Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت Alphabet’s Loon که مسئولیت پرتاب بالون‌های ارائه دهنده اینترنت در بخش استراتوسفر زمین را بر عهده دارد، به تازگی اعلام کرده است که این شرکت قصد دارد سیستم کنترل بالون‌های خود را از کارمندانش گرفته و این مسئولیت را بر عهده نرم افزارهای طراحی شده توسط این شرکت و هوش مصنوعی مخصوص خود واگذار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب بالون‌های اینترنتی موجود در جو زمین از این پس به وسیله هوش مصنوعی شرکت Loon کنترل خواهد شد؛ در حال حاضر این بالون‌ها توسط یک تیم کاملا مجرب هدایت می‌شود.

پیشرفت هوش مصنوعی در ایام اخیر باعث شده است بسیاری از شرکت‌های بزرگ به جای کارمندان خود از این فناوری استفاده کنند. هوش مصنوعی استفاده شده در بالون‌های شرکت Alphabet’s Loon از روش آزمون و خطا استفاده خواهد کرد، در این روش هوش مصنوعی و ربات یه انخاب خود تصمیمی در وضعیت بالون خواهد گرفت، برای مثال فرمان انتقال بالون به یک زاویه خاص را خواهد داد، اما در صورتی که این تصمیم اشتباه باشد یا امکان بروز آسیب به بالون را به وجود آورد، هوش مصنوعی به سرعت از تصمیم خود صرف نظر کرده و جهت حرکت بالون را تغییر می‌دهد. گفتنی است اشتباهات ثبت شده توسط هوش مصنوعی در حافظه آن ذخیره شده و دیگر آن را تکرار نخواهد کرد.

همکاری گوگل با Alphabet’s Loon  برای طراحی هوش مصنوعی

علاوه بر این شرکت مذکور اعلام کرده که با کمک تیم هوش مصنوعی گوگل توانسته است به سیستم کنترل پرواز خود از طریق شبیه سازی رایانه‌ای نحوه کنترل درست یک بالون را آموزش دهد. گفتنی است در حال حاضر هوش مصنوعی شرکت Alphabet’s Loon در حال آموزش و یادگیری بر بستر شبیه سازی مجازی است و این شرکت قصد دارد در آینده نزدیک از آن به طور رسمی برای استفاده در صنایع خود استفاده کند.

بیشتر بخوانید

ایلان ماسک SN8 را آماده پرتاب کرد

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بالون های اینترنتی بالون اینترنت هوش مصنوعی بالون اینترنتی هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۳۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز ژاپن برای اینترنت نسل ۶، ۵۰۰ برابر سریع‌تر از نسل ۵!

نزدیک به ۵ سال از عرضه اینترنت نسل پنجم می‌گذرد و حال زمان روی کار آمدن نسل ششم رسیده‌است؛ در این بین توسعه دهندگان به دنبال راه‌هایی برای استفاده کامل از پهنای باند گسترده نسل بعدی هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آزمایش این فناوری در ژاپن در یک دستگاه بی‌سیم، سرعت انتقال داده ۱۰۰ گیگابیت در ثانیه را نشان داد که ۱۰ برابر سریع‌تر از ۵G در اوج خود و ۵۰۰ برابر سریع‌تر از یک تلفن هوشمند متوسط ۵G است.

یک فیلم دو ساعته و با کیفیت متوسط نتفلیکس که روی گوشی پخش می‌شود، حدود ۱.۵ گیگابایت حجم دارد، بنابراین از نظر عملی، ما به دنبال این هستیم که بتوانیم هشت یا نه فیلم از این فیلم‌ها را در هر ثانیه جابجا کنیم.

نتیجه تحقیق و توسعه گسترده توسط شرکت مخابرات ژاپن NTT، اپراتور تلفن همراه ژاپنی DOCOMO و شرکت‌های الکترونیک NEC و فوجیتسو، این دستگاه از باندهای فرکانس بالا در محدوده ۱۰۰ گیگاهرتز و ۳۰۰ گیگاهرتز استفاده می‌کند و به آن امکان این را می‌دهد تا داده‌های بیشتری نسبت به استانداردهای نسل قبلی منتقل کند.

پیشرفت در فناوری ارتباطات در واقع به اشکال مختلفی از فرستنده‌ها و گیرنده‌ها نیاز دارد. در مورد سخت افزار، شایان ذکر است که این نسخه به تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای نیاز دارد. اما با توسعه فناوری، اندازه و هزینه‌های آن تجهیزات به تدریج کاهش می‌یابد.

همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که حداکثر سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه برای ۵G، در شرایط عالی، با استفاده از قوی ترین و بهینه ترین سخت افزار است. طبق گزارش Opensignal، متوسط سرعت ۵G برای گوشی‌های هوشمند در T-Mobile در ایالات متحده - بهترین اپراتور این کشور برای سرعت ۵G - در حال حاضر ۱۸۶.۳ مگابیت بر ثانیه است.

به عبارت دیگر، ۶G سرعت بسیار بهبود یافته را نوید می‌دهد. به گفته محققان، این فناوری در همه چیز از دانلود فیلم با وضوح بالا گرفته تا ارتباطات بین وسایل نقلیه خودران مفید خواهد بود.

نسل ششم، از نظر پهنای باند یا ظرفیت شبکه نیز یک جهش رو به جلو وجود خواهد داشت: دستگاه‌های بیشتری می‌توانند به طور همزمان متصل بمانند. اگر تا به حال سیگنال تلفن را در یک کنسرت پرجمعیت یا بازی ورزشی از دست داده باشید، با ازدحام شبکه آشنا خواهید شد، و این چیزی است که ۶G باید تمام آن‌ها را از میان ببرد.

دیگر خبرها

  • نتیجه آزمایش نسل ششم اینترنت در ژاپن: ۵۰۰ برابر سریع‌تر از ۵‌جی
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • خیز ژاپن برای اینترنت نسل ۶، ۵۰۰ برابر سریع‌تر از نسل ۵!
  • هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • پیش‌بینی‌های ناامیدکننده فروش آیفون در چین
  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • سامسونگ در فصل اول ۲۰۲۴ به‌لطف هوش مصنوعی، سود خود را ۱۰ برابر کرد
  • اینترنت فورجی به قمر زمین می‌رود
  • استخراج الماس از گل صدتومانی + عکس
  • گشتی در اقتصاد جهان | افزایش سود سامسونگ با هوش مصنوعی