Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین المللی در وین، نسبت به افشای گزارش محرمانه آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران با انتشار پیامی در فضای مجازی واکنش نشان داد.

خبرگزاری میزان - کاظم غریب آبادی در واکنش به افشای گزارش محرمانه آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد برنامه ایران برای نصب سه آبشار سانتریفیوژ‌های جدید در نطنز با انتشار پیامی در صفحه توبیتری خود نوشت:

بیشتر بخوانید: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: ایران برای استفاده از ۳ سانتریفیوژ جدید در نطنز برنامه ریزی کرده است

گزارش محرمانه امروز (جمعه) آژانس که حاوی محتویات نامه محرمانه ایران است، بلافاصله و حتی قبل از اینکه اعضای شورای حکام نیز بتوانند آن را رهگیری کنند، در رسانه‌ها ظاهر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آژانس صرفا در رابطه با به‌روزرسانی تحولات مسوولیت ندارد، بلکه باید حفاظت از اطلاعات محرمانه پادمانی کشور میزبان را نیز تضمین نماید.

اگر قرار باشد باز هم آژانس و کشور‌های عضو در خصوص این شکاف در امور محرمانگی تحت انتقاد قرار نگیرند، آژانس باید سازوکار‌های محرمانگی خود و از جمله استفاده از سایت داخلی «گاواتم» به عنوان ابزاری برای مکاتبات را مورد بازنگری قرار دهد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: غریب آبادی آژانس بین المللی انرژی اتمی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: غریب آبادی آژانس بین المللی انرژی اتمی آژانس بین المللی انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۵۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: آژانس از عراق برای توسعه برنامه هسته‌ای صلح آمیز خود حمایت می‌کند

گرچه خاورمیانه به پمپ بنزین بزرگ در جهان شهرت دارد، اما کشور‌های این منطقه نیز همانند سایر مناطق به دنبال دستیابی به منابع انرژی پاک هستند. انرژی هسته‌ای یکی از این منابع در دسترس است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، رافائل گروسی، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز (دوشنبه) پس از دیدار با نخست وزیر عراق در بغداد اعلام کرد آژانس به این کشور برای توسعه برنامه هسته‌ای صلح آمیز خود حمایت می‌کند. 

نعیم العبودی، وزیر آموزش عراق در این باره به رسانه‌ها گفت: ما در گفتگو با مقامات آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره چندین پروژه در عراق شامل ساخت یک راکتور هسته‌ای با مصارف صلح آمیز رایزنی کردیم. 

گروسی نیز در این باره اعلام کرد: همزمان با افزایش درخواست‌ها در میان کشور‌های منطقه از جمله کشور‌های حوزه خلیج فارس برای داشتن انرژی هسته‌ای صلح آمیز، یک تیم از متخصصان عراقی قرار است طی چند روز آینده به مقر آژانس در وین سفر کرده و طی این سفر یک نقشه راه برای برنامه صلح آمیز هسته‌ای این کشور ترسیم شود. 

وی خاطر نشان کرد: اکنون ما شاهد آن هستیم که کشور‌های خاورمیانه از جمله امارات متحده عربی و مصر دارای راکتور‌های هسته‌ای صلح آمیز هستند. عربستان سعودی به این سمت حرکت کرده و اکنون عراق باید شاهد این موضوع باشد.

عراق نخستین کشور در خاورمیانه بود که با کمک فرانسوی‌ها اقدام به ساخت ۳ راکتور هسته‌ای کرد. با این حال، ایران طی جنگ این راکتور‌ها را از بیم ساخت تسلیحات هسته‌ای از سوی دولت صدام بمباران کرد. نیروی هوایی اسراییل نیز طی عملیات اوسیراک در سال ۱۹۸۱ راکتور اصلی عراق در جنوب بغداد را هدف قرار داد. 

نیرو‌های آمریکایی نیز پس از حمله صدام به کویت، طی عملیاتی موسوم به طوفان صحرا در سال ۱۹۹۱، ۲ راکتور باقی مانده صدام حسین را نابود کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • مذاکرات عراق باآژانس بین‌المللی اتمی برای ساخت راکتورهسته‌ای
  • گروسی: آژانس از عراق برای توسعه برنامه هسته‌ای صلح آمیز خود حمایت می‌کند
  • غریب‌آبادی: ایران برای رسیدگی به مسائل داخلی خود ذیصلاح است
  • آژانس به عراق برای پیشبرد برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کمک می‌کند
  • هیئت ایرانی در نشست شورای حقوق بشر در ژنو حضور می یابد
  • ایرانی‌ها کارت اعتباری بین‌المللی می‌گیرند
  • تغییر درآمد نفتی روسیه
  • درآمد نفتی روسیه افت کرد
  • عصبانیت رسانه صهیونیست از تلاش‌های ناکام تل‌آویو در آژانس علیه ایران
  • قفل مذاکرات هسته ای ایران چطور در دوره دوم بایدن یا ترامپ باز می شود؟