Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@16:17:36 GMT

کمبود تولید نهاده های دامی و دانه های روغنی در کشور

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۰۶۷۵

کمبود تولید نهاده های دامی و دانه های روغنی در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم خاوازی پنجشنبه شب در دیدار با آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به در نگاه اول بخش کشاورزی از جهت تولید و امنیت غذایی بسیار مهم است. وی افزود: از نظر تأمین گندم مورد نیاز کشور عملاً خودکفا هستیم گفت: کشورها همه برای اینکه امنیت بیشتری داشته باشند ذخایر راهبردی را گردآوری می‌کنند گندم یکی از این ذخایر راهبردی است که کشور ما از این نظر هیچ گونه مشکلی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در کشور ما ۶ میلیون هکتار کشت گندم وجود دارد که از این میان ۲ میلیون هکتار به صورت کشت آبی و ۴ میلیون به صورت کشت دیم است گفت: در مورد برخی گیاهان مانند دانه‌های روغنی عقب افتادگی داریم زیرا گیاه کلزا که از موارد اصلی آن در کشور است زمان کشت مقارن با گندم دارد و در نتیجه مقدار زیادی از آن در کشور تولید نمی‌شود.

وی افزود: به همین منظور در حال جایگزین کردن گیاه کاملیا با کلزا هستیم تا این مشکل را تا حد زیادی حل کنیم.

خاوازی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در خصوص مواد پروتئینی همچون گوشت قرمز، مرغ، ماهی و میگو از نظر تولید مشکل خاصی نداریم اما برای تأمین مواد خوراکی آنها که از خارج از کشور وارد می‌شوند دچار محدودیت هستیم و به سختی آنها را تأمین می‌کنیم.

وی افزود: همین وابستگی به نهاده‌های دامی وارداتی سبب گران شدن نرخ گوشت مرغ در کشور شده است چرا که ذرت و کنجاله باید با هم به مصرف مرغداری‌ها برسد و کنجاله از خارج از کشور وارد می‌گردد دچار این مشکل شده‌ایم.

وزیر کشاورزی با اشاره به اینکه ذرت و کنجاله سویا جایگزین‌های مناسبی دارند که ما می‌خواهیم برای جایگزینی ذرت از ارزن استفاده کنیم گفت: گیاه ارزن در کشور ما که دارای شرایط آب و هوایی نیمه خشک است به خوبی قابل کشت است.

وی گفت: در مجموع به جز وابستگی به واردات نهاده‌های دامی و کمبود دانه‌های روغنی مشکل دیگری در حوزه کشاورزی نداریم.

وزیر کشاورزی افزود: به جهت مقابله با قاچاق دام، تدابیری اندیشیده شده که یکی از آنها ممنوعیت حمل دام از یک استان به استان دیگر است تا به این وسیله از از خروج دام از کشور جلوگیری به عمل آید.

کد خبر 5087341

منبع: مهر

کلیدواژه: قم نهاده های دامی وزیر کشاورزی علیرضا اعرافی کاظم خاوازی ویروس کرونا محسن فخری زاده محدودیت های کرونایی شیراز بارش باران شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه بوشهر شهرستان کرج بارش برف شهرکرد گرگان آبگرفتگی معابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۰۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، نادر سلیم گفت: نهاده‌های توزیع شده در سال گذشته شامل ۴۱ هزار و ۲۳۱ تن ذرت، ۲۸ هزار و ۳۶۶ تن کنجاله سویا و ۲۰ هزار و ۵۷ تن جو بود که بین دامداران واجد شرایط توزیع شد.

وی افزود: در راستای حفظ و پایداری تولید مقدار ۱۷ هزار و ۶۷۲ تن انواع نهاده شامل (۶ هزار و ۲۹۱ تن ذرت، ۱۱ هزار و ۳۰۰ تن جو و ۸۱ تن کنجاله سویا) به صورت مدت دار توزیع شده است. 

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان یزد اعلام کرد: این اداره کل به عنوان عضو اصلی و دائمی کارگروه تنظیم بازار استان و نیز عضو فعال در تصمیمات و اجرای مصوبات این کارگروه در راستای تامین، توزیع، نظارت و تنظیم بازار فعالیت می‌کند.

سلیم با توجه به اینکه استان یزد پایانه گمرکی محموله‌های پروتئینی وارداتی است، در همین راستا سال ۱۴۰۲ مقدار ۶ هزار و ۲۵۵ تن مرغ و هزار و ۱۳۴ تن گوشت منجمد به استان وارد که مقدار ۲ هزار و ۵۰۰ تن آن از طریق گمرک ترخیص و به سایر استان‌ها ارسال شده است.

دیگر خبرها

  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان