Web Analytics Made Easy - Statcounter

اطلاعیه شماره (۴) ستاد انتخابات کشور، ثبت نام داوطلبان عضویت در شورا‌های اسلامی شهر‌ها را از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۹ آغاز و به مدت ۷ روز اعلام کرده است.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در اطلاعیه شماره (۴) ستاد انتخابات کشور، برنامه زمانی فرآیند‌های اجرایی از جمله ثبت نام داوطلبین انتخابات ششمین دوره‌ شورا‌های اسلامی شهر و روستا اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بسم الله الرحمن الرحیم

وزارت کشور
ستاد انتخابات کشور
اطلاعیه شماره (۴)

برای انتخابات ۱۴۰۰
به آگاهی هم میهنان عزیز می‌رساند با توکل به خداوند متعال و عنایات حضرت ولی عصر (عج)؛ انتخابات ششمین دوره‌ شورا‌های اسلامی در روز جمعه تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

فرایند‌های اجرایی انتخابات مذکور به شرح زیر است:
اول: ثبت نام داوطلبان عضویت در شورا‌های اسلامی شهر‌ها از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه تاریخ ۲۰اسفندماه ۹۹ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز سه شنبه تاریخ ۲۶ اسفندماه ۹۹ (جمعاً به مدت ۷ روز) ادامه می‌یابد.

دوم: ثبت نام داوطلبان عضویت در شورا‌های اسلامی روستا‌ها و تیره‌های عشایری از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه تاریخ ۱۶فروردین۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز یک‌شنبه تاریخ ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۰ (جمعاً به مدت ۷ روز) ادامه می‌یابد.

سوم: بر اساس تبصره ۳ ماده ۳۰ قانون انتخابات شورا‌های اسلامی، داوطلبان در هنگام ثبت نام باید گواهی عدم سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از ۳ ماه نگذشته باشد را ارائه کنند؛ لذا داوطلبان شورای اسلامی شهر‌ها از تاریخ ۲۰ آذرماه ۹۹ و داوطلبان شورای اسلامی روستا‌ها و تیره‌های عشایری از تاریخ ۱۶دی ۹۹ می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی، یا دفاتر پلیس ۱۰+ یا سامانه جامع خدمات الکترونیک قضایی (WWW.ADLIRAN.IR) نسبت به دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اقدام و هنگام ثبت نام ارائه کنند.

چهارم: با استناد به ماده ۳۲ قانون انتخابات شورا‌های اسلامی، اشخاص زیر به واسطه مقام و شغل خود از داوطلب شدن برای شورا‌های اسلامی محروم هستند مگر آن که قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا کنند:

۱) رییس جمهور و مشاورین و معاونین وی، نمایندگان خبرگان رهبری، وزرا، معاونین و مشاورین آنان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاونان و مشاوران رئیس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، رییس قوه قضاییه و معاونین و مشاورین وی، رییس دیوان عالی کشور، دادستان کل کشور و معاونین و مشاورین آنان، رییس دیوان عدالت اداری، رئیس دیوان محاسبات کشور و معاونین وی، دادستان دیوان محاسبات، رییس سازمان بازرسی کل کشور و معاونین وی، شاغلین نیرو‌های مسلح، روسای سازمان‌ها و ادارات عقیدتی سیاسی نیرو‌های مسلح، رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و معاونین وی، دبیر هیأت دولت، روسای دفاتر سران سه قوه، روسا و سرپرستان سازمان‌های دولتی، رؤسای دانشگاه¬ها (دولتی و غیردولتی)، رییس دانشگاه آزاد اسلامی، روسای کل و مدیران عامل بانک‌ها، رییس جمعیت هلال احمر و معاونین وی، رییس بنیاد مستضعفان و جانبازان، سرپرست بنیاد شهید، سرپرست بنیاد مسکن، سرپرست کمیته امداد امام، روسای سازمان ها، مدیران عامل شرکت¬های دولتی (مانند شرکت مخابرات، دخانیات ...) سرپرست نهضت سواد آموزی، رییس سازمان نظام پزشکی ایران، رئیس سازمان نظام مهندسی کشور و اعضای هیأت مدیره اتحادیه‌های صنفی و هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران، مدیران کل و سرپرستان ادارات کل ستادی مجلس شورای اسلامی، مدیران کل تشکیلات ستادی وزارتخانه‌ها وسازمان‌ها و ادارات دولتی و سایر رؤسا، مدیران و سرپرستانی که حوزه مسوولیت آنان به کل کشور تسری دارد، از عضویت در شورا‌های اسلامی سراسر کشور محرومند مگر آن که قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا کرده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.

۲) استانداران و معاونین و مشاورین آنان، فرمانداران و معاونین آنان، شهرداران و معاونین آنان، بخشداران، مدیران¬کل ادارات استانداری، مدیران کل، سرپرستان ادارات کل، معاونین ادارات کل، دادستان‌ها، دادیارها، بازپرس‌ها، قضات، روسای دانشگاه‌ها (دولتی و غیردولتی) و رؤسای شعب آنها، روسای بانک‌ها، رئیس و اعضای هیأت مدیره سازمان نظام پزشکی، رئیس و اعضای هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی، رئیس و اعضای هیأت مدیره اتاق اصناف ایران، رئیس و اعضای هیأت مدیره نظام مهندسی کشاورزی، رئیس و اعضای هیأت مدیره سازمان نظام پرستاری، رئیس و اعضای هیأت مدیره کانون وکلا، روسا، سرپرستان و معاونین سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و نهاد‌ها و موسسات دولتی و یا وابسته به دولت که از بودجه عمومی به هر مقدار استفاده می‌نمایند و سایر روسا، مدیران و سرپرستان استان، شهرستان و بخش به ترتیب از عضویت در شورا‌های اسلامی واقع در محدوده استان، شهرستان و بخش محرومند، مگر آن که قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا کرده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.

۳) شهرداران، مدیران مناطق شهرداری و مؤسسات و شرکت¬های وابسته و دهیاران از عضویت در شورای اسلامی شهر و روستای محل خدمت محرومند، مگر آن که قبل از ثبت نام از سمت خود استعفاکرده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.

 

بیشتر بخوانید:  طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها با اولویت بررسی می‌شود

 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: شورای شهر انتخابات 20 اسفند

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شورای شهر انتخابات 20 اسفند عضویت در شورا های اسلامی رئیس و اعضای هیأت مدیره معاونین و مشاورین شورای اسلامی سازمان نظام اسلامی شهر مدیران کل سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۷۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان و مدت تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس مشخص شد

مهلت زمانی تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت به‌مدت یک‌هفته آغاز خواهد شد.

به گزارش تسنیم، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره یک اعلام کرد تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد ۱۳ اردیبهشت به مدت یک‌هفته آغاز می‌شود.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی و تمامی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌رساند، در اجرای ماده (۷۰) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، فعالیت‌های تبلیغاتی کلیه نامزد‌های واجد شرایط از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۳/۲/۱۳ آغاز و در ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۳/۲/۲۰ پایان می‌یابد.

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم آغاز شد
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • زمان و مدت تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس مشخص شد
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از امشب
  • آغاز بکار مدرسه ملی روایت در سمنان
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از امشب آغاز می‌شود
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا آغاز می‌شود
  • ایران رئیس کمیته کشاورزی «اسمیک» شد