Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:03:07 GMT

تقدیر جنبش فتح از موضع عراق در قبال مساله فلسطین

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۴۱۲۴

تقدیر جنبش فتح از موضع عراق در قبال مساله فلسطین

به گزارش ایرنا، در بیانیه روز جمعه وزارت خارجه عراق آمده است: ژنرال «جبرئیل الرجوب» دبیر کمیته اجرایی جنبش فتح امروز با «فواد حسین» وزیر خارجه عراق تماس تلفنی گرفته و موضع ثابت عراق در قبال مساله فلسطین را ارج نهاد.

این بیانیه افزود: "وزیر خارجه عراق در این تماس تلفنی از ژنرال الرجوب برای سفر به بغداد دعوت کرد".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه به جزئیات بیشتری درباره محتوای این گفت و گو اشاره‌ای نشده است.

وزیر خارجه عراق در سفر اخیرش به مسکو گفته بود که "جامعه عراق حامی مساله فلسطین است و فلسطینی‌ها اولین و آخرین تصمیم گیران هستند و حق کامل در تعیین سرنوشت خود دارند و موضع عراق در حمایت از آنها برای اعمال این حق است. "

وزیر امور خارجه عراق اوایل آبان ماه گذشته نیز در مصاحبه‌ای دریافت هر گونه پیشنهاد یا قرار گرفتن در معرض فشار برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد و تاکید کرد که کشورش به مصوبات اتحادیه عرب و حق تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها متعهد است.

مردم و سیاستمداران و شخصیت‌های عراقی تاکنون بارها در مناسبت‌های مختلف ضمن محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، هرگونه تلاش برای عادی‌سازی روابط با این رژیم را محکوم و آن را خیانت به آرمان‌های فلسطین و ملت‌های مسلمان دانسته‌اند.

برچسب‌ها مسجدالاقصی قدس بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسجدالاقصی قدس بغداد مسجدالاقصی قدس بغداد اخبار کنکور خارجه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۴۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه

وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با سفیر ترکیه در کابل از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با «جنک اونال» سفیر ترکیه در کابل از موضع این کشور در خصوص تحریم تجاری رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، دو طرف در این دیدار همچنین در مورد روابط دوجانبه، تحولات مثبت اخیر در افغانستان، سفر هیئت‌های سیاسی و اقتصادی چندین کشور به افغانستان گفتگو کردند.

متقی همچنین در این دیدار بر آغاز تجارت با ترکیه از طریق مسیر لاجورد و افتتاح نمایشگاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان تأکید کرد.

سفیر ترکیه نیز در این دیدار با تأکید بر افزایش تلاش‌های مشترک برای گسترش بیشتر روابط ترکیه و افغانستان گفت در چند روز آینده خطوط هوایی ترکیه پروازهای خود را به کابل از سر می‌گیرند.

«هبت‌الله آخندزاده» رئیس طالبان پیش از این در پیامی گفته بود: «قضیه فلسطین، قضیه تمام امت اسلامی می‌باشد، ما بار دیگر تجاوز و اشغالگری اسرائیل بر غزه را شدیداً محکوم می‌کنیم».

وی تصریح کرده بود: جای تأسف است که مدعیان حقوق بشر جهان، نظاره‌گر ظلم بر فلسطین هستند و تاکنون هیچ جناح بین‌المللی گام عملی در راستای توقف این ظلم‌ها برنداشته و مسئولیت خویش را در قبال این اندوه بزرگ ادا نکرده است.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • امیرعبداللهیان: با اتخاذ موضع هماهنگ کشورهای اسلامی، حقوق ملت فلسطین محقق می‌شود
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان
  • مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری | تشکر ایران از موضع مصر در محکومیت جنایات اسرائیل