Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-27@02:32:31 GMT

اظهارات تند ترکی الفیصل علیه اسرائیل

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۲۸۰۴

خرداد: ترکی الفیصل، رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان در سخنانی در واکنش به دیدار محرمانه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در ریاض مدعی شد که کشورش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی آماده نمی‌شود.
وی در این باره گفت: فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان این اخبار را کاملا تکذیب کرد و متاسفانه رسانه‌ها چیزی را که توسط اسرائیل صادر می‌شود، دنبال می‌کنند نه آنچه را که از طرف عربستان مطرح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ترکی الفیصل در ادامه گفت: عربستان این موضوع را تکذیب کرد و من معتقدم که اعتبار ریاض باید بسیار بیشتر از اعتبار شخصی مانند نتانیاهو باشد، فردی که در اسرائیل متهم به دروغگویی به اسرائیلی‌ها در مسائل مختلف است؛ بنابراین چگونه سخنان یک فرد دروغگو را باور می‌کنند اما حرف‌های یک راستگو را نه؟
وی در پاسخ به سؤالی درباره آمادگی ریاض برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد: هیچگونه آمادگی وجود ندارد، موضع عربستان ثابت است و ملک سلمان، پادشاه عربستان در سخنانی در مجلس مشورتی تأکید کرد که مسئله فلسطین، مسئله نخست عربستان بوده و ریاض به ابتکار عمل صلح عربی پایبند است.
منبع: ایسنا برچسب ها: ترکی الفیصل ، اسرائیل

منبع: خرداد

کلیدواژه: ترکی الفیصل اسرائیل ترکی الفیصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۲۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان میزبان مذاکرات چندجانبه درباره آینده غزه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبرگزاری بلومبرگ به نقل از افراد آگاه گزارش داد که عربستان سعودی قصد دارد تا هفته آینده جلسه‌ای برای رایزنی درباره آینده غزه برگزار کند.

بر اساس این گزارش، این نشست با حضور وزرای خارجه آمریکا و مقام‌هایی از انگلیس و مقام‌های اتحادیه اروپا، اردن، مصر، قطر و تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار شود.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

دیگر خبرها

  •  عربستان جلسه‌ای درباره آینده غزه برگزار می کند
  • عربستان میزبان مذاکرات چندجانبه درباره آینده غزه
  • سندرز خطاب به نتانیاهو: به شعور مردم آمریکا توهین نکنید!
  • گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد
  • سید الحوثی: اسرائیل از تاکتیک های جدیدی برای کشتار ملت فلسطین استفاده می کند
  • سردبیر الاخبار: پاسخ تنبیهی ایران بخشی از نبرد جاری علیه صهیونیست‌ها بود
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • حملات شدید اسرائیل علیه نوار غزه در دویست و یکمین روز جنگ
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • رژیم صهیونیستی تاکنون از هیچ تجاوز و وحشی‌گری علیه مردم غزه دریغ نکرده است