Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - راکت‌لب اکنون اطمینان دارد که رویاهای وی در زمینهٔ قابلیت استفادهٔ مجدد می‌توانند به واقعیت تبدیل شوند. هفته گذشته شرکت راکت‌لب برای نخستین‌بار اولین مرحله از موشک دو مرحله‌ای خود را بازیابی کرد و چند ساعت پس از کمک به پرتاب یک مأموریت حامل ماهواره با نام معنادار «بازگشت به فرستنده»، تقویت‌کننده را از اقیانوس آرام جمع‌آوری نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
به گزارش ایتنا و به نقل از Space، به گفته پیتر بک (بنیانگذار این شرکت و مدیرعامل آن) این مرحله از موشک در حین سفر خود به فضا باقی ماند و به اعتبارسنجی قابلیت استفاده مجدد راکت‌لب کمک کرد. او در تماس تفلنی با خبرنگاران گفت: «این آزمون کاملاً موفقیت‌آمیز بود. ما اکنون واقعاً اطمینان داریم که الکترون می‌تواند به یک وسیلهٔ پرتاب با قابلیت استفادهٔ مجدد تبدیل شود».

 
گفتنی است الکترون با طول ۱۸ متر که ماهواره‌های کوچک را به مدارهای ویژه هدایت می‌کند، از سال ۲۰۱۷ کار خود را به‌عنوان یک وسیله نقلیه آغاز نموده است. با این حال آقای بک سال گذشته اعلام کرد که این شرکت قصد دارد مرحله اول را مجدداً استفاده کند که دلیل آن عمدتاً برای افزایش تولید و نرخ پرتاب بود؛ اگر چه این حرکت منجر به صرفه‌جویی قابل‌توجهی نیز در هزینه‌ها می‌شود.
 
راهبرد بازیابی راکت‌لب با اسپیس‌ایکس تفاوت دارد. شرکت اخیر، به‌طور مرتب از اولین مراحل موشک‌های فالکون ۹ و فالکون هوی خود استفاده مجدد می‌کند. آقای بک گفته است که الکترون بسیار کوچک است و می‌تواند فرودهای عمودی و قدرتمند را همانند تقویت‌کننده‌های فالکون انجام دهد. از سوی دیگر، وسیله نقلیه راکت‌لب برای حمل‌ونقل مناسب، نمی‌تواند سوخت کافی داشته باشد. بنابراین اولین مراحل الکترون با چتر نجات به زمین بر می‌گردد و قبل از برخورد به آب با بالگرد به آسمان باز می‌گردد.
 
گفته می‌شود راکت‌لب پیش از آغاز «بازگشت به فرستنده» که شانزدهمین پرواز الکترون را رقم می‌زد، پیشرفت قابل‌توجهی در راستای این هدف داشته است. به‌عنوان مثال این شرکت در دو مأموریت قبلی تقویت‌کننده‌ها را به روشی کنترل‌شده به زمین راهنمایی کرده بود و در ماه مارس گذشته نیز در طی آزمایش پرتاب، تکنیک مهار بالگرد را به اثبات رساند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: راکت لب موشک فضا ناسا قابلیت استفاده راکت لب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۵۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ساخت بمب اتم توسط ایرانی‌ها ناراحتید؟ این بمب گوارای وجودشان

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 10 «خجالت آور است، درحالی که ایران فناوری بومی دارد، کشورهای عربی هنوز به دنبال خرید چند تیر موشک با قیمت‌های بالا و چند میلیارد دلاری از آمریکا هستند، موشک‌هایی که در هر جنگی در چند ثانیه دود خواهند شد... ناراحتید از ساخت بمب اتم توسط ایران صحبت میکنم؟ این بمب گوارای وجودشان چون با دست خودشان به آن رسیده‌اند، شما هم خودتان سلاح بسازید ببینید در این برنامه چه خواهم گفت...» این بخشی از مواضع مجری عرب در مناظره با چند مهمان عرب است که روی خط تلفن می‌آیند و ادعاهای عجیبی مطرح می‌کنند.

دیگر خبرها

  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • افغانستان و قرقیزستان در شانس مجدد جام جهانی
  • از ساخت بمب اتم توسط ایرانی‌ها ناراحتید؟ این بمب گوارای وجودشان
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟
  • موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر
  • موفقیت ساخت بلوک بتنی جدید به همت دانشجوی تفتی
  • ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟+ فیلم
  • رمز موفقیت تیم ملی فوتسال ایران/ ژاپن در حد و اندازه انتقام نبود