مصادره شهید فخریزاده به نفع برجام ترور شخصیت این شهید بزرگوار است/ ابعاد علمی فخری زاده برجسته بود
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۸۱۰۱
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که بعد از شهادت شهید فخری زاده در یک اقدام رسانه ای به مصادره کردن این شهید به نفع برجام اقدام کردند رفتارشان به مثابه این بود که این شهید بزرگوار را ترور شخصیت کردند زیرا منزلت این شهید فراتر از برجام و مذاکره و یک نشان لیاقت یا خدمت بود.
«عوض حیدرپور» عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفتو گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره با انتقاد از کسانی که شهید فخری زاده را محدود به برجام کرده و تصاویر اعطای نشان خدمت از سوی رئیس جمهور به وی را در رسانه ها منتشر می کنند گفت: شهید فخری زاده یکی از چهره های خدوم، پردانش و البته ناشناخته در بین افکار عمومی بود که سالها هدف ترور سرویس های جاسوسی دشمن قرار گرفته بود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی با بیان اینکه شهید فخری زاده توانایی مدیریت های گسترده را داشت و می توانست به طور همزمان تحقیقات و گام هایی که 40 سال پیش در زمینه های علم نوین برداشته بود را همزمان به طور منسجم گردآوری و بررسی کند ادامه داد: این شهید بزرگوار تاثیر بسیار مهمی در بنیه دفاعی کشور داشت به طوری که در حوزه فیزیک، شیمی، هسته ای و مکانیک صاحب نظر بود.
حیدرپور با اشاره به اینکه چهره ای مانند شهید فخری زاده که جوانب علمی چند وجهی داشت و در حوزه های متعدد صاحب نظر بود همواره مورد حسادت قرار داشت و بعد از شهادت نیز مورد حسادت قرار دارد عنوان کرد: شهادت آرزوی دیرینه شهید فخری زاده بود و بعد از شهادت وی همین حس حسادت و مصادر کردن به نفع جریان خاص باعث شده هرکس به نوبه خود ادعای رفاقت و دوستی دیرینه با وی را مطرح کند.
نماینده ادوار مجلس با اشاره به اینکه برخی رسانه ها تصویری را منتشر کرده و به این بهانه که وی حامی برجام بود و در این مسیر از رئیس جمهور نشان لیاقت گرفته بود تصریح کرد: شهید فخری زاده مرد بزرگی بود که ابعاد علمی و شخصیتی برجسته ای داشت و لیاقت خودش بسیار بیشتر از یک مدال لیاقت یا خدمت بود.
عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه کسانی که شهید فخری زاده را به برجام و نشان لیاقت و خدمت رئیس جمهور محدود می کنند نه تنها وی را بزرگ نمی کنند بلکه شان و جایگاه علمی وی را نیز زیر سوال می برند تصریح کرد: کسانی که بعد از شهادت شهید فخری زاده در یک اقدام رسانه ای به مصادره کردن این شهید به نفع برجام اقدام کردند رفتارشان به مثابه این بود که این شهید بزرگوار را ترور شخصیت کردند زیرا منزلت این شهید فراتر از برجام و مذاکره و یک نشان لیاقت یا خدمت بود.
انتهای پیام/ک
منبع: دانا
کلیدواژه: شهید بزرگوار شهید فخری زاده بعد از شهادت نشان لیاقت
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۸۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
۵ معلم از ۵ دهه ؛ از پرویز فنیزاده تا رضا عطاران
همشهری آنلاین: در دهه پنجاه مهمترین شمایل معلم پرویز فنیزاده در «رگبار» بود و در اواخر این دهه فرامرز قریبیان در «جنگ اطهر» نقش معلم انقلابی را ایفا کرد. شاید بتوان گفت تنها در دهه شصت تعداد قابل توجهی کاراکتر معلم به فیلمهای ایرانی راه پیدا کردند؛ از خسرو شکیبایی در فیلم «رابطه» تا هما روستا در فیلم «پرنده کوچک خوشبختی» و علی نصیریان در «جادههای سرد» و مجید مجیدی در فیلم «شنا در زمستان»، چند نمونه از پرداختن سینمای دهه شصت به شخصیتهای معلمند. از دهه هفتاد از تعداد فیلمهایی که معلمها در آنان نقش محوری ایفا میکردند، کاسته شد. آنچه پیش رو دارید مروری است بر ۵معلم بهیادماندنی سینمای ایران در طول ۵دهه.
دهه پنجاه؛ آقای حکمتی (پرویز فنیزاده در فیلم «رگبار»)
بهیادماندنیترین تصویر معلم در سینمای قبل از انقلاب که معمولا عنایتی به حرفه معلمی نشان نمیداد. در فیلم «رگبار» آقای حکمتی معلمی است که به محلهای در جنوب شهر آمده است. مدرسه مهمترین و محوریترین لوکیشن فیلم «رگبار» است و فیلمساز تصویری دقیق و پرجزئیات از فضای آموزشی مدارس در ابتدای دهه پنجاه ارائه میدهد. ادارهکردن کلاسی شلوغ با پسربچههایی شیطان مهمترین مشکل آقای حکمتی در نیمه اول فیلم است. فیلم با علاقهمندی آقای حکمتی به عاطفه، خواهر یکی از دانشآموزان، وارد فضایی عاطفی میشود و درنهایت هم با انتقال از مدرسه و ترک محله به پایان میرسد. معمولا به انبوه تمثیلها و استعارهها در فیلم «رگبار» اشاره میشود و آنچه کمتر به آن توجه شده، تصویر ملموس معلمی است که نمیخواهد تن به آنچه هست بدهد. آقای حکمتی یکی از ملموسترین غریبههایی است که نویسنده و کارگردان «رگبار» در طول دوران فعالیت هنریاش آفریده است.
دهه۶۰؛ بیژن امکانیان در «دبیرستان»
علی ناصری، معلم زیستشناسی در فیلم «دبیرستان» (۱۳۶۶) با ایفای نقش بیژن امکانیان، در دههای که تعداد زیادی از شخصیتهای سینمای ایران معلم بودند، به چند دلیل شاخص و بهیادماندنی است؛ معلمی که خود سابقه اعتیاد داشته و مثل بیشتر معلمهای سینمای ایران در دهه شصت آرمانگراست و میکوشد شاگردانش را از دام اعتیاد بیرون بکشد. فیلم بهعنوان ملودرامی تلخ، یکی از موفقترین آثار سینمای ایران در دهه شصت است که سال۶۶ سینماروهای زیادی را در شهرستانها جذب سینما کرد. شخصیت سمپاتیک معلم و نحوه برخورد و تعاملش با شاگردان و چهره بیژن امکانیان بهعنوان یکی از بازیگران مهم دهه شصت، تصویری از «دبیرستان» برای سینماروهای دهه شصت ساخت که دوستداشتنی و تأثیرگذار بود.
رامین پرچمی در «ضیافت»(۱۳۷۴)
رامین پرچمی در فیلم «ضیافت» تنها کسی از رفقای دبیرستانی است که از محلهاش نمیرود و نخستین نفری هم هست که به کافه ماطاووس میآید تا به عهدی که سالها پیش با رفقا بستهاند وفادار باشد. بین شخصیتهای فیلم «ضیافت»، رامین پرچمی معلم است؛ معلمی که سطح زندگیاش از همه رفقا پایینتر است و ازدواج نکرده و راز علاقهاش به منیر خواهر عبد(پارسا پیروزفر) را هم مکتوم نگاه داشته است. در فیلمی که فرصت کافی برای پرداختن به همه حاضران در کافه ماطاووس ندارد و از نیمه دوم بیشتر بر علی یزدانی (فریبرز عربنیا) و رامین (بهزاد خداویسی) متمرکز است، شخصیت رامین پرچمی بهعنوان معلمی شریف بیشتر در یادها میماند؛ معلمی که پاسدار رفاقت است و گذشته را فراموش نکرده است.
رضا عطاران در «ورود آقایان ممنوع»۱۳۸۹
تصویری طنز آمیز از معلم در فیلمی کمدی که پرفروش و پرتماشاگر از کار درآمد. رضا عطاران در «ورود آقایان ممنوع» تصویری از معلم در سینمای ایران به نمایش می گذارد که مسبوق به سابقه نبود.مدیر یک مدرسه دخترانه خصوصی با ورود آقایان به مدرسه خود شدیداً مخالف است، اما وقتی دبیر شیمی دانش آموزان المپیادی به علت زایمان، شش ماه مرخصی میگیرد، مجبور میشود تا یک دبیر جایگزین به دبیرستان بیاورد؛ ولی تلاش وی برای یافتن دبیر المپیاد زن در میانه سال تحصیلی بیفایده است و وی مجبور است یک مرد را به عنوان تنها گزینه بپذیرد تا از رقابت المپیاد جا نماند اما ورود این آقای معلم مجرد و بیدستوپا، و شیطنت دختران دانشآموز، و تجرد خانم مدیر جدی و بداخلاق که تا به حال خواستگاری نداشته، باعث ایجاد اتفاقات بسیار خنده داری میشود. دختران دانشآموز دست به یکی کرده و با کمک پدر یکی از دانش آموزان، اردویی را تدارک میبینند تا این دو مجرد میانسال را در روبهروی یکدیگر قرار دهند. رضا عطاران در «ورود آقایان ممنوع» یکی از بامزه ترین شخصیت های معلم سینمای ایران را ساخته است.