Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه در کل کشور بیش از ۵۰ درصد موارد ابتلا به کرونا به دلیل شرکت فرد در دورهمی‌ها و جمع‌های دوستانه و خانوادگی است اظهار داشت: این عدد طبق برآورد‌های صورت گرفته در چهارمحال و بختیاری بسیار بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به فرارسیدن فصل زمستان و شب‌های طولانی آن و همچنین مناسبت ملی و سنتی شب یلدا اشاره کرد و افزود: این دو واقعه مجموعه بهداشت و درمان را نگران می‌کند، ولی می‌دانیم که مردم فهمیم و آگاه کشور قطعا این مسائل را رعایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید

اعمال محدودیت‌های متفاوت در شهرستان‌های قرمز و نارنجی چهارمحال و بختیاری

شیرانی اضافه کرد: در حال حاضر اولویت کشور و مردم ایران باید سلامت اعضای خانواده باشد، هر دورهمی ممکن است منجر به افزایش شیوع بیماری یا ایجاد بیماری در افراد سالمند و دارای بیماری‌های زمینه‌ای شود.

او ادامه داد: اکثر شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری از وضعیت قرمز خارج و وضعیت نارنجی دارند، در هفته پیش رو گروه شغلی دو که همان اصناف هستند اجازه فعالیت داشته، اما کماکان محدودیت‌های تردد وجود دارد.

شیرانی گفت: در زمینه کارکنان دولت تنها تفاوتی که شهرستان‌های نارنجی نسبت به قرمز دارند این است که در شهر‌های قرمز حداکثر حضور کارکنان یک‌سوم و در شهر‌های نارنجی۵۰ درصد است.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی دستورالعمل های بهداشتی کرونا ویروس دورهمی خانوادگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۷۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت پل تاریخی زمان‌خان سامان مدیریت شود

عضو شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، گفت: لازم است مرمت پل تاریخی زمان‌خان شهرستان سامان مدیریت شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، غلامرضا چهلگردی در اجلاس شورای اسلامی استان، با اشاره به اینکه تمام سدهای کشور تحت نظارت شرکت منابع آب ایران مدیریت می‌شود، اظهار داشت: انتظار می‌رود مدیریت سد زاینده‌رود نیز در اختیار وزارت نیرو یا کارگروهی متشکل از دو استان قرار گیرد.

وی افزود: رهاسازی بی‌موقع آب سد زاینده‌رود و مرمت پل تاریخی زمان‌خان سامان باید بیش از پیش مدیریت شود، وضعیت سد زاینده‌رود در سطح بحرانی قرار دارد و رهاسازی آب بدون توجه به شرایط آتی، موجب بحران کم‌آبی در تابستان خواهد شد.

عضو شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری دومین استان خشک کشور است، گفت: بحران کم‌آبی در تابستان و در اوج گرمای تابستان، باعث خواهد شد وزارت نیرو اقدام به قطع برق و آب باغات حاشیه زاینده رود کند که این امر خسارت جبران‌ناپذیری به باغات شهرستان‌های سامان و بن وارد خواهد کرد.

چهلگردی با اشاره به لزوم مرکچمت پل تاریخی زمانخان شهرستان سامان، عنوان کرد: بازگشایی با دبی بسیار بالای آب زاینده‌رود یکی از دلایل ریزش پایه‌های پل تاریخی زمانخان است.

وی پیگیری رفع مشکل و اعطای مجوز و تعیین تکلیف ساخت پروژه خیری دی کلینیک شهرستان سامان را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به اعلام آمادگی خیر، همکاری مسئولین ذی‌ربط برای انجام پروژه از ضروریات است. رفع موانع در اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان جهت انجام پروژه‌های خیری شهرستان سامان باید در دستور کار قرار گیرد. 

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • مرمت پل تاریخی زمان‌خان سامان مدیریت شود
  • استقرار ادارات در شهرستان فرخشهر در دستور کار قرار گیرد
  • ۶۴۰ هکتار از باغ‌های چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شد
  • توجه به موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در گتوند
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • ثبت ۵۳ میلیمتر بارش در در لیرابی