Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@01:47:55 GMT

بیانیه اختتامیه اولین همایش حشد عتبات

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۱۷۰۶

بیانیه اختتامیه اولین همایش حشد عتبات

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عراقی نون، اولین همایش نیروهای وابسته به آستان های مقدس عراق تحت عنوان «حشد عتبات مقدسه» روز گذشته در کربلای مقدس به کار خود پایان داد.

در بیانیه اختتامیه این همایش که با حضور شخصیت های مختلف عراقی برگزار شد، بر ممنوعیت فعالیت سیاسی نیروهای بسیج وابسته آستان های مقدس تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه اختتامیه همایش مذکور تاکید شده است : اولویت حشد عتبات( نیروهای بسیج عتبات) این است که با اجرای دقیق فتوای مرجعیت و توصیه های آیت الله سیستانی ، مدافع اصلی عراق باشد.

در این بیانیه همچنین آمده است:حفظ دستاوردهای پیروزی بر داعش جزو اولویت های ما و هدف غایی ماست و آنچه باعث تقویت این پیروزی و دستاورهای آن می شود، حفظ وجهه جهاد و مجاهدین و دور نگه داشتن آنها از هر چیزی است که باعث انحراف مسیرشان می شود.

در بیانیه مذکور همچنین تاکید شده است: حشد عتبات مقدسه پایبندی کامل خود را به قانون و قانون اساسی عراقی ها و منع مبارزانش از انجام خلاف آن نظیر ورود به فعالیت های سیاسی اعلام و در عین حال تاکید می کند که مبارزانش در زمینه تصمیم گیری برای شرکت در روند انتخابات به عنوان رای دهندگان و انتخاب نامزدهای انتخاباتی کاملا آزادند.

در این بیانیه آمده است: بسیج عتبات که طبق فرمان دیوانی صادره از سوی نخست وزیر سابق، به فرمانده کل قوای مسلح مرتبط است، از دولت انتظار دارد که مراحل این ارتباط را فورا به انجام برساند تا به انجام وظیفه مهمی که در آرزوی تحقق آن است، جامه عمل بپوشاند و هر گونه تاخیر در این موضوع مستقیما روی عملکرد مبارزان تاثیر می گذارد و پروژه های انسانی که این نیروها در حال ارائه آن هستند را به تعویق می اندازد.

همچنین در این بیانیه از پارلمان و دولت خواسته شده که اهتمام بیشتری به حشد داشته باشد.

کد خبر 5087414

منبع: مهر

کلیدواژه: حشد شعبی عراق آیت الله سیستانی ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی محسن فخری زاده فلسطین عراق ایران ترور دانشمندان هسته ای جو بایدن دونالد ترامپ لبنان عربستان سعودی سوریه افغانستان روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۱۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان سمنان از تجمیع مواکب اربعین در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط‌عمومی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان، جبار دوست محمدیان در اولین همایش موکب‌داران اربعین در سال ۱۴۰۳ با بیان اینکه در سال‌جاری بحث تجمیع مواکب از ستاد اربعین کشور ابلاغ شده است، گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات به عنوان کمیته اسکان و تغذیه در ستاد اربعین فعالیت دارد و باید تابع این ستاد باشد.

وی افزود: تعداد مواکبی که هر استان می‌توانند در کشور عراق داشته باشند، براساس سرانه جمعیتی آن استان تعریف شده است که برهمین اساس استان سمنان می‌تواند هفت الی ۱۰ موکب در عراق داشته باشد.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان سمنان خاطرنشان کرد: با توجه به این امر، چندین موکب استان سمنان باید باهم ادغام و در یک موکب تجمیع شوند تا با کیفیت‌تر و قدرت بیشتر به زائران خدمات ارائه کنند.

دوست محمدیان تصریح کرد: این تجمیع مواکب برای خدمات‌رسانی در کشور عراق است و محدودیتی در برپایی تعداد مواکب اربعین در داخل کشور نداریم.

وی از موکب‌داران خواست راهکارها و پیشنهادات خود برای نحوه تجمیع مواکب را ارائه کنند و افزود: هیئت امنای مواکب خود تصمیم بگیرند که کدام موکب فعالیت‌شان ادامه پیدا کند و کدام تجمیع شود.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان سمنان اظهار کرد: ثبت اموال مواکب از مهمترین انتظارات است که ضرورت دارد تا مدیران انجام دهند.

دوست محمدیان در پایان از مدیران مواکب خواست در زمینه کمک مالی به ستاد در توسعه و بازسازی عتبات همت بیشتری داشته باشند.

کد خبر 748469

دیگر خبرها

  • عذرخواهی ناشر هندی بابت اقدام توهین‌آمیز به امام (ره)
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • تاکید مقام آمریکایی بر شکست رژیم صهیونیستی در غزه
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین