Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مهمترین رویدادهای موسیقی کشور در هفته گذشته را در این گزارش بخوانید.

نخستین قطعه موسیقی برای شهید فخری زاده ساخته شد

پس از ترور شهید فخری زاده حوزه هنریِ سازمان تبلیغات اسلامی، ساخت تک آهنگی را به همین مناسبت دستور کار قرار داده است. حوزه هنری بلافاصله پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی هم تک آهنگی را با عنوان «قاسم هنوز زنده است» تولید و منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قطعه بار‌ها در فضای مجازی و از شبکه‌های مختلف رسانه ملی پخش شد.

اثر جدید حوزه هنری برای یادبود شهید فخری‌زاده به تازگی آماده شده است. در این آهنگ که به سبک پاپ تولید شده است، امیر حقیقت به عنوان خواننده و آهنگساز، سعید عظیمی به عنوان تنظیم کننده، علی‌محمد مودب شاعر و سعید شایان به عنوان میکس و مستر فعالیت می‌کنند.

این آهنگ به زودی منتشر می‌شود.

آلبوم جدید چاوشی منتشر خواهد شد

به تازگی اخباری مبنی بر انتشار کتاب شعرِ محسن چاوشی منتشر شده است. کتابی که با عنوان «این عشق هیولایی» آماده چاپ شده است. حالا خبر رسیده که آلبومی از محسن چاوشی نیز در آینده مجوز می‌گیرد و منتشر خواهد شد. ظاهراً این آلبوم نیز با همین عنوان یعنی «این عشق هیولایی» به بازار می‌آید.

نکته قابل توجه در این آلبوم همکاری چاوشی با تنظیم کننده‌ای به نام اشکان عرب است. ظاهراً عرب در چهار قطعه از این آلبوم به عنوان تنظیم‌کننده حضور داشته است.

علاوه بر این هادی حسینی که در آلبوم «بی نام» و «ابراهیم» به عنوان تهیه کننده با چاوشی همکاری کرده بود، در این آلبوم حضور ندارد. حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اعلام کرد که دیگر در حوزه موسیقی فعالیتی نخواهد کرد و آلبوم جدیدِ چاوشی با تهیه کننده‌ای جدید منتشر می‌شود.

جدیدترین آلبوم محسن چاوشی دارای ۹ قطعه است و گفته می‌شود، این خواننده شاعر تمامی قطعات این اثر است.

آلبوم محمد معتمدی به مناسبت شب یلدا

«تهران عاشق» عنوان تازه‌ترین آلبوم موسیقایی محمد معتمدی است این آلبوم از بیست و سوم آذرماه در اختیار مخاطبان هنر اول قرار می گیرد.

سجاد عزیزی آرام ترانه سرا، محمدرضا چراغعلی تنظیم کننده و آهنگساز برخی از عوامل اجرایی این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

تهیه کنندگی این اثر را شهرداری تهران انجام داده است. این آلبوم به مناسبت شب یلدا به صورت مجانی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

«گل سنگ»، «بی خاطره»، «پریشانی»، «ایران»، «با من بمان» و «سراب» از قطعات این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

نوازندگان سنتور کتابی موسیقیایی نوشتند

به تازگی کتاب «رقص مضراب» شاملِ ۲۲ قطعه برای سنتورنوازی معاصر با قلم سیاوش کامکار، مهیار طریحی و مصطفی مومنیان توسط انتشارات هستان منتشر شده است.

خالقان این اثرپژوهشی درباره این کتاب توضیح داده اند: «حس زیبای یادگیری و یاددادنِ هم‌زمان، انگیزه‌ اصلی انتشار این کتاب است. از روزی که با افتخار در محضرِ استاد اردوان کامکار شاگردی کردیم و شیوه‌ سنتورنوازی معاصر را آموختیم بیش از یک دهه می‌گذرد. از آن زمان تا به امروز اشتیاقِ آموزش آنچه فرا گرفته‌ایم در وجود ما جای گرفته و آموزش بخشی جدایی ناپذیر از فعالیت‌های حرفه‌ای ما شده ست. پس از گذراندنِ فراز و فرودهای فراوان و همدلی‌هایی که در دوره‌ آموزش پدید آمد، همچنین اجرای کنسرت‌های تریو برای سنتور و همکاری در مستر کلاس‌های استاد کامکار، بر آن شدیم تا از آنچه اندوحته بودیم، بهره گیریم و در کنسرت‌های مختلف قطعات یکدیگر را اجرا کنیم و پس از هر اجرا، پیشنهادها و انتقادات درباره‌ی آن قطعات را با همراهی یکدیگر بررسی کنیم.

این کار در فضایی دوستانه از یک‌سو و سخت‌گیری‌ها و نکته‌سنجی‌های استادمان، از سوی دیگر انجام می‌پذیرفت. هم‌زمانی این دو حس و فضا، تجربه‌ای بی‌مانند برای ما رقم زد تا علاوه بر به‌کارگیریِ نقدهای سازنده و تمیز نهادن بین سره و ناسره، با سلیقه‌ آهنگ‌سازی یکدیگر بیش‌تر آشنا شویم. حاصلِ آن تجربه‌ دل‌چسب، که به دست آوردنِ آن به هیچ‌روی آسان نبود – این مجموعه قطعات از سه آهنگ‌ساز به شیوه‌ی سنتورنوازی معاصر است.»

نویسندگانِ این اثر تلاش کرده‌اند تا این کتاب برای علاقه‌مندانِ شیوه‌ سنتورنوازی معاصر که تا به حال فقط کتاب  اردوان کامکار را در اختیار داشته‌اند، به عنوانِ یک منبع درنظر گرفته شود و در اشاعه این شیوه قدم بردارند. در این میان نویسندگان این نکته را لحاظ کرده‌اند که ضرورتی ندارد تا آثار به ترتیب اجرا شوند و این قطعات بر اساس دشواری در اجرا و نکاتِ تکنیکی‌ای که خاصِ این شیوه است مرتب نشده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موسیقی در هفته اخبار موسیقی سنتورنوازی معاصر تنظیم کننده محسن چاوشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۵۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رامین حسین‌پور بهترین آهنگساز یک فستیوال بین‌المللی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رامین حسین‌پور نویسنده و کارگردان و کانسپچوال آرتیست و آهنگساز ویدئو آرت «صورتگر» برنده جایزه بهترین آهنگساز از فستیوال جهانی «LA Sun Film Festival» لس‌آنجلس آمریکا در ماه آوریل سال ۲۰۲۴ شد.

ویدیوآرت «صورتگر» به نویسندگی، کارگردانی و آهنگسازی رامین حسین‌پور همچنین برنده بهترین انیمشین متحرک از فستیوال روسیه، بهترین مستند کوتاه و فیلم تلفیقی-تجربی از فستیوال نوجرسی آمریکا، بهترین فیلمنامه مستند از فستیوال تاتنهام، نشان افتخار بهترین کارگردانی لندن و بهترین ویدیوی تلفیقی جشنواره هنری برلین شد.

ویدیوآرت «صورتگر» در فهرست IMDb جزو ۵۰ اثر برگزیده این سایت معتبر سینمایی در ژانر بهترین مستند کوتاه در سال ۲۰۲۳-۲۰۲۴ قرار گرفته است و رسانه‌های بین‌المللی، رامین حسین‌پور را به‌ عنوان هنرمندی دارای چندین استعداد معرفی کرده‌اند.

«صورتگر» سال ۱۴۰۰ با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخته شده و آهنگسازی، تنظیم، خوانندگی و نوازندگی گیتار الکتریک آن نیز بر عهده رامین حسین‌پور بوده است.

رامین حسین‌پور دانش‌آموخته معماری، موسیقی و سینماست که در حوزه معماری به‌عنوان طراح، مدرس، نویسنده و در حوزه موسیقی به عنوان شاعر، آهنگساز، تنظیم‌کننده و نوازنده شناخته می‌شود. وی همچنین در حوزه سینما نیز به عنوان نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده و همچنین کانسپتچوال آرتیست شناخته شده و تقدیر شده در مجله معتبر و بین المللی « Euro Arthouse Cinema Day» آلمان است.

حسین‌پور سال ۹۴ با تلفیق هنر معماری، موسیقی و سینما ۲ اثر با نام‌های «غنیمت» و «اشتیاق» تولید کرد که در فستیوال‌های بین‌المللی به عنوان فینالیست حضور پیدا کرده‌اند.

دیگر عوامل ویدیوآرت «صورتگر» عبارتند از مدیر برنامه هنری: محمد نظری، تدوین: احسان واثقی، تیریدی آرتیست: حجت شعبانی، مدیر فیلمبرداری: علی احسانی، مجری دکوراسیون: مهدی حکمت، هلی‌شات: امید احمدزاده و رسول کیان‌پور، عکاس هنری: محمد حسامیان، بازیگران: فاضل مصلی‌نژاد و داود اسدالهی، اعضای تیم موسیقی: نیما نواپور، محمد نیک، مهرداد بلوچیان، فرشادعنایتی، انتشار بین المللی: بهروز طباطبائی، فرید رضائیان، مهندس مرجان فعال، انتشار داخلی: حمید نوریفام، مدیر روابط‌عمومی: نغمه دانش‌آشتیانی.

کد خبر 6094179 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • رامین حسین‌پور بهترین آهنگساز یک فستیوال بین‌المللی شد
  • سامان احتشامی در تهران کنسرت برگزار می‌کند
  • پوستر جدید «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» منتشر شد
  • داستان شگفت‌انگیز یک معلم در«مدیر مدرسه شریعت»/ از مبارزه با بهائیت تا تربیت چوپانی که مدیر مدرسه شد
  • ابتذال در سینما برآیند تقاضا است/ از کیهان بچه‌ها شروع کردم
  • پشت‌پرده محبوبیت تیلور سوئیفت چیست؟
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران
  • برای اولین بار منتشر شد: محمد صلاح به یورگن کلوپ چه گفت؟
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران | وقتی او در مورد پایان رابطه عاطفی خود حرف می‌زند...
  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون