Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در ژنو، با ارسال نامه‌ای به مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، با اشاره به خدمات ارزنده شهید محسن فخری‌زاده در حوزه بهداشت و درمان، بر ضرورت واکنش قاطع جامعه بین المللی نسبت به این "نخبه کشی" رذیلانه تاکید کرد.

اسماعیل بقایی هامانه نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل در ژنو، با ارسال نامه ای به دکتر «تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، با اشاره به ترور شهید محسن فخری زاده، بر ضرورت واکنش قاطع جامعه بین المللی نسبت به این "نخبه کشی" رذیلانه تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بقایی هامانه ضمن تشریح خدمات ارزنده این پژوهشگر برجسته در حوزه بهداشت و درمان، در تولید اولین مجموعه از کیت های تشخیص کرونا در ایران و همچنین مدیریت پروژه تولید واکسن کووید ۱۹، ترور سبعانه وی را در ادامه سیاست فشار همه جانبه بر ملت ایران توصیف و تاکید کرد سکوت و بی عملی در برابر این آدمکشی به هیچ عنوان جایز نیست چراکه باعث عادی شدن و تکرار چنین جنایاتی در اقصی نقاط جهان خواهد شد.

نماینده دائم کشورمان، ترور شهید فخری زاده را مصداق بارز "تروریسم دولتی جنگ طلب" عنوان کرد که هیچ ارزش و اعتباری برای ارزش های اخلاقی و انسانی و قواعد و موازین بین المللی قائل نیست.

بقایی هامانه قبل از این با ارسال نامه های جداگانه به کمیسر عالی حقوق بشر، رییس شورای حقوق بشر و کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، ضرورت واکنش قاطع بین المللی نسبت به اقدام تروریستی علیه دکتر فخری زاده را متذکر شده بود.

تاکنون بسیاری از کشورها و شخصیت ها ترور شهید فخری زاده را محکوم کرده اند.

 

سفیر ایران در اجلاس شورای اجرای یونسکو خواستار محکوم کردن ترور دانشمند ایرانی شد

احمد جلالی، سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان تربیتی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو)، سکوت و بی عملی در برابر ترور دانشمند شهید، دکتر محسن فخری زاده را غیرقابل توجیه دانست و با توجه به مسئولیت این سازمان در حوزه دانش و آموزش، خواستار محکوم کردن این جنایت تروریستی شد. 

سفیر کشورمان در یونسکو در بخشی از سخنان خود گفت: به یاد بیاوریم که در پیشنهاد اولیه تاسیس, قرار بود نام این سازمان، uneco  «یونکو» باشد و حرف s در آن نبود، اما گروه دانشمندان جوان، بنیان گذاران این سازمان را قانع کردند که «علوم» باید مشخصا از ارکان این سازمان باشد، UNESCO «یونسکو»، زیرا پیش گامان توسعه، دانشمندان، پژوهشگران و فرهیختگان جامعه هستند. 

در کشورهای در حال توسعه، این دانشمندان هستند که می‌باید بر اساس نیازهای بومی، ساختارهای علمی ایجاد کنند. اما افسوس که بسیاری از این کشورها گرفتار پدیده فرار مغزها و از آن بدتر ربایش مغزها، و از همه فاجعه بارتر،  ترور دانشمندان خود هستند.

باتوجه به ترور دکتر محسن فخری زاده، جلالی افزود: شما همگی در جریان هستید که تروریستها شش روز پیش پنجمین دانشمند برجسته ایرانی را ترور کردند. سالیان متمادی صدها دانشمند در کشورهای در حال توسعه به قتل رسیدند و جامعه جهانی دست روی دست گذاشت!

همکاران گرامی،

برای پرداختن به این مهم، کدام مجمع جهانی، از یونسکو سزاوارتر است؟ انتظار این است که یونسکو مسولیت بپذیرد و اقدام کند همانگونه که درباره امنیت ژورنالیست ها مسئولیت پذیرفت و به چاره جویی برخاست.

سفیر کشورمان سپس با خطاب قرار دادن کشورهای عضو این سازمان گفت: من امروز نه فقط به عنوان یک ایرانی، یا یک دانشگاهی که به عنوان کسی که بیست سال از عمر خود را در این خانه علم و آموزش و فرهنگ سپری کرده ام، موکدا از یونسکو میخواهم ساکت ننشینیم، بلکه این اقدام که زخمی بر وجدان بشری است را محکوم کنیم.

و با یکدیگر چاره ای بیندیشیم. تروریسم اساسا محکوم است صرفنظر از اینکه قربانی او کیست، دانشمندی است، معلمی است یا روزنامه نگار و یا هرکس دیگر!

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 اسماعیل بقایی هامانه احمد جلالی ترور محسن فخری زاده ترور شهید فخری زاده سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 محسن فخری زاده نماینده دائم فخری زاده بین المللی ترور شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۳۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه را با شرایط ویژه پذیرش می‌کنیم

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، امید رضایی فر در نشست هماهنگی عملیاتی کردن پذیرش اساتید و دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین گفت: سازمان امور دانشجویان طبق روال گذشته این دانشجویان را که متقاضی تحصیل در ایران هستند می‌تواند بورسیه کند و پشتیبانی‌های لازم مانند امور کنسولی و رفاهی از آنان مانند سایر دانشجویان انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: این اقدام وزارت علوم در راستای حمایت از آزادی و صلح در مقابله با ظلم و ستم بوده و یک اقدام در پشتیبانی از آزادی‌های مرسوم دانشگاهی است.

رضایی‌فر افزود: این پیشنهاد ایران مبتنی بر تجربه موجود در ایران در پذیرش و تحصیل دانشجویان بین المللی از ۹۴ کشور جهان صورت گرفته است و دانشگاه‌های ما در کیفیت بالایی از علم و فناوری بر اساس شاخص‌های رتبه بندی جهانی هستند.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم گفت: این شکل از مقابله با دانشجویان در کشور‌های آمریکایی و اروپایی برای اولین بار در تاریخ این کشور‌های مدعی آزادی بیان صورت می‌گیرد.

رضایی فر گفت: اگر چه دولت‌های غربی و امریکا می‌کوشند با تاکید بر فرا روایت‌های جعلی تاریخی و ضد یهودی خواندن تظاهرات دانشجویی از اعتبار آن بکاهند و افکار عمومی را منحرف کنند، ولی تاریخ نشان داده است اینگونه برچسب زدن‌ها خیلی زود رنگ می‌بازد و اصالت و حقیقت راه خود را به نیکی طی خواهد کرد.

گفتتی است؛ در نشست هماهنگی حمایت از دانشجویان حامی مردم غزه، روسای دانشگاه‌های برتر کشور و مدیرکل دانشجویان بین المللی سازمان امور دانشجویان حضور داشتند و ضمن محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی خصوصا در فجایع غزه و نیز اقدامات تروریستی این رژیم و همچنین محکومیت برخورد با اساتید و دانشجویان در محیط دانشگاهی، و با حمایت از اقدامات مقابله جویانه و بازدارنده در برابر این رژیم کودک کش، تصمیماتی در نحوه پذیرش و همکاری با دانشجویان و اساتید آزادی خواه اتخاذ شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح ترور رئیس جمهور اوکراین توسط روسیه در آستانه مراسم تحلیف پوتین
  • دهقان: پیگیر جنایات رژیم صهیونیستی از مجامع بین‌المللی هستیم
  • مشخص شدن زمان حضور فخری در ایران
  • اظهارات گروسی در خصوص مذاکراتش در ایران
  • دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه را با شرایط ویژه پذیرش می‌کنیم
  • کنگره ایران‌شناسی بین‌المللی می‌شود
  • کنگره در سال آینده بین المللی می‌شود
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • نهادهای بین‌المللی کمک‌های بشردوستانه را ادامه دهند
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن در سوئد را محکوم کردند