Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: بزرگترین تولیدکننده تراشه چین و همچنین تولیدکننده ملی نفت و گاز دریایی این کشور را به علت ارتباط با ارتش چین در لیست سیاه خود قرار داده است.  

به گزارش خبرگزاری دانشجو و به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، در بیانیه‌ای اعلام کرد بزرگترین تولیدکننده تراشه چین و تولیدکننده ملی نفت و گاز دریایی چین را به علت ارتباط با ارتش چین در لیست سیاه خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع آمریکا در کل ۴ شرکت چینی را تحت کنترل ارتش چین معرفی کرد:

شرکت تولیدکننده بین‌المللی نیمه‌رسانا، اسمیک شرکت ملی نفت و گاز دریایی چین، سینوک شرکت تکنولوژی ساخت‌وساز چین، سی‌سی‌تی و شرکت مشاوران مهندسی بین‌المللی چین سی‌آی‌ای‌سی‌سی

به این ترتیب تعداد کل شرکت‌های لیست سیاه پنتاگون به ۳۵ عدد رسید. دولت آمریکا از مدت‌ها قبل ادعا می‌کرد که شرکت‌های چینی در حالی جمع‌آوری اطلاعات حساس برای ارتش چین هستند؛ شرکت‌های آمریکایی از این پس برای تجارت با این شرکت‌های چینی نیازمند مجوز ویژه‌ای از سوی دولت خواهند بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سی ان بی سی پنتاگون تحریم تنش سیاسی لیست سیاه ارتش چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۳۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین 

به گزارش نشریه The War Zone (TWZ)، بیل لاپلانت، معاون لوید آستین، رئیس پنتاگون، در اظهاراتی به شکست تسلیحاتی که ایالات متحده به اوکراین ارائه کرده است، اعتراف کرد.

لاپلانت گفت که مهمات هوا به زمین ارائه شده به اوکراین به دلیل جنگ الکترونیک و سایر عوامل عملکرد ضعیفی داشته است. وی افزود که ارتش اوکراین مجبور شد آنها را به همین دلیل رها کند.

او نام خاصی را مشخص نکرد، اما این نشریه می‌گوید که ممکن است در مورد بمب‌های "هوشمند" GLSDB باشد. همانطور که لاپلانت خاطرنشان کرد، واشنگتن مهمات زمینی را برای نیرو‌های مسلح اوکراین (AFU) ارسال کرد، اما آنها ناکارآمد بودند.

رایدر پیشتر گفته بود که ایالات متحده از قبل روند انتقال تسلیحات به کی یف را به عنوان بخشی از بسته حمایت نظامی جدید آغاز کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اعتراف معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین 
  • ترجیح می‌دهیم فیلترمان کنند تا اینکه پلتفرم خود را بفروشیم
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • جدیدترین خودروی تسلا هم قیمت چینی‌های بازار ایران عرضه شد/ عکس
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد