Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز جمعه در بازدید از کارخانه طلای معدن فاریاب اظهار داشت: معاون عمرانی استانداری، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان و مدیرکل محیط زیست استان، مشکل این معدن را بررسی کنند تا در صورت نیاز از طریق ملی پیگیری شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان نیز گفت: فاریاب معادن زیادی در زمینه سنگ ساختمانی، کرومیت، مس، منگنز و طلا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسلم مروجی فرد تصریح کرد: معدن طلای فاریاب سال ۱۳۸۷ مجوز بهره‌برداری گرفت و سال ۱۳۹۲ همزمان با استقلال سازمان صمت جنوب کرمان فعالیت این معدن آغاز شد.
وی از راه‌اندازی کارخانه طلا در کنار معدن در دولت تدبیر و امید خبر داد و افزود: عیار اولیه این معدن پنج پی پی ام (ppm) بوده ولی اکنون با فرآوری کارخانه این عدد به ۳۰ رسیده است.
او مشکل کارخانه معدن طلای فاریاب را ایرادات وارده از طرف سازمان محیط زیست عنوان کرد و گفت: محیط زیست باید موارد محیط زیستی را هر چه سریع‌تر به کارخانه اعلام کند تا ایرادات برطرف شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان اشتغالزایی مستقیم این معدن را ۱۱۰ نفر و غیرمستقیم را ۳۰۰ نفر اعلام کرد و میزان سرمایه‌گذاری این طرح را یکهزار میلیارد ریال دانست.
وی از راه‌اندازی کارخانه دوم طلا طی ۶ ماه آینده خبر داد و گفت: امکان ایجاد کارخانه ذوب طلا هم در شهرستان وجود دارد که پیگیر این موضوع هستیم.
معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان نیز با بیان اینکه معدن طلای فاریاب توسط شرکت معدن جویان فولاد آریا در حال فعالیت است، ذخیره قطعی این معدن را بیش از ۵۰۰ هزار تُن  و ذخیره احتمالی را بیش از یک و نیم میلیون تُن با عیار یک و نیم پی پی ام اعلام کرد.
محمدرضا سلیمانی با بیان اینکه عملیات اجرایی «کارخانه طلای فاریاب» سال ۱۳۹۵ آغاز شد، هدف از ایجاد این کارخانه را جلوگیری از خام‌فروشی دانست.
 وی ظرفیت کارخانه طلای فاریاب را ۱۰۰ کیلوگرم کنستانتره طلا اعلام کرد و پیشرفت فیزیکی این طرح را بیش از ۹۵ درصد عنوان کرد.

عضو هیات مدیره معدن فاریاب هم گفت: معدن طلای فاریاب یک معدن قدیمی بود که در منطقه‌ای کوهستانی ایجاد شده بود.
محمد جواد شمسا افزود: با همکاری سازمان صمت جنوب کرمان عملیات اکتشافی طلا از سال ۱۳۹۲ آغاز و تا کنون ادامه دارد.
وی با بیان اینکه هر کارخانه دوره فعالیت آموزشی دارد، گفت: در این دوره یک سری ایرادات محیط زیستی گرفته شد که با پیگری‌های انجام شده برطرف شد و هم اکنون آماده بهره‌برداری است.
مدیرکل محیط زیست استان کرمان نیز گفت: مشکل طلای فاریاب ایجاد کارخانه بدون مجوز محیط زیست و مکان‌یابی نشدنِ طرح است.
مرجان شاکری افزود: محل احداث کارخانه، چالش انگیز بوده چرا که بین ۲ رودخانه دائمی قرار گرفته است.مرجان شاکری افزود: محل احداث کارخانه چالش انگیز بوده چرا که بین ۲ رودخانه دائمی قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: رصد آلودگی نداریم ولی نگرانی آلودگی داریم.
 مصطفی آیت‌الهی موسوی معاون امور عمرانی استانداری کرمان نیز بیان داشت: مجموعه کارخانه، یک مشاور محیط زیستی انتخاب کند تا مشکلات برطرف شود.
فرماندار فاریاب هم بر پیگیری رفع مشکل معدن فاریاب تاکید کرد و گفت: امیدواریم با حمایت‌های استاندار کرمان مشکل طلای معدن فاریاب برطرف شود.
علی نیکنفس به نام گذاری سال جاری به نام جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی کارخانه معدن نقش مهمی در اقتصاد و شکوفایی شهرستان دارد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست وزارت صنعت معدن و تجارت کرمان علی زینی وند جیرفت فاریاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست وزارت صنعت معدن و تجارت کرمان علی زینی وند جیرفت فاریاب سازمان حفاظت محیط زیست وزارت صنعت معدن و تجارت کرمان علی زینی وند جیرفت فاریاب اخبار کنکور معدن و تجارت جنوب کرمان معدن طلای فاریاب کارخانه طلای سازمان صنعت کارخانه طلا معدن فاریاب کرمان نیز محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۲۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل بم در پارکینگ خودرو | خودروهای لجن کش در حال کارند

به گزارش همشهری آنلاین همزمان با صدور هشدار قرمز از ۲۷ فروردین کرمان به ویژه جنوب این استان شاهد بارش‌های رگباری بوده‌اند. به تازگی تصویری از آب گرفتگی پارکینگ خودروهای تولیدی کارخانه‌های خودروسازی ارگ جدید بم نیز منتشر شده‌است.
مدیر بحران کرمان در این باره به همشهری می‌گوید: «بارش سیل‌آسا در مدت زمان کوتاه و با شدت زیادی رخ داد و باعث آبگرفتگی پارگینک غیر مسقف کارخانه خودروسازی ارگ جدید بم شد. برای بررسی موضوع و برآورد خسارت استاندار کرمان در منطقه حاضر شد.»
حمید سالخورده ادامه می‌دهد: «به دستور استاندار ستاد ویژه بحران برای بررسی میزان خسارت و رفع این مشکل صادر شده‌است. بلافاصله نیز خودروهای لجن‌کش به این منطقه عازم شدند تا تخلیه پارکینگ از آبگرفتگی و گل و لای حاصل از بارش سیل آسا انجام شود. از آنجا که آبگرفتگی در محوطه سر باز اتفاق افتاد، خسارت چندانی حاصل نشده است. اما بررسی و ارزیابی میزبان خسارت ادامه دارد و به زودی اعلام می‌شود.»
این‌طور که مدیر بحران استان کرمان به همشهری می‌گوید با فروکش کردن آب در روستاهایی که دچار آبگرفتگی شده‌بود، راه های دسترسی روستایی باز است.

ببینید:
خودروهای غرق شده در پارکینگ کارخانه خودروسازی در بم | ویدئو
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان

کد خبر 847283 برچسب‌ها سيل خبر مهم مدیریت بحران استان‌ کرمان خودرو - ایرانی

دیگر خبرها

  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • سیل بم در پارکینگ خودرو | خودروهای لجن کش در حال کارند
  • خودروهای غرق شده در پارکینگ کارخانه خودروسازی در بم | ویدئو
  • سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند
  • تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل