به گونه ای که نبود امنیت غذایی در سال 2010 میلادی، 19.1 درصد برای سیاه پوستان و 15.6 درصد برای لاتین تبارها بوده است. این آمارها برای سفید پوستان کمتر از میانگین ملی بوده و به حدود 7.9 درصد بالغ شده است.

ثبت نام 39 میلیون نفر برای کوپن غذا

گزارش مرکز «اولویت های بودجه و سیاست» نشان می دهد که در سال 2019 میلادی، از هر 9 آمریکایی، یک نفر از برنامه کمک غذایی تکمیلی (SNAP) مشهور به کوپن غذا استفاده کرده است.

این برنامه به خانواده های کم درآمد یا بی درآمد آمریکا کمک مالی می کند. مدیریت این برنامه با وزارت کشاورزی آمریکا است.

در ماه مارس امسال، کنگره آمریکا قانونی را با عنوان «قانون خانواده های اول» تصویب کرد. تصویب این قانون در چارچوب پاسخ اضطراری دولت آمریکا به نیازهای مردم در دوره کرونا صورت گرفت.

براساس این قانون، برنامه SNAP به میزان تقریبا 40 درصد توسعه یافت اما با این حال، تحلیل روزنامه «نیویورک تایمز» نشان داد که این برنامه برای تامین نیازهای غذایی نیازمندان کافی نبوده است.

برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا فقر بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا فقر بغداد ایالات متحده آمریکا فقر بغداد اخبار کنکور نبود امنیت غذایی نشان می دهد خانواده ها شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۰۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند

معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند که حضور آنها در عرصه‌های مختلف جامعه متضمن برقراری امنیت غذایی و سلامت آحاد افراد جامعه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجتبی نوروزی به مناسبت روز جهانی دامپزشکی پیامی صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

«روز جهانی دامپزشکی فرصتی مغتنم برای یادآوری و توجه به اهمیت خدمات تخصصی دامپزشکی و نقش برجسته دامپزشکان در حوزه سلامت انسان و دام و تأمین و تضمین امنیت غذایی است.

پیشگیری، مبارزه و درمان بیماری‌های دامی در جهت حفظ و ارتقا سلامت جمعیت دامی کشور و برقراری امنیت غذایی به ویژه تأمین سبد مواد غذایی و فرآورده‌های پروتئینی با منشأ دامی ایمن و سالم و همچنین پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام که به حدود ۸۰۰ نوع بیماری می‌رسد، از مهم‌ترین دستاوردهای دامپزشکان در سطح ملی است که در این روز گرامی داشته می‌شود.

دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند که حضور آنها در عرصه‌های مختلف جامعه متضمن برقراری امنیت غذایی و سلامت آحاد افراد جامعه است و از این رو گرامی داشت جایگاه حرفه‌ای آنها در روز جهانی دامپزشکی برای قدردانی از خدمات ارزشمند و اثرات مفید فعالیت آنها در سطح ملی و بین‌المللی است.

روز جهانی دامپزشکی سال ۲۰۲۴ با شعار "دامپزشکان از پایه‌های اجتناب ناپذیر نظام سلامت هستند" بیانگر جایگاه خطیر و حساس دامپزشکان و پیرادامپزشکان در نظام سلامت جهان است. امری که آشکارا روشن کننده همان شعار پیشتازی این قشر در امنیت غذایی و امنیت زیستی آحاد ملت است.

اقتدار غذایی و افزایش تولید غذا از نظر کمی و کیفی در راستای تأمین امنیت غذایی پایدار مبتنی بر فعالیت‌های دانش بنیان و اشتغال آفرین در این حوزه، از محورهای اساسی ظرفیت سازی در برابر مخاطرات مرتبط با سلامت جمعیت دامی ناامنی غذایی حاصل از آن است.

در پایان از خدمات ارزشمند و شایسته فرهیختگان دامپزشک و پیرادامپزشک صمیمانه تشکر می‌نمایم و برای تمام همکاران گرامی آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون دارم.

دکتر مجتبی نوروزی
معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور»

کد خبر 748311

دیگر خبرها

  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند
  • دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی