Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی زینی‌وند صبح امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان با تبریک روز جهانی داوطلبان اظهار کرد: اگر این گروه سازماندهی شده نباشند خیلی از وقایع و حوادث با سختی مدیریت و کمک‌رسانی می‌شود.

استاندار کرمان بیان کرد: در دو سال اخیر وقوع سیل و حادثه بیش از پیش‌بینی هواشناسی بوده است و در هر دو مورد تقریبا غافلگیر شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اعلام آمادگی ستاد بحران و هشدارهای جدی بسیار مهم هستند که تلفات نداشته باشیم، فرمانداری‌ها در شهرستان‌ها باید آمادگی را بالا ببرند. الان باید سطح آمادگی و نقاط حادثه‌خیز را به گونه‌ای ببینم که اتفاقی نیفتد، مدیریت در صحنه هم خیلی مهم است.

زینی‌وند تصریح کرد:عموما در مناطق کویری سطح آبگرفتگی به 30 میلیمتر می‌رسد و زندگی مردم با اخلال مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه شهرداری‌ها به‌ویژه مبادی ورودی باید آمادگی بالا باشد، هشدارهای جهاد کشاورزی هم برای کاهش خسارت داده شود. فرمانداران باید مستقیما مدیریت کنند و امکانات را تجهیز و اجرا کنند که نیاز به امداد از استان نباشد.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: در استان اتفاق خوبی با همکاری صمت و ارتش در لایروبی رودخانه‌ها در حال انجام است، اما باید بیشتر شود.بعضی از روستا در جنوب کاملا زیر سیل قرار می‌گیرند، باید تدبیر شود که اتفاقی نیفتد.

موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با توجه به شرایط سازمان هواشناسی مبنی بر بارش‌ها و هشدارهای سازمان مدیریت بحران کشور اقدامات خوبی در استان پیش‌بینی و انجام شده است.

وی ادامه داد: از جمله تفاهمنامه‌هایی با قرارگاه جنوب‌شرق ارتش برای لایروبی رودخانه‌ها و قرارگاه خاتم در زمینه لایروبی و دیواره‌های حفاظتی رودخانه‌ها، تعمیر پل‌ها، آبنماها و سیلبندها است.

وی از همکاری ماشین‌آلات سنگین و هزینه‌ای که شرکت‌های صنعتی گل گهر، مس، فولاد استیل بافت، جهاد نصر و انجمن‌های خیریه داشتند، یاد کرد و گفت: این‌ها برای اولین‌بار در کشور و استان است و استان همزمان در چند جبهه در حال کار لایروبی است.

افزایش ایستگاه‌های لرزه‌نگار در استان کرمان

موسوی به افزایش ایستگاه‌های لرزه‌نگار استان اشاره کرد و گفت: فعلا 11 ایستگاه را در کرمان داریم و توسعه خواهیم داد.

وی در خصوص تجهیز دهیاری‌ها به 100 دستگاه دمنده قابل حمل و 30 دستگاه آبپاش اشاره و عنوان کرد: 12 میلیارد ریال هزینه این دستگاه‌ها بوده که از محل بحران تامین شده است.

موسوی با بیان اینکه 20 میلیارد ریال هزینه ژنراتور برای دهیاری‌ها شده و موتورپمپ‌هایی برای تخلیه آب از منازل تهیه شده است، اضافه کرد: حوزه‌های آبریز کرمان را شناسایی کرده‌ایم و در خود شهر کرمان برای حفظ شهر از سمت شرق تخریب زیادی داریم. از سمت شرق 13 بند سنگی سیمانی با کمک منابع طبیعی و بحران اجرا شده است و جنوب هم 3 بند به اتمام رسیده و مابقی در حال انجام است.

وی تأکید کرد: فرمانداران نقطه شروع کار هستند و باید ستادهای شهرستانی را شکل دهند و مدیریت کار را داشته باشند، پذیرفته نیست با آبگرفتگی شهرشان با ما تماس بگیرند و کمک بخواهند، تمام دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان باید در اختیار کمیته بحران باشند.

تشکیل تیم واکنش سریع با 2500 نیروی آموزش دیده

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان هم در این جلسه گفت: در هشت ماهه امسال 660 حادثه را جمعیت با حضور 900 تیم عملیاتی پوشش داده و 33 هزار نفر امدادرسانی شدند.

وی با اشاره به اینکه رتبه اول امدادرسانی در حوادث، مربوط به استان کرمان است، افزود: در پوشش حوادث جاده‌ای و  رهاسازی در حوادث جزو 5 استان برتر هستیم.

فلاح با اشاره به اینکه بیشترین سیل مربوط به جنوب استان و آخرین سیل مربوط به شهریور امسال در ساردوئیه جیرفت و رابر بوده است، عنوان کرد: 2 هزار و 500 امدادگر آموزش دیده و تیم واکنش سریع برای پوشش حوادث تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: هزینه‌ای که جمعیت در هشت ماهه برای حوادث صرف کرده 10 میلیارد تومان بوده و 123 تن اقلام بین افراد توزیع شده است.

  سیدعلیخانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان عنوان کرد: استان کرمان با 13 هزار و 300 کیلومتر راه آسفالته رتبه دوم کشور را از این نظر دارد و 9 هزار و 500 کیلومتر راه‌ها در شمال استان است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان را کویری می‌دانند اما 22 گردنه برفگیر داریم که 927 کیلومتر طول دارند، افزود: کرمان بعد از اصفهان بیشترین طول بزرگراه را دارد.

سیدعلیخانی متذکر شد: تمام گردنه‌ها تا دو ماه آینده تحت نظارت دوربین‌ها خواهند بود.

انتهای پیام/80017/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار کرمان علی زینی وند سامانه بارشی فرمانداری استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۸۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم

معاون مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از آماده‌باش همه دستگاه‌های اجرایی این استان برای خدمات‌رسانی به مردم در مناطق آسیب‌دیده از سیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران این استان، امروز_پنجشنبه ششم اردیبهشت_ به ریاست علیرضا عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در مرکز استان برگزار شد و در این جلسه با بررسی آخرین وضعیت بارندگی در شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه، در خصوص مدیریت شرایط تصمیماتی اتخاذ شد.

محمودرضا تیمورپور معاون مدیریت بحران استانداری در خصوص مصوبات این جلسه اظهار کرد: بر اثر سیلاب روز گذشته تا امروز ۶۰ خانوار از اهالی روستای نوده و ۲۵۰ خانوار روستای بمرود زیرکوه، هفت نفر در بشرویه و چهار نفر در سرایان به مکان امن منتقل و اسکان اضطراری داده شدند.

وی افزود: بسته غذایی ۷۲ ساعته از طریق جمعیت هلال‌احمر بین مردم آسیب‌دیده که در مناطق امن اسکان داده شده‌اند، توزیع می‌شود و ارتش هم برای اعزام ماشین‌آلات سنگین در آماده‌باش است.

تیمورپور گفت: بارش‌های شدید روز گذشته تاکنون در شهرستان زیرکوه به ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای نوده، بمرود و شاهرخت خسارت وارد کرده، شش رشته قنات تخریب و ۳۰۰ رأس دأم نیز تلف شده‌اند.

معاون مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه زیرساخت‌های جاده‌ای خسارت جدی دیده است، اظهار کرد: در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان، نیازمندی‌های شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه اعلام و مقرر شد ماشین‌آلات سنگین از طریق راهداری و برخی شرکت‌های خصوصی به منطقه اعزام شوند، از این رو بیشترین مشکل در حال حاضر مربوط به شهرستان زیرکوه است که برخی آب‌نماها تخریب شده و راه‌های روستایی مسدود است.

به گفته وی، مسیرهای اصلی و روستایی توسط نیروهای راهداری در حال بازگشایی است.

تیمورپور با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته برای آب‌رسانی سیار از سوی شرکت آب و فاضلاب استان گفت: از طریق بنیاد مسکن هم ماشین‌آلات کمرشکن برای حمل خودروهای سنگین هماهنگ شده است.

وی با بیان اینکه در سایر شهرستان‌ها بارندگی بوده اما خسارتی گزارش نشده است، افزود: بیشترین بارندگی را برای عصر امروز شاهد خواهیم بود که هسته اصلی آن در بیرجند است.

به گفته وی، باوجود سیلاب شدید در زیرکوه و نبود دسترسی روستاها به مرکز شهرستان، طبق گفته فرماندار، کنکور سراسری طبق برنامه امروز برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و اعضای ستاد بحران استان بعد از این جلسه راهی شهرستان زیرکوه شدند.

کد خبر 747813

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی جدید از سه شنبه وارد کشور می‌شود
  • بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت
  • بارندگی شدید در زارچ با ثبت کمترین خسارت 
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد
  • هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد
  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت