Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:35:33 GMT

واحد ۲ هزار تنی پرورش ماهی در ورزقان ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۲۵۱۷

واحد ۲ هزار تنی پرورش ماهی در ورزقان ایجاد می‌شود

محمدباقر خانی در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی ورزقان، افزود: این واحد تولیدی از محل ۱۰ میلیون مترمکعب آب تخصیصی به بخش کشاورزی شهرستان قابلیت اجرایی دارد که با حمایت های سازمان جهاد کشاورزی می توان آن را به بهره برداری رساند.

وی اجرای مطالعات لازم و علمی برای پرورش ماهی در آب تخصیصی به بخش صنعت شهرستان ورزقان از سوی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی را نیز خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسم جعفروند مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از ظرفیت‏ های رودخانه حاجیلارچای در امر آبزی‏ پروری، گفت: در صورت تامین اعتبار، برای مطالعه و اجرای شهرک‏ های شیلاتی از محل سهم تخصیص آب به بخش صنعت و حیات رودخانه که حجم قابل توجهی از ظرفیت سد حاجیلارچای را به خود اختصاص داده است، آمادگی وجود دارد.

نماینده مردم شهرستان ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کرد:  هماهنگی لازم برای اجرای طرح پمپاژ آب بخش کشاورزی سد حاجیلارچای جهت تکمیل مطالعات احداث شهرک گلخانه ‏ای و شیلاتی با مشارکت مجتمع مس سونگون ورزقان در اجرای شبکه پایاب سد آغبلاغ سفلی ـ سیه کلان نیاز است.

شهرستان ورزقان با جمعیت ۵۵ هزار نفر در فاصله ۷۰ کیلومتری شمال تبریز واقع است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی ورزقان پرورش ماهی آذربایجان شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی ورزقان پرورش ماهی آذربایجان شرقی وزارت جهاد کشاورزی ورزقان پرورش ماهی آذربایجان شرقی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۲۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت:از این میزان ۸۳ میلیارد ریال برای بهره برداری از ۳۵ طرح احیا و مرمت قنوات، ۹ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال به منظور اجرای طرح‌های انتقال آب با لوله در منطقه عمرانی و «مارکوهک» با حجم چهار هزار و ۴۵۳ متر و ۲ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال برای احداث ۲ کانال بتنی در روستا‌های «قوِژد و بیمرغ» با حجم عملیات ۸۰۰ متر تخصیص پیدا کرد.

اسماعیل قربانی افزود:  افزون بر سه میلیارد ریال اعتبار برای احداث سامانه آبگیر باران و کاشت نهال سماق در زمین‌های کشاورزی شیبدار با مساحت ۱۲ و نیم هکتار در شهرستان گناباد از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون تخصیص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: طرح افزایش تولید جو آبی و تولید گندم با محوریت ارقام جدید و توسعه مکانیزاسیون این محصولات در سطح سه هزار و ۵۳۵ هکتار، اجرای طرح افزایش تولید حبوبات و علوفه نظیر سورگم (ذرت خوشه ای)، چغندر علوفه‌ای و ارزن دیگر اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی گناباد از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بوده است.

وی پیگیری و جذب سه هزار تن کود یارانه‌ای شامل کود اوره، فسفاته، پتاسه، اجرای طرح کشف حفاظتی در سطح ۶۴۰ هکتار اراضی زیر کشت گندم و جو، توزیع در مجموع ۱۵۸ تن بذر اصلاح شده جو، گندم، پنبه و سورگوم بین کشاورزان و توزیع و ترویج ۱۵ تن بذر تریتیکاله به عنوان یک منبع تغذیه دام با عملکرد و سازگاری مناسب را از دیگر اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی گناباد در این مدت برشمرد.

قربانی گفت: با هدف افزایش عملکرد تولید، طرح توسعه مزارع آرمانی زعفران، باغ‌های گل محمدی، گیاهان دارویی، باغات کم آب طلب و در اراضی شیب دار، گلخانه‌های آلوئه ورا و سبزی و صیفی جات در مجموع در سطح ۴۵۰ هکتار زمین‌های زیر کشت گناباد در سال ۱۴۰۲ اجرا شد.

وی گفت: ۱۰۵ هکتار از باغ‌های پسته گناباد در سال گذشته مشمول طرح اصلاح و هرس و باردهی قرار گرفتند.

 

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • آغاز فصل نوغانداری در مازندران
  • اجرای طرح سرشاخه کاری در باغ‌های گردوی نهاوند
  • گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور 
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران
  • آغاز طرح پرورش مرغ بومی ویژه زنان روستایی در مهاباد
  • اجرای طرح ملی زراعت چوب با مشارکت بنیاد برکت در لالی +فیلم
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد