Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان رییس اتحادیه قنادان بندرعباس گفت: بسته های حمایتی دولت نمی تواند حتی مقداری از ضرر و زیان اصناف را جبران کند.

اشکان عباسیان امین روز گذشته(۱۳ آذرماه) در حاشیه دیدار با منتخبین قنادان بندرعباس، افزود:اعمال محدودیت های کرونایی در شهر بندرعباس خسارات بسیاری بر صنوف مختلف به ویژه صنف قنادان و صنوف وابسته وارد کرد و بسته های حمایتی اعلام شده از سوی ستاد کرونا نمی تواند پاسخگوی آن باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اعمال محدودیت و تعطیلی طولانی مدت می تواند اصناف را زمین گیر کند به ویژه صنوفی که از مواد فاسد شدنی استفاده می‌کنند، اظهار کرد: این تعطیلی ها علاوه بر هزینه های حاصل از عدم فعالیت، خسارات فساد مواد اولیه نیز بر برخی اصناف تحمیل می کند که باید برای حمایت از اینگونه اصناف چاره اندیشی شود.

رییس اتحادیه قنادان بندرعباس با اشاره به اینکه باید در تصمیم گیری های کلان فکری برای مناطق مختلف با اقلیم گوناگون شود، عنوان مرد: برای تصمیم گیری مهمی مانند اعمال محدودیت و تعطیلی طولانی مدت اصناف نیاز به کار کارشناسی با توجه به منطقه و شرایط موجود آن وجود دارد که تا کنون به آن عمل نشده است.

رییس اتحادیه قنادان در بندرعباس، اضافه کرد: برای مثال اداره و نیازهای اصناف مختلف در دو شهر اردبیل و بندرعباس متفاوت است و نمی توان برای اصناف این دو شهر تصمیم یکسانی گرفت.

وی ادامه داد: در استانی مانند هرمزگان با شرایط اقلیمی و گرمای هوا مصرف برق به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی به ویژه در صنف قنادان بالا است که با شرایط تعطیلی های اعمال شده فعالین این عرصه با وجود عدم درآمد باید تمامی هزینه ها را پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: پرداخت قبض برق، حق بیمه کارکنان، مالیات، عوارض و ... در کنار عدم فعالیت و درآمد موجب زیان دهی شده که حتی تعدیل نیرو را به همراه دارد.

عباسیان امین با اشاره به بسته های حمایتی از سوی دولت برای اصناف، اظهار کرد: بسته های حمایتی دولت نمی تواند حتی مقداری از ضرر و زیان اصناف را جبران کند، کاش در تصمیم گیری ها شرایط هر منطقه به صورت جداگانه در نظر گرفته و بسته های حمایتی بر مبنای آن تعریف می شد.

وی اضافه کرد: اصناف در استان هرمزگان به دلیل شرایط اقلیمی با قبوض بالایی روبرو هستند در حالی که هیچ حمایتی در این خصوص وجود ندارد و عدم پرداخت به موقع بهای برق منجر به اخطاریه و قطع انشعاب می شود که در شرایط موجود ظلم بزرگی این گونه صنوف در مناطق گرمسیر کشور است.

رییس اتحادیه قنادان بندرعباس بیان کرد: بومی سازی محدودیت ها و بسته های حمایتی با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه در کشور می تواند بار زیادی را از دوش کسبه و اصناف بردارد.

عباسیان امین در پایان گفف: همچنین با توجه به اینکه در سال ۹۹ اصناف به دلیل شیوع کرونا خسارت زیادی دیده اند باید در زمان ارائه اظهار نامه مالیاتی در سال ۱۴۰۰ این امر لحاظ شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی رییس اتحادیه قنادان بسته های حمایتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۱۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات

سرپرست مدیریت تدارکات و امور کالای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از بومی‌سازی ۱۹ هزار قلم تجهیزات و اقلام پرمصرف مورد نیاز شرکت‌های بهره‌بردار و کارخانجات عملیاتی مناطق نفت‌خیز جنوب خبرداد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا معصومی با اشاره به شمار اقلام خریداری شده در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: مدیریت تدارکات و امور کالا تاکنون ۱۹ هزار قلم از تجهیزات و اقلام پرمصرف مورد نیاز شرکت‌های بهره‌بردار و کارخانجات عملیاتی مناطق نفت‌خیز جنوب را همسو با نگهداشت و افزایش تولید، با توان شرکت‌های دانش‌بنیان و سازنده داخلی بومی‌سازی و از انحصار شرکت‌های خارجی خارج کرده است.

وی افزود: پارسال حدود ۲ هزار و ۶۸۹ قطعه به ارزش ریالی معادل ۸ همت از شرکت‌های درون‌استانی و حدود هزار و ۲۵۸ قطعه به ارزش ۲۴ همت از شرکت‌های برون‌استانی خریداری شد، مجموع اقلام خریداری شده حدود ۳ هزار و ۹۴۷ قلم به ارزش ۳۲ همت است.

سرپرست مدیریت تدارکات و امور کالای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به نوع کالاهای تأمین شده تصریح کرد: برخی کالاهای تأمین شده از سوی این مدیریت شامل قطعات یدکی مورد نیاز راه‌اندازی و انجام به کار ماشین‌آلات فرایندی مختلف مناطق نفت‌خیز جنوب مانند توربین‌ها، کمپرسور، پمپ، مواد شیمیایی مورد نیاز حفاری و کارخانجات بهره‌برداری، لوله‌های جریانی، ماشین‌الات ترابری، اقلام درون چاهی و سرچاهی، قطعات و تجهیزات ابزار دقیق، برق، انواع فیلتر و کالای عمومی برای کارخانه‌ها و دیگر بخش‌های مناطق است.

معصومی درباره آمار دریافتی انبارهای مدیریت تدارکات و امور کالا در اهواز و آغاجاری ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ آمار دریافتی انبارهای مدیریت تدارکات و امور کالای اهواز حدود ۱۵ هزار و ۱۴۰ قطعه کالا به ارزش وزنی ۱۴۸ هزار و ۲۱۱ تن بوده است و آمار انبارهای آغاجاری نیز حدود ۵ هزار و ۴۳۹ قطعه، به ارزش وزنی ۳۰ هزار و ۹۲۹ تن می‌رسد، آمار ارسالی از انبارها در اهواز ۱۹ هزار و ۹۴۰ قطعه و آغاجاری ۳۷ هزار و ۲۹۸ قطعه است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی اقلام تأمین شده در سال ۱۴۰۲ تقریبا معادل سه برابر سال ۱۴۰۱ بوده است، گفت: مدیریت تدارکات و امور کالا طی امسال تأمین همه قطعات حیاتی و مهم را در دستور کار دارد تا ضمن کنترل موجودی انبارها از بروز مشکلاتی مانند کمبود تجهیزات و قطعات برای شرکت جلوگیری کند.

سرپرست مدیریت تدارکات و امور کالای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به اقدام‌های شاخص و قابل‌توجه این مدیریت طی پارسال تصریح کرد: اخد موافقت گمرک درباره بخشودگی حق توقف کانتینر و کالای ورودی موقت در گمرک به ارزش بالغ بر ۱۲۷ میلیارد تومان، تخصیص و شناسایی تعداد قابل‌توجهی از اقلام راکد و مازاد پروژه‌ها همسو با ساماندهی وضع انبارهای کالای مناطق نفت‌خیز جنوب جهت استفاده در پروژه‌ها، انتقال موقت انبار لوله و لوله‌جداری اهواز به زمین ۱۷ هکتاری کریت‌کمپ، قرارداد خرید لوله‌های درزدار جریانی ۴۲ اینچ با شرکت لوله‌سازی اهواز به ارزش ۳.۷ همت و احداث ۹ سوله به مساحت ۵ هزار متر مربع در انبارهای ناحیه کریت‌کمپ و مجموعه عملیات کالای آغاجاری از جمله اقدام‌های شاخص این مدیریت در سال ۱۴۰۲ بود.

دیگر خبرها

  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • پاکسازی کوهستان پارک پنجه علی بندرعباس در هفته زمین پاک + تصاویر
  • بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی
  • گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین و اسرائیل در سنا
  • بومی سازی قالب پنجره
  • حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی