Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان‌ها گفت: تصویب ماده ۵۳ قانون مالیات بر ارزش افزوده مدیریت شهری را فلج می‌کند و لازم است تا نماینده‌ای از شورای عالی استان‌ها برای دفاع از حق شوراها در مجلس حضور یابد. - اخبار استانها -

حسین میرزائیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نطنز اظهار داشت: تصویب ماده 53 قانون مالیات بر ارزش افزوده مدیریت شهری را فلج می‌کند و تصویب این طرح می‌تواند 17 هزار میلیارد تومان از درآمد شهرداری‌ها را کاهش دهد که این به زیان شهرها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای شهر بادرود و نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان‌ها با اشاره به اصلاح ماده 53 قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: سال گذشته با حضور نمایندگان شورای عالی استان‌ها در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی از جمله کمیسیون امور داخلی و شوراها و کمیسیون اقتصادی سهم شهرداری‌ها در قانون مالیات بر ارزش افزوده از سه درصد پیشنهادی دولت به چهار درصد رسیده بود.

وی افزود: این لایحه در مجلس مصوب شد اما شورای نگهبان ایراد قانونی به این طرح گرفته شد و برای اصلاحات به مجلس بازگشته است، اختیارات شوراهای اسلامی در ارتباط با تهیه طرح میزان اخذ عوارض در شهرها کاهش یافت و در اختیار وزارت کشور قرار گرفت.

میرزائیان با بیان اینکه تصویب این طرح برای مدیریت شهری در شهرداری‌های کشور زیان‌آور است گفت: این درحالی است که مبلغ ناشی از این عوارض نزدیک به 17 هزار میلیارد تومان معادل یک بیستم بودجه عمومی کشور است و در صورت تصویب نهایی این طرح ضربه سنگینی به مدیریت شهری کشور وارد می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: حقوق کارمندان تا 3.5 میلیون تومان از مالیات معاف شدچرا بودجه شرکت‌های دولت 1561 هزار میلیارد تومان است، ولی فقط 10هزار میلیارد تومان مالیات می‌دهند؟مصوبه مجلس برای تمدید قانون مالیات ارزش افزوده تایید شد/قانون جدید چه زمانی نهایی می‌شود؟+سند

نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: اگر اخذ عوارض از حوزه اختیارات شورای شهر تهران خارج و در اختیار وزارت کشور قرار گیرد مشخص نیست اداره این شهر 10 میلیون نفری با این حجم از نیازهای زیرساختی، فرهنگی و اجتماعی چگونه انجام می‌شود.

وی ضمن ابراز تاسف از عدم حضور نماینده شورای عالی استان‌ها برای دفاع از حق شوراها در مجلس گفت: این انتظار می‌رود زمانی که حق و حقوق و اختیارات شوراها و شهرداری در میان است نماینده‌ای از شورای عالی استان‌ها به نیابت از مدیریت شهری کشور برای دفاع از حق شوراها در مجلس حضور یابد.

میرزائیان تاکید کرد: جا داشت که نمایندگان که ارتباط نزدیکی با شورای عالی استان‌ها دارند و از مسائل و مشکلات حوزه شوراها اطلاع دارند از حقوق شوراها و شهرداری‌ها دفاع کنند و اجازه ندهند شوراها در بحث عوارض خلع ید شود؛ لازم بود نمایندگان شورای عالی استان‌ها از این موضوع مطلع می‌شدند تا مانند گذشته ضمن رایزنی با نمایندگان مجلس استان خود از کاهش اختیارات شوراها جلوگیری می‌کردند.

به گزارش تسنیم بر اساس این اصلاحات ماده (53) که به منظور رفع ایراد شورای نگهبان در مجلس اصلاح شد به شرح زیر است، «ماده 53- وزارت کشور موظف است با همکاری شورای عالی استان‌ها برای تامین هزینه‌های شهر و روستا نسبت به ابلاغ عناوین، مأخذ و حداکثر نرخ عوارض برای مواردی از قبیل اراضی، مستحدثات، تاسیسات، تبلیغات معابر و فضاهای شهری و روستایی و ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح‌های توسعه شهری و روستایی و دارایی‌های غیرمنقول به مراجع ذی‌ربط اقدام کند».

به منظور رفع ایراد ردیف شورای نگهبان، در تبصره (1) ماده (53) عبارت «شوراهای اسلامی و» حذف شد و به منظور رفع ایراد شورای نگهبان، در تبصره (2) ماده (53) عبارت «مراجع ذی‌‏ربط» جایگزین عبارت «شوراهای اسلامی شهر و بخش» شد.

انتهای پیام/804/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان ها قانون مالیات بر ارزش افزوده میلیارد تومان شورای نگهبان مدیریت شهری شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۱۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است

ایسنا/لرستان نماینده لرستان در شورای عالی استان‌ها گفت: طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است.

سید عزیزالله میربراتی در جلسه شهرداران و شورای شهر با استاندار لرستان که در محل سالن جلسات استانداری استان برگزار شد، اظهار کرد: در اصل قانون اساسی در رابطه با شوراها صحبت شده که این اهمیت کار آنها را می‌رساند.

وی با بیان اینکه کارخانه آسفالت مسئله عمده شهرهای کوچک است، افزود: شهرهای کوچک به مانند شهرهای بزرگ دیده شوند.

میربراتی یکی از معضلات استان را نبود نیروی تخصصی در بدنه شهرداری‌ها عنوان کرد و یادآور شد: انتظار داریم کمیته‌های انطباق شهرهای کوچک را ببینند و این در حالیست که کمیته‌های انطباق شهرهای کوچک دیده شود.

وی بیان کرد: ارزش افزوده شهرداری‌ها در شهرهای کوچک ناچیز است که ضرورت دارد این مهم مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

نماینده لرستان در شورای عالی استان‌ها گفت: نبود نیروی تخصصی در بدنه شهرداری‌ها یکی از معضلات استان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • شروط مجلس برای معافیت مالیات بر سرمایه در انتقال املاک
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • مالیات بر سوداگری برای کند کردن تیغ سوداگران است/گام بلند مجلس برای هزینه دار کردن فعالیت های سوداگرانه و دلالی
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است