Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت های جدید کرونایی از روز نخست آذر ماه جاری در سراسر کشور  به اجرا درآمد که بر اساس آن، شهرهای کشور به سه دسته قرمز، نارنجی و زرد تقسیم بندی شدند و در هر دسته مشاغل خاصی اجازه فعالیت داشتند و همچنین ادارات دولتی نیز با حداکثر یک سوم کارکنان فعالیت نمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفت و آمد بین شهری خودروها نیز با پلاک غیربومی متوقف و در شهرهای دارای وضعیت قرمز به جز مواردی که مجوز تردد دارند از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح روز بعد ممنوع شد.

استان ۶ و نیم میلیون نفری خراسان‌ رضوی در آبان ماه شرایط سختی را از نظر شیوع کرونا طی کرد به گونه ای که براساس اعلام مسوول کمیته اطلاع رسانی بیماری کووید ۱۹ در این استان در هفدهم آبان ماه، شهرهای نیشابور، سبزوار، کاشمر، تربت‌حیدریه، گناباد، خواف، ششتمد و درگز در وضعیت بحرانی و سیاه شیوع کرونا قرار گرفتند و تعداد مبتلایان و فوتی‌های آنها در حال افزایش بود.

کاهش تعداد فوت و بستری
بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در روز سی آبان و قبل از اجرای محدودیتهای جدید ۱۳ هزار و ۲۶۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که از این تعداد سه هزار و  ۴۴ نفر بستری و پنج هزار و ۷۵۶ نفر نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفتند. همچنین ۴۷۹ نفر نیز فوت کردند.

تعداد درگذشتگان ناشی از کرونا بعد از اجرای محدودیتهای جدید کرونایی که از اول آذر ماه آغاز شد، در روز سیزدهم آذر ماه کاهش یافت و بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت به ۳۵۸ نفر رسید و ۱۳ هزار و ۹۲۲ بیمار جدید شناسایی و هزار و ۹۲۱ نفر نیز بستری شدند.

این آمار نشان داد با وجود شناسایی بیشتر مبتلایان نسبت به قبل از اجرای این محدودیتها تعداد افراد بستری شده و همچنین فوتی‌های کرونا کاهش یافته است.

سیما سادات لاری نقش دورهمی‌های خانوادگی را در گسترش کرونا ۵۱ درصد اعلام کرد و گفت: با توجه به این آمار، جدی گرفتن، مسوولیت پذیر بودن، در خانه ماندن، پرهیز از تجمع و میهمانی ها نقش مهمی در روند نزولی ابتلا به کرونا ایفا می‌کند.
همچنین رییس جمهوری نیز روز سیزدهم آذر ماه در حاشیه بهره برداری از فاز نخست واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی مشهد پیگیر وضعیت کرونا و شرایط شهرهای استان بود و گفت: سلامت مردم در سراسر کشور مهم است و خراسان رضوی با توجه به میزبانی از زائران و مسافران دارای اهمیت مضاعف است. امیدواریم با همکاری و همراهی مردم به نقطه مطلوب برسیم.

استاندار خراسان رضوی هم در پاسخ به رییس جمهوری گفت: با دستور جنابعالی و اجرای طرح محدودیت هوشمند و انسجام خوبی که در این استان وجود دارد، از ۱۹ شهر دارای وضعیت قرمز در این استان ۱۵ شهر تغییر وضعیت دادند و وضعیت چند شهر نیز از نارنجی به زرد تبدیل شد.
محمد صادق معتمدیان افزود: تعداد ابتلا، بستری و فوتی های ناشی از کرونا پس از اجرای طرح محدودیت هوشمند کاهش یافت و روند نزولی پیدا کرد. 

روند نزولی ابتلا با همکاری همگان

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی هم گفت: همه ما در زندگی کسانی از جمله والدین، اقوام و خویشان مختلف داریم که علاوه بر اینکه سرمایه اجتماعی هستند، حضور و سلامتی آنها نیز برای ما مهم است.

دکتر محمود صادقی وزین افزود: با توجه به اینکه سن و سال والدین یا پدر بزرگ و مادر بزرگهای ما زیاد است، سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف تر است. همچنین ممکن است اقوام و خویشان ما دارای بیماری زمینه‌ای باشند، همه این موارد حکم می‌کند که به منظور حفظ سلامتی آنها و دیگر افراد خانواده خود از دورهمی و تجمع دوری کنیم.

وی ادامه داد: درست است که صله رحم و احترام والدین مورد تاکید اسلام است اما در این شرایط با استفاده از بستر فضای مجازی می‌توان همه اینها را انجام داد تا هم سلامتی نزدیکان ما حفظ شود و هم جویای حال آنها شده باشیم.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی با بیان اینکه با توجه به سرعت انتقال ویروس، سهل انگاری و عدم رعایت دستورالعملهای مقابله‌ با کرونا عواقب جبران ناپذیر دارد گفت: روند صعودی آمار ابتلا بخصوص در آبان ماه، اقتضا می‌کند محدودیتهای اعمال شده از اول آذر ماه را بپذیریم و هر کدام از ما به سهم خود در کاهش سرایت این ویروس نقش ایفا کنیم.

وی افزود: سپاه امام رضا (ع) تلاش کرده است به نوبه خود در همکاری با سایر سازمانها و نهادها بتواند نقش تاثیرگذار در کاهش روند ابتلای شهروندان به این بیماری ایفا کند. در این راستا در همکاری با دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مرکز رسیدگی به امور مساجد و دیگر سازمانهای استان طرح "مسجد سنگر سلامت" از ۲۰ آبان ماه در استان به اجرا درآمد. این طرح هم سلامت و هم معیشت را با تکیه بر ظرفیتهای مردمی مورد نظر قرار دارد.

دکتر صادقی وزین ادامه داد: در روند مقابله با کرونا، برخی افراد به خاطر تعطیلی محل کار خود و دلایل دیگر بیکار شده‌اند، خانه نشینی ما نباید باعث غفلت از این افراد و دیگر نیازمندان شود باید همه در کنار هم علاوه بر اینکه با ویروس کرونا مقابله و دستورات بهداشتی را رعایت می‌کنیم به نیازمندان هم به هر طریقی که می‌توانیم کمک کنیم و دستگیر آنها باشیم.

وی با بیان اینکه با همکاری و همراهی مردم می‌توان بر کرونا غلبه و شیب ابتلا را نزولی کرد گفت: اجرای طرح "مسجد سنگر سلامت" در ارتباط با پیگیری بیماران کرونایی و بیمارانی که در قرنطینه هستند نقش مهمی در کاهش ابتلا به این ویروس دارد.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی افزود: اگر محدودیتها رعایت نشود بار دیگر شاهد اوج گیری شیوع این ویروس خواهیم بود و تعداد درگذشتگان کرونایی نیز افزایش خواهد یافت.

کاهش ۳۳ درصدی مراجعات

قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم با بیان اینکه میزان مراجعات مردم به مراکز منتخب کرونا در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن ۳۲ درصد کاهش داشت گفت: این مراجعات از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به هزار و ۷۰۰ نفر رسید.
دکتر سید محمد کاظم فرهمند افزود: در حال حاضر هیچ نقطه‌ای از استان وضعیت سفید ندارد ولی امیدواریم با ادامه همکاری‌های مردم ضمن ریشه‌کنی کامل ویروس کرونا، به وضعیت سفید و مطلوب نیز دست پیدا کنیم.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۱۶ هزار و ۸۳۵ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۴۷ نفر بر اثر بیماری کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری در کشور به ۴۹ هزار و ۶۹۵ نفر رسیده است.

همجنین تاکنون ۷۰۸ هزار و ۱۰۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی سیما سادات لاری محمدصادق معتمدیان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ستاد ملی مقابله با کرونا حسن روحانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سپاه امام رضا ع خراسان رضوی سیما سادات لاری محمدصادق معتمدیان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ستاد ملی مقابله با کرونا حسن روحانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا سپاه امام رضا ع خراسان رضوی سیما سادات لاری محمدصادق معتمدیان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ستاد ملی مقابله با کرونا حسن روحانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور سپاه امام رضا ویروس کرونا خراسان رضوی آبان ماه بر اساس آذر ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۶۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای امروز شیراز در وضعیت قابل قبول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، بر اساس اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست امروز، شاخص کیفیت هوای شهر شیراز ساعت یازده امروز عدد۶۴ (وضعیت شاخص: قابل قبول) است.
شاخص کیفیت هوا AQI، کیفیت هوا را در شش دسته قرار می‌دهد که هر دسته را به سطوح مختلف سلامت انسان مربوط می‌سازد.
این شش دسته به شرح زیر است:
پاک: میزان AQI در این حالت بین ۰ و ۵۰ است. کیفیت هوا رضایت بخش است و آلودگی هوا بی خطر یا کم خطر است.
قابل قبول: میزان AQI در این حالت بین ۵۱ تا ۱۰۰ است. کیفیت هوا قابل قبول است اگرچه بعضی از آلاینده‌ها ممکن است برای تعداد بسیار کمی از افراد با ملاحظات بهداشتی خاص همراه باشد به عنوان مثال کسانی که نسبت به ازن حساسیت ویژه‌ای دارند ممکن است علائم تنفسی از خود بروز دهند.
ناسالم برای گروه‌های حساس: میزان AQI در این حالت بین ۱۰۱ و ۱۵۰ است. بعضی از افراد گروه‌های حساس ممکن است اثرات بهداشتی خاصی را تجربه کنند. برای مثال مردمی که دارای بیماری ریه هستند نسبت به عموم مردم خطرات بیشتری را از مواجهه با ازن متحمل می‌شوند، اما مردمی که بیماری ریوی یا قلبی دارند خطر بیشتری را از مواجهه با ذرات معلق متحمل می‌شوند. ولی وقتی آلودگی هوا در این سطح قرار دارد عموم مردم تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند.
ناسالم: هر فردی ممکن است اثرات بهداشتی AQI بالا را زمانی که مقدار آن بین ۱۵۱ و ۲۰۰ است، تجربه کند. اعضای گروه‌های حساس بیش از سایرین اثرات جدی را بر سلامت خود تجربه می‌کنند.
خیلی ناسالم: در این حالت AQI بین ۲۰۱ تا ۳۰۰ قرار دارد و هشداری برای سلامتی بحساب می‌آید و بدین معنی است که هر کسی ممکن است اثرات جدی تری را بر سلامت خود تجربه کند.
خطرناک: AQI در این وضعیت از ۳۰۰ بالاتر است و اخطاری جدی برای سلامت انسان و اعلام وضع اضطراری است. در این وضعیت احتمالا تمام افراد جامعه تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • کیفیت هوای امروز شیراز در وضعیت قابل قبول
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود