Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی از اجرای نظام مدیریت الکترونیک به طور ۱۰۰ درصد از هفته آینده در این وزارتخانه خبر داد و گفت: برای کنترل زنجیره انتقال ویروس از مسافرت حدود ۱۸۰۰ نفر که تست کرونای آن‌ها مثبت بوده، جلوگیری شده است.  محمد اسلامی در حاشیه نشست مشترک کمیته حمل‌ونقل و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: در ستاد ملی مبارزه با کرونا، وزارت راه و شهرسازی از روز نخست با عزمی جدی به عنوان مسئول پروژه حمل‌و‌نقل؛ تدوین و ابلاغ و اجرای پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار خودش قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به تکالیفی که ستاد ملی مبارزه با کرونا به این وزارتخانه ابلاغ کرده بود تا تمامی شریان‌های اصلی، مبادی ورودی کشور و کریدور‌های ترانزیتی فعال بمانند؛ این امر از سوی جامعه حمل‌و‌نقل اعم از هوایی، دریایی، جاده‌ای و ریلی به نحو شایسته‌ای انجام شد.

اسلامی تاکید کرد: البته در بخش مسافری، به دلیل کاهش تقاضای سفر، این بخش دچار کمبود‌هایی شد و در نتیجه شرکت‌های فعال در این حوزه دچار زیان‌هایی شدند.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری از بسته حمایتی ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی که ستاد ملی کرونا به صنعت حمل‌ونقل کشور اختصاص داده بود، خاطرنشان کرد: اکنون ۶۰ درصد این مبلغ را شرکت‌ها دریافت کردند و پرداخت بقیه نیز در جریان است.

وی گفت: به رانندگان حمل‌ونقل مسافری بین شهری نیز تسهیلات ۶ میلیون تومانی برای هر نفر اختصاص داده شده است تا کاستی‌ها و ضرر‌هایی که در نتیجه کرونا به آن‌ها وارد شد، جبران شود.

اسلامی عنوان کرد: بحث دیگر مربوط به قطع حضور اجباری مراجعان به ادارات بود که با اهتمام ویژه رئیس جمهوری مطرح شد و اکنون در وزارت راه و شهرسازی در حال اجرا است. در حال حاضر در این وزارتخانه حدود ۸۲ درصد از فعالیت‌ها الکترونیکی شده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: به امید خدا تا هفته آینده نظام مدیریت الکترونیک در این وزارتخانه تکمیل شده و به ۱۰۰ درصد خواهد رسید و دیگر نیازی به مراجعه حضوری مردم وجود نخواهد داشت.

وی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، سامانه‌ای از افرادی که تست PCR آن‌ها مثبت است در وزارت راه و شهرسازی ایجاد شده و همه حوزه‌های جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی تمامی تلاش‌شان را در این زمینه به نحو شایسته آغاز کرده‌اند.

اسلامی تاکید کرد: ما خوشبخت هستیم که در جهت سلامت مردم و کنترل زنجیره انتقال ویروس، در این مدت کوتاه از مسافرت حدود ۱۸۰۰ نفر که تست کرونای آن‌ها مثبت بوده است، جلوگیری کردیم.

وی افزود: تمهیداتی به منظور جلوگیری از سوار شدن افراد با تست کرونا مثبت به اتوبوس‌ها در بین راه‌ها نیز در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های وزیر کشور به عنوان فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا، اظهار کرد: این قرارگاه اهتمام خاصی در جهت اعمال مدیریت در هماهنگی‌ها برای برقراری وضعیت بهداشتی در تمامی بخش‌های حمل و نقل فراهم کرده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: رانندگان ادارات حمل ونقل مسافری تسهیلات بسته حمایتی کریدور های ترانزیتی ستاد ملی مبارزه با کرونا وزیر راه و شهرسازی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۲۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی موسوی گفت: عملیات آماده سازی شهرک مسکونی آذرشهر به مساحت ۱۵۲ هکتار آغاز خواهد شد.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی فرایند آماده سازی اولین دهکده شهری استان آذربایجان شرقی در شهرستان سراب با ظرفیت یک هزار و ۴۰۰ قطعه مسکونی را کلید خواهد زد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اشاره به تداوم ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن در استان گفت: با حضور وزیر راه عملیات ساخت ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد مسکونی هم آغاز می‌شود.

موسوی افزود: افتتاح یک باب مدرسه هوشمند به مساحت یک هزار و ۸۶۵ مترمربع و کلنگ زنی چهار باب مدرسه ۱۲ کلاسه به مساحت ۱۵ هزار و ۶۰۰ مترمربع در شهر جدید سهند و آغاز عملیات ساخت مسجد علامه محمد تقی جعفری به مساحت دو هزار و ۵۲۴ مترمربع در شهر سهند از دیگر برنامه‌های وزیر راه در آذربایجان شرقی است.

وی گفت: بهره برداری از معابر خاکی آسفالت ریزی شده طرح بازآفرینی شهری اهر به طول ۲۱ کیلومتر و افتتاح طرح مشارکتی مجتمع تجاری باران در شعر جدید سهند با زیربنای ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و ۳۱ باب مغازه در دستور کار وزیر راه و شهرسازی قرار دارد.

دیگر خبرها

  • سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • وزیر راه و شهرسازی روز خلبان را تبریک گفت
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی
  • افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی سفر می کند
  • صلح با تحقق عدالت در حق فلسطینیان محقق می‌شود
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • ۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان