Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل روز جمعه از سرگیری مذاکرات بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ در چارچوب یک روند بین المللی را خواستار شد.

این درخواست پس از آن مطرح شد که آتش بس، درگیری‌های اخیر در این منطقه را متوقف کرد. روسیه، آمریکا و فرانسه ریاست مشترک «گروه مینسک» را برعهده دارند، که گفتگو‌ها بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان را به منظور یافتن راه حلی برای این مناقشه رهبری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه تاکنون نتوانسته است به یک توافق ماندگار دست یابد.

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در بیانیه‌ای با اشاره به سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) اعلام کرد گوترش از ارمنستان و جمهوری آذربایجان می‌خواهد مذاکرات تحت حمایت روسای مشترک گروه مینسک را به منظور دستیابی به یک راه حل صلح پایدار از سر بگیرند.

در این بیانیه با اعلام این که سازمان ملل آماده است به نیاز‌های انسانی این منطقه رسیدگی کند، همکاری کامل همه بازیگران ذیربط با نهاد‌های سازمان ملل به منظور فراهم کردن امکان دسترسی آزاد آن‌ها را خواستار شد.

قره باغ، یک منطقه متعلق به جمهوری آذربایجان با جمعیت ارمنی تبار‌ها در جریان جنگی در دهه ۹۰ میلادی از کنترل باکو خارج شد. درگیری‌های تازه‌ای در ماه سپتامبر در این منطقه به وقوع پیوست. در نهایت، یک توافق آتش بس به میانجیگری روسیه ماه گذشته حاصل شد، ولی وضع آینده سیاسی قره باغ همچنان نامعلوم است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آنتونیو گوترش سازمان ملل جنگ قره باغ جمهوری آذربایجان سازمان ملل قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۶۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان

آفتاب‌‌نیوز :

به دنبال تصمیم دولت ارمنستان به واگذاری چهار روستا به جمهوری آذربایجان، رسانه‌ها روز پنجشنبه از ناآرامی‌ها در پایتخت این کشور خبر دادند.

 به گزارش منابع خبری، خیابان «چارنتس» در شهر ایروان، پایتخت ارمنستان بسته است. استادان دانشگاه دولتی ایروان به تظاهرات اعتراضی علیه تسلیم روستا‌های ارامنستان در «تاووش» پیوستند. پلیس تاکنون ۱۷ معترض را بازداشت کرده است.

این جاده به طور متناوب توسط معترضان بسته شده و توسط پلیس بازگشایی شده است.

منابع خبری از ادامه اعتراضات متعدد در سراسر ارمنستان در اعتراض واگذاری این با باکو خبر داده‌اند. 

بر اساس این گزارش، در مقابل ساختمان نخست وزیری ارمنستان در ایروان تظاهراتی جریان دارد.

پیش از این نیز دولت ارمنستان از قصد خود برای بازگرداندن این روستا‌ها خبر داده بود؛ در تاریخ ۲۹ اسفند سال گذشته نیز «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در دیدار با اهالی روستا‌های مرزی منطقه تاووش اعلام کرد که قرار است ۴ روستای مرزی از این منطقه را به باکو واگذار کند.

پاشینیان به اهالی ارمنی این روستا‌ها گفته بود که اگر ایروان این کار را نکند، به معنای آغاز جنگ دیگر است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • آمادگی ارمنستان برای خرید گاز از جمهوری آذربایجان
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ارمستان با جمهوری آذربایجان
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان
  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان/ چرا پوتین و اردوغان مخالفند؟
  • ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • پاشینیان: ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد