Web Analytics Made Easy - Statcounter

مخالفت های دولت با طرح های حساب شده و ضروری مجلس باید هدفمند باشد در غیر اینصورت چه ضرورتی دارد که بخواهد با طرح های که امنیت و معیشت مردم را تضمین می کند مخالفت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صبح جمعه هفته گذشته بود که خبر ترور شهید دانشمند هسته ای محسن فخری زاده منتشر شد و همه مردم ایران را داغدار و شوکه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به خوبی می توان فهمید که پشت این ترور نیز مانند دیگرترورهای  شهدای دانشمند کشورمان چه کسانی قرار دارند کشورهای که سالهاست با دشنمی با ایارن اسلامی کمر به نابودی آن بسته اند کشورهای اروپایی، آمریکا و رژیم صهیونیستی که چشم دیدن پیشرفت های این کشور اسلامی را ندارند.   پیرامون همین اتفاق تلخ بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه 11آذرماه در جلسه علنی خود کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را تصویب کرد قانون راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت ازمنافع ملت ایران به دنبال آن دست دولت در عرصه بین المللی باز کند اما متاسفانه دولت با طرح مجلس مخالفت کرد.   ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود در مخالفت با این طرح گفت: به نظر دولت، موضوع از اختیارات شورای عالی امنیت ملی است و مسئولیت هر گونه تصمیم درباره برجام و برنامه های هسته ای براساس اصل ۱۷۶ قانون اساسی فراقوه ای بوده است هیچ نهاد و قوه ای به تنهایی نمی تواند خارج از این چارچوب اقدام کند و به نظر می رسد مجلس هم نمی تواند در این موضوعات وارد شود و قطعا شورای نگهبان در مورد این طرح به این موارد توجه خواهد کرد و به محدودیتهای قانونی، ملاحظات و مصلحت های ملی توجه خواهد شد.   گیریم که دولت هم درست بگویید تا قیامت که نمی شود هم گرفتار تحریم باشیم هم برجام. اما مخالفت های دولت با مجلس تنها به امروز و به این طرح بر نمی گردد. نمایندگان مجلس طرح دیگری را با توجه به وضعیت کنونی اقتصاد و گرانی‌های مکرر که مردم برای تامین حداقل‌های معیشتی دچار مشکل شده‌اند، را تصویب کردند.   طرح پرداخت یارانه خرید کالای اساسی به 60 میلیون نفر از جمعیت کشور در هفته اول آبان ماه تصویب و نهایی شد، اما باز دولتی‌ها همچنان با این طرح نیز مخالفت کرد و از نبود بودجه لازم برای اجرای آن صبحت کرد.   حسینعلی امیری درباره علت مخالفت دولت با طرح پرداخت یارانه معیشتی به 60 میلیون نفر گفت: گاهی طرح‌هایی در مجلس تهیه می‌شود که موضوع بار مالی‌ را «تامین» نمی‌کنند بلکه «تعیین» می‌کنند. وی ادامه داد: لذا دولت با طرح‌هایی که بار مالی‌ آن تامین نشده باشد، مخالف است.   گفتنی است که مخالفت های دولت با طرح های حساب شده و ضروری مجلس باید هدفمند باشد وگرنه چه ضرورتی دارد که بخواهد با طرح های که امنیت و معیشت مردم را تضمین می کند مخالفت کند. مگر این مخالفت ها از روی سوء نیت است؟   اینها به خوبی گواه آن است که دولتی ها  نه تنها برای رفع تحریم ها غیرتی نشان نمی دهند بلکه با اروپا و آمریکا برای تحریم ملت نیز همکاری می کنند.   جا دارد به این نکته نیزاشاره کنیم که بهتر است دولت برای دفاع از مردم و کشور هم که شده دست از لجبازی بردارند و برای رهایی از این شرایط سخت اقتصادی که برای مردم به وجود آمده قدری هم به منافع ملت نگاه بیندازد و از لاک بی خبری بیرون بیاید وبه اطراف نیز نگاه کند.   انتهای پیام/      

منبع: دانا

کلیدواژه: دولت با طرح مخالفت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۳۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان

نمایندگان مجلس با کلیات طرح دو شوری اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و افزایش تعداد نمایندگان مخالفت کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه، 9 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح دو شوری اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و افزایش تعداد نمایندگان با 94 رأی موافق، 120 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 234 نفر از نمایندگان حاضر در صحن مخالفت کردند.

بررسی جداول لایحه بودجه 1403 در مجلس دو شیفته شد

در این نشست، ولی الله بیاتی سخنگوی امور داخلی کشور و شوراها در تشریح طرح کمیسیون شوراها برای افزایش نمایندگان، اظهار داشت: گزارش کمیسیون امور داخلی در خصوص طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها و طرح اصلاح قانون تعیین محدوده حوزه انتخاباتی مجلس و اصلاحات و الحاقات بعدی آن و همچنین طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان و نیز طرح اصلاح محدوده حوزه انتخاباتی مجلس شورای اسلامی همگی مصوب سال 1396 و اصلاحات بعدی آن ها و همچنین طرح اصلاح حوزه‌های انتخابیه دارای 5 شهرستان به کمیسیون امور داخلی کشور ارجاع و بر اساس ماده 143 آئین نامه داخلی به دلیل اشتراکات موضوع با یکدیگر ادغام شد و با حضور کارشناسان مرکز پژوهش ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: این مصوبه در جلسه یکم خرداد 1402 با اصلاحاتی به تصویب رسید و از آن جایی که پیش نیاز برگزاری انتخابات تقسیم سرزمین به حوزه‌های انتخاباتی است و از آن جایی که این تقسیمات برای نمایندگان و شهروندان پیامدهای مهمی دارد لازم است مورد توجه قرار گیرد و رایج‌ترین معیار برای اصلاح حوزه‌های انتخابیه و تعداد نمایندگان برابری نسبی جمعیت است و طبق اصل 64 قانون اساسی تعداد نمایندگان مجلس 270 نفر است و پس از همه پرسی سال 68 و پس از هر 10 سال با در نظر گرفتن عوامل انسانی، سیاسی، جغرافیایی و موضوعات مرتبط با آن حداکثر 20 نماینده می تواند اضافه شود اما از زمان تصویب قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 1358 تنها یک بازنگری و افزایش تعداد نماینده در سال 78 صورت گرفت.

نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس خاطرنشان کرد: تعداد نمایندگان در محدوده حوزه‌های انتخابیه سالها است ثابت مانده و به نابرابری منجر شده و لزوم اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه ضروری است و در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی 5 طرح ذیل یک طرح با عنوان اصلاح جدول حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آن ها با هدف اصلاح جدول حوزه های انتخابیه و تعداد نمایندگان اعلام وصول شد و به استناد آئین نامه داخلی ادغام شد و با همکاری کارشناسان مختلف، دستگاه های اجرایی و نظارتی از اردیبهشت 1400 بر اساس معیارهای جمعیتی، پراکندگی جغرافیایی، محدودیت و توسعه یافتگی و مسائل امنیتی و سیاسی مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت که در مجموع با این طرح 40 نماینده به 23 استان کشور اختصاص یافت و 20 نماینده متعلق به حوزه های جدید است و 20 حوزه انتخابیه فعلی نیز با افزایش نمایندگان مواجه می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نادری با جدایی ری از تهران مخالفت کرد
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • رشد اقتصادی جامعه و رونق معیشت مردم مرهون تلاش کارگران است
  • امام جمعه اردبیل به بذرپاش: خودت را در این پروژه بدنام نکن /امام جمعه تبریز: دولت و مجلس برای معیشت کارگران توان مضاعف بگذارند
  • رئیسی: مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد/ هر چه به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد را انجام می‌دهیم حتی اگر عده‌ای مخالفت کنند