Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-05@21:41:09 GMT

باران و برف به داد بوی نامطبوع تهران می‌رسد؟

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۱۰۷۰

باران و برف به داد بوی نامطبوع تهران می‌رسد؟

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با اشاره به بازگشت بوی نامطبوع به تهران، گفت: احتمالا باز هم در روز‌های آتی بوی نامطبوع تکرار خواهد شد مگر آنکه باران و برف به داد برسد.

به گزارش ایسنا؛ مجید فراهانی در مورد بازگشت بوی نامطبوع به تهران گفت: متاسفانه این سومین سال پیاپی هست که بوی بد تهران در مناطق مختلفی از تهران استشمام می‌شود، سال گذشته نیز دقیقا در آذر ماه "بویی نامطبوع" سه روز پیاپی بخش‌هایی از شهر تهران را فرا گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دی ماه سال ۹۸ نیز برای چندین ماه تهران درگیر بوی نامطبوع بود و همچنین رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به دولت دستور دادند تا بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام تا پایان کار دولت دوازدهم یعنی سال ۱۴۰۰ رفع شود، گفت: حالا این سومین سال پیاپی هست که باز همان بو و این بار در مناطقی کم و بیش مشابه، مشام شهروندان را آزار می‌دهد و احتمالا باز هم در روز‌های آتی تکرار خواهد شد مگر آنکه باران و برف به داد برسد.

فراهانی با تاکید بر اینکه البته بر اساس آنچه در رسانه‌ها منتشر شده ظاهرا موضوع در دولت مورد پیگیری قرار گرفته است و دولت برای این امر در قالب یک ردیف بودجه ذیل «جدول برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه» پیش بینی کرده است، گفت: با توجه به پیش بینی منابع برای رفع این مساله در بودجه دولت ما در بودجه شهرداری تهران اعتباری پیش بینی نکرده ایم و هنوز در شورا برای اختصاص ردیف بودجه به بوی تهران در سال آینده تصمیمی گرفته نشده است چرا که احتمالا شهرداری در لایحه بودجه ۱۴۰۰ به این موضوع توجه می‌کند.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: البته برابر بررسی‌های انجام گرفته و آخرین گزارشاتی که اینجانب از کارشناسان و واحد‌های مسئول در شهرداری دریافت کرده ام منشاء این بوی بد به وجود اکسید وترکیبات گوگرد در هوا باز میگردد که این ترکیبات هم می‌تواند دو منشاء عمده داشته باشد که عبارتند از بوی فاضلاب و بخارات ناشی از فاضلاب و یا بخارات و آلایندگی ناشی از مصرف سوخت مازوت در نیروگاه‌های برق و... که عمده‌ترین عوامل افزایش گوگرد موجود در هوای تهران و استشمام بوی بد می‌شوند، اما با توجه به شرایط خاص تهران می‌بایست هرچه سریعتر منشا بوی نامطبوع شناسایی شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کرونا قیمت دلار بوی بد تهران شورای شهر تهران فاضلاب تهران بوی نامطبوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۱۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی «مرکاپتان» سرقت شده باعث بوی نامطبوع در بندرترکمن بود

فرماندار شهرستان بندرترکمن با اشاره به اتمام مشکل انتشار بوی نامطبوع در این شهرستان گفت: منشا پراکنش بوی ناخوشایند ساعات گذشته، رهاسازی مایع «مرکاپتان» سرقت شده از ایستگاه‌های گاز پیرامون بندرترکمن بود.

نورمحمد جعفری در گفتگو با خبرنگار دانشجو اظهار کرد: بر اساس بررسی ها، مشخص شد که مایع بودار‌کُن گاز شهری که به "مرکاپتان" معروف است در یکی از ایستگاه‌های های گاز در شهرستان مجاور سرقت شده است.

وی ادامه داد: رهاسازی و انتشار مایع مرکاپتان در مناطق شرق بندرگز و غرب بندرترکمن و همچنین وزش بادقالب غرب به شرق موجب فراگیری بوی نامطبوع این مایع در سطح شهرستان ترکمن شده بود.

جعفری گفت: از صبح امروز شرایط جوی در شهرستان وضعیت عادی و بدون بو است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی از همراهی و صبوری مردم در این حادثه تشکر کرد و گفت: در جلسه‌ای که بامداد امروز و با حضور مدیران استانی و شهرستانی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در فرمانداری برگزار شد؛ مقرر شد تا اقدامات تأمینی و حفاظتی بیشتری از سوی نهاد‌های متولی در دستور کار قرار بگیرد تا تکرار چنین حوادثی را شاهد نباشیم.

گفتنی است از شامگاه دیشب انتشار بوی ناخوشایند گاز در بندرترکمن سبب تجمع عده‌ای مقابل فرمانداری و همچنین ترک صدهانفر از شهروندان از این شهرستان شده بود.

مرکاپتان‌ها نوعی ترکیبات آلی گوگرد دار هستند که به شکل متنوعی در محصولات نفتی وجود دارند. از جمله مشخصات مرکاپتان‌ها بوی بسیار نامطبوع، خوردنگی و سمیت برای موجودات زنده و محیط زیست است. با تزریق حداقلی و استاندارد این مایع به گاز طبیعی، امکان شناسایی نشت احتمالی گاز طبیعی در خطوط توزیع گاز و منازل وصنایع فراهم می‌شود

دیگر خبرها

  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • این گروه از کارکنان دولت فوق‌العاده خاص دریافت می‌کنند/ اعلام جزییات
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • رهاسازی «مرکاپتان» سرقت شده باعث بوی نامطبوع در بندرترکمن بود
  • کاهش معافیت‌های مالیاتی بودجه برمبنای احکام برنامه هفتم بود