Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از اکسپرس، فشار خون بالا یکی از خطرناکترین بیماری‌های زمینه‌ای است که می‌تواند منجر به بیماری‌های مرگبار دیگری مانند بیماری‌های قلبی و عروقی شود. یکی از دلایلی که باعث خطرناک‌تر شدن فشار خون بالا می‌شود این است که این بیماری هیچ علائم بخصوصی ندارد. با این حال، متخصصان می‌گویند برخی علائم در بدن می‌تواند هشداری درباره فشار خون بالا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، متخصصان دانشگاه وینچستر در این باره می‌گویند: یکی از علائم آشکار در بدن که نشان دهنده فشار خون بالا و وخیم است، بی حس شدن صورت، پا‌ها و بازوهاست. علائم دیگر فشار خون بالا شامل سردرد، حالت تهوع و استفراغ، مشکل در بینایی، مشکل در تنفس، و درد قفسه سینه است.

فشار خون بالای وخیم می‌تواند مرگبار باشد. از این رو، درمان آن بسیار حیاتی است. فشار خون بالا را می‌توان با مصرف دارو کاهش داد. در بلند مدت می‌توانید با تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی به ثبات فشار خون خود کمک کنید.

متخصصان می‌گویند ریشه درمان فشار خون بالا در دو چیز نهفته است: ۱- رژیم غذایی سالم، ۲- ورزش و فعالیت دائمی. داشتن رژیم غذایی حاوی غلات کامل، میوه ها، سبزیجات، و لبنیات کم چرب در کاهش فشار خون تاثیرگذار است. همچنین باید از مصرف غذا‌های چرب و حاوی کلسترول بالا که می‌تواند فشار خون را بالا ببرد، اجتناب کرد.

مدیریت مصرف نمک طعام در کنترل فشار خون بسیار ضروری است. نمک می‌تواند به سرعت میزان تعادل سدیم بدن را بهم بزند و در نتیجه فشار خون افراد را افزایش دهد. براساس اعلام سرویس بهداشت همگانی انگلیس، هر فرد مجاز است در طول روز ۶ گرم نمک مصرف کند.

در مقابل، مصرف پتاسیم می‌تواند باعث کاهش تاثیر سدیم غذا بر فشار خون شود. میوه‌ها و سبزیجات بهترین منابع تامین کننده پتاسیم بدن است. حبوبات، موز، کدو، سویا، ماهی، هویج، آلو، ماست و برگ چغندر از جمله غنی‌ترین مواد غذایی حاوی پتاسیم است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فشار خون بالا رژیم غذایی ورزش فشار خون بالا رژیم غذایی پارسی خبر سبک زندگی ورزش فشار خون بالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۸۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار‌های سند تحول برای دستگیری سریع‌تر محکومان متواری

طبق سند تحول و تعالی قوه قضاییه، «اجرای ناقص و دیرهنگام برخی از احکام» و «اطاله در فرآیند دادرسی»، «غیرمتقن بودن برخی آراء و تصمیمات قضایی» سه مانعی است که در مسیر تحقق اولین مأموریت قوه قضاییه در زمینه «رسیدگی به تظلمات، تعدیات، شکایات، حل و فصل دعاوی و رفع خصومات»، مشخص شده است.

«متواری بودن برخی از محکومان» و «طولانی بودن فرآیند شناسایی دارایی و اموال محکومان و اجرای احکام» عواملی است که سند تحول برای ایجاد مشکل اجرای ناقص و دیرهنگام برخی احکام شناسایی کرده است.

راهکار‌های سند تحول برای تسریع در جلب محکومان و افزایش تبعات فراری بودن آن‌ها

سند تحول قضایی، راهبرد «تسریع در جلب محکومان و افزایش تبعات متواری شدن آنان» را برای رفع عامل متواری بودن برخی از محکومان ارائه داده است و دو راهکار برای اجرای این راهبرد تعیین کرده است.

ارتقای بانک اطلاعاتی متهمان تحت تعقیب و محکومان فراری

راهکار اول سند تحول برای تسریع در جلب محکومان فراری و افزایش تبعات متواری شدن آن‌ها، ارتقای «بانک اطلاعات متهمان» تحت تعقیب و محکومان متواری با فراهم‌سازی امکان صدور برگ جلب سیار همراه با نیابت سراسری و حذف فرآیند‌های زائد و امکان پایش حضور افراد در مبادی کنترل تردد مستقر در واحد‌های قضایی و مراجع انتظامی و پاسخ به استعلام ضابطان و صدور دستورات قضایی به‌صورت الکترونیکی و هوشمند به‌منظور اجرای مفاد نیابت، هم‌زمان با انعکاس نتیجه به مرجع قضایی صادرکننده برگ جلب و درج در کارنامه عملکرد کارکنان اعم از ضابطان و کارکنان کنترل تردد واحد‌های قضایی است.

مسئولیت اجرای این راهکار با مرکز آمار و فناوری اطلاعات، دادستانی کل کشور و دادگستری استان‌ها است و مهلت زمان اجرای آن تا پایان سال ۱۴۰۳ است.

اعمال محدودیت برخط و آنی در ارائه خدمات به محکومان

راهکار دوم سند تحول برای تسریع در جلب محکومان فراری: اعمال محدودیت به‌صورت برخط و آنی در ارائه خدمات اقتصادی و اجتماعی بخش عمومی و خصوصی از قبیل: خدمات بانکی و بورسی، مخابراتی و ثبت رسمی برای محکومان متواری و همچنین متهمان تحت تعقیب جرایم مستوجب حد، قصاص و تعزیر درجه پنج و بالاتر که دستور جلب منجر به دستگیری آنان نشده است تا منتفی شدن دستور جلب به استثناء مواردی که به تشخیص مقام قضایی، اعمال محدودیت‌ها موجب تضییع غیرقابل جبران حقوق اشخاص ثالث یا حقوق اساسی شخص می‌شود با اصلاح قوانین و مقررات مرتبط است.

مسئولیت اجرای این راهکار با معاونت حقوقی و امور مجلس، دادستانی کل کشور و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه است. مهلت زمانی اجرای این راهکار تا پایان سال ۱۴۰۵ است.

منبع: رسانه قوه قضاییه

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • توصیه‌هایی برای مقابله با بیماری آسم
  • ناهنجاری گوژپشتی چگونه تشخیص و درمان می‌شود؟
  • دم گیلاس ؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • سالمندان مبتلا به فشار خون بالا چه بخورند؟
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • راهکار‌های سند تحول برای دستگیری سریع‌تر محکومان متواری
  • درمان جدید بیماری آلزایمر