Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید زنداقطاعی فرماندار بافت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافت در ارتباط با شورای شهر بزنجان با تأکید بر اینکه با تعامل و تفاهم مشکلات را حل کنند، اظهار داشت: شورا اختلافشان را به حداقل برسانند و با تفاهم و گفت‌وگو مشکلاتشان را حل کنند و در نهایت اگر مشکلشان با تفاهم حل نشد بر اساس مُر قانون کار را انجام می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: صورت‌جلسه‌ای قبلاً در موعد قانونی به کمیته انطباق در دوره آقای شهابی ارسال شده است و کمیته انطباق صورت‌جلسه را بررسی کرده و به اعضا نظرش را اعلام کرده است ولی برخی از اعضا نسبت به رای کمیته انطباق معترض هستند.

زنداقطاعی بیان کرد: قرار بر این شد که بر اساس قانون اگر کسی اعتراضی دارد اعتراض کنند و ظاهراً می‌گویند قبلاً اعتراض کردند ولی رسیدگی نشده است و قرار شد مجدداً اعتراضشان را اعلام کنند تا کمیته انطباق تشکیل جلسه بدهد و به اعتراضشان رسیدگی کند.

تصمیم گرفتم استعفا دهم/ هیچ‌گونه نتیجه‌ای از فرمانداری اعلام نشده است

ابراهیم نوحی عضو شورای شهر بزنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافت اظهار داشت:  انتخابات هیئت رئیسه شوراهای اسلامی شهریورماه هرسال برگزار می‌شود که جلسه انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر بزنجان برگزار شد اما به دلیل تساوی آرا به دور دوم کشیده شد و در دور دوم مجدداً آرا مساوی شد.

وی گفت: به دلیل عدم آگاهی از قانون با یکی از مسئولین تماس برقرار شد و نامبرده اعلام کرد باید قرعه‌کشی شود و قرعه‌کشی انجام شد و ابراهیم نوحی به‌عنوان رئیس شورا انتخاب شد و مابقی ارکان شورا ازجمله  نایب‌رئیس، خزانه‌دار و منشی‌ها انتخاب شدند و این مصوبه در پیش‌نویس دفتر شورا ثبت و به امضایهمه اعضا رسید، اما روز بعد از انتخابات مشخص شد طبق ماده 56 انتخابات شورا قانونی نبوده است و طبق قانون ماده 56 نیازی به قرعه‌کشی نبوده اولویت با فردی است که ایثارگران و اگر هر دو ایثارگری داشتند با مدرک بالاتر بود و اگر مدرک تحصیلی مساوی بود در آن موقع قرعه‌کشی انجام شود.

عضو شورای شهر با اشاره به اینکه در چندین جلسه به توافق نرسیدیم، عنوان کرد: در تاریخ 21 مهر ماه امسال قرار شد همان صورت‌جلسه شهریور ماه به فرمانداری ارسال شود هر چه نتیجه شد مورد قبول واقع شود.

وی خاطرنشان کرد: اصولاً صورت‌جلسه‌هایی که در پیش‌نویس نوشته می‌شود در فرم‌های خاصی تایپ می‌شود و به امضای همه اعضایی شورا می‌رسد و مهر شورا می‌خورد و به کمیته انطباق فرمانداری ارسال می‌شود اما این فرم بدون تایپ و فقط با نامه‌نگاری به فرمانداری فرستاده می‌شود و فرمانداری بدون توجه به مصوبه اول شهریور ماه، آقای امینی را به‌عنوان رئیس اعلام می‌کند.

نوحی اظهار داشت: متأسفانه از تاریخ 28 مرداد ماه تا امروز 24 آبان ماه یک مصوبه در شورا نداشته‌ایم و فقط همان مصوبه بدون تایپ فرستاده‌ شده است و اگر واقعاً مصوبه اول شهریور ماه بررسی شده است باید طبق ماده 56 عدم انطباق زده شود و انتخابات فاقد وجاهت قانونی است. 

عضو شورای شهر بزنجان بیان داشت: به این نتیجه رسیدم که به مصوبات شورا توجهی نمی‌شود و به خاطر اینکه بیش از این شورا معطل نباشد و جواب مطالبات مردم داده شود، تصمیم گرفتم استعفا دهم و در تاریخ 19 آبان ماه استعفای خود را تحویل فرمانداری دادم و متأسفانه هیچ‌گونه نتیجه‌ای از فرمانداری به ما تا امروز اعلام نشده است.

بودجه به‌طورعادلانه بین محله‌ها توزیع نمی‌شود

علی‌اکبر وحیدی عضو شورای شهر بزنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافت اظهار داشت: شورا از اول خشت آن کج بود و متأسفانه در شورا بعضی از اعضا حس ناسیونالیستی دارند و در شهر بزنجان بودجه به‌طورعادلانه بین محله‌ها توزیع نمی‌شود و بعضی از محل‌های شهر هیچ اعتباری تخصیص داده نمی‌شود و این عین بی‌عدالتی است.

وی گفت: وظیفه شورا این است که بودجه سال بعد را تائید و تصویب کند تا شهردار کار انجام دهد ولی متأسفانه تا 24 آبان ماه امسال است ما هنوز بودجه سال 1399 را نبسته‌ایم و معلوم نیست بودجه بر چه روالی و با چه مجوزی خرج می‌شود و سرانجام این‌گونه تصمیم‌گیری‌ها به کجا می‌انجامد.

عضو شورای شهر بزنجان خاطرنشان کرد: وقتی به‌ کل شهر نگاه می‌کنیم روی خودبینی‌ها، مردم متضرر می‌شوند و برخی مواقع به علت مخالفت یک عضو بی‌عدالتی و بی‌قانونی‌ها اتفاق افتاده است و می‌افتد و این‌ها عواملی هست که باعث می‌شود افرادی مثل من وقتی می فهیم که نمی‌توانیم کاری بکنیم  استعفا می‌دهیم.

اعضای شورا استعفای خود را پس بگیرند و با هم برای مردم کار کنیم

آیت‌الله امینی عضو شورای بزنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: اول شهریور انتخابات سال آخر هیئت ریسه برگزار شد و پی از سه مرتبه که رأی مساوی شد برای بار چهارم قرعه‌کشی شد  و بر اساس قرعه‌ای که زدیم بین من و یکی از عزیزان شورا که دو رأی آورده بود قرعه به نام طرف مقابل افتاد ولی شورا متوجه قانون اصلاح موادی از انتخابات شورای اسلامی شهر و شهرداران نبود که در سال 75 اصلاحیه خورده بود.

وی عنوان کرد: در روز بعد متوجه شدیم که تبصره 20 ماده‌ قانونی اصلاح قوانین شورای اسلامی و انتخاباتی شهرداران در قانون جمهوری اسلامی اگر دو نفر در انتخابات منطقه‌ای و هیئت‌رئیسه رأی مساوی را کسب کردند اولویت با کسی است که کارت ایثارگری انقلاب و جنگ را دارد و اگر در این مورد هم با هم مساوی بودند اولویت با کسی است که مدرک تحصیلی بالاتری دارد و اگر در این زمینه هم مساوی بودن امر به قرعه‌کشی می‌افتد و قرعه فصل الخطاب است و به اطلاع اعضای شورا رساندیم که شورا از این ماده ‌قانونی بی‌اطلاع بوده لذا امر قرعه‌کشی از حیز انتفاع خارج است.

عضو شورای شهر بزنجان با بیان اینکه انتخابات مشکل ندارد و قرعه‌کشی خلاف قانون بوده است، گفت: با توجه به اینکه کارت ایثارگری داشتم پیشنهاد کردم به قانون تن بدهیم و این امر موردپسند برخی دوستان واقع نشد.

وی عنوان کرد: اداره کل امور شوراهای استان گفتند امر همین امر قانون است و تبصره ماده 20 بایستی حکم‌فرما باشد و مجدداً نامه را در شورا مطرح کردم و اعضای شورا تسلیم نشدند و اعتراض کردند و گفتند صورت‌جلسه را به کمیته انطباق بفرستیم و صورت‌جلسه اول شهریور را با نامه‌های ضمیمه‌ای که از اداره کل استان به تائید اداره کل شهری و شورای استان رسیده بود به فرمانداری فرستادیم و کمیته انطباق هم صراحتاً اعلام کرد که انتخابات هیئت ریسه و تعیین ریاست شورای شهر بزنجان مشکل ندارد و مسئولیت من وجاهت قانونی دارد.

وی ادامه داد: جلسه‌ دو هفته قبل تشکیل شد و اعلام نظر کمیته انطباق را به رؤیت اعضا رساندیم، دو نفر از اعضا مکتوب استعفا کرده و یک نفر هم معترضانه به‌قصد استعفا جلسه را ترک کردند.

آیت‌الله‌امینی خاطرنشان کرد: تقاضا می‌کنیم اعضای شورا استعفای خود را پس بگیرند و با هم برای مردم کار کنیم ولی اگر همچنان بر موضع خودشان باشند از طریق مراجع قانونی مسئله را ختم می‌کنیم و پیکره شورای شهر را ترمیم کرده که همچنان ادامه خدمت را برای مردم داشته باشیم.

انتهای پیام/3388/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: بافت شورای شهر قانون کار گفت وگو با خبرنگار فارس کمیته انطباق اعضای شورا اول شهریور صورت جلسه قرعه کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۲۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی فهرست خود را برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، با شعار «انقلابی، کارآمد و مردمی» و تحت عنوان «فهرست وفاق» منتشر کرد.

اسامی کاندیداهای این فهرست بدین شرح است:

احمد نادری؛ ابراهیم یزدی؛ سمیه رفیعی؛ ابوالفضل ظهره‌وند؛ حسین نجابت؛ عبدالحسین روح‌الامینی نجف‌آبادی؛ زهره سادات لاجوردی؛ زینب قیصری؛ علیرضا سلیمی؛ محمدحسین حسین‌زاده بحرینی؛ حسن خجسته باقرزاده؛ مهدی عسگری؛ مجتبی زارعی؛ علی‌اصغر پورمحمدی؛ سید نظام‌الدین موسوی؛ مجتبی رحماندوست.

همچنین بنابر روایت فارس، حبیب الله بور بور دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به ارائه فهرست انتخاباتی این جریان سیاسی در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران گفت: بعد از چندین جلسه با کاندیداهای مختلف، بالاخره به جمع بندی رسیدیم که فهرستی را به عنوان «فهرست وفاق» منتشر کنیم.

وی افزود: شعار این فهرست، انقلابی، کارآمد و مردمی است و ما با هیچ جریان سیاسی اعم از شورای ائتلاف، شریان، امنا و... هیچ وحدتی انجام نداده ایم.

بوربور تصریح کرد: از تمام ۱۶ نفر این فهرست تعهد نامه انتخاباتی گرفته شده است و این افراد با شاخص های جمعیت وفاداران همراه بوده اند.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898762

دیگر خبرها

  • دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • مهلت یک ماهه فرماندار مشهد به مسئولان بینالود
  • مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا