Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@15:55:48 GMT

مشاوره ژنتیک مددجویان بهزیستی رایگان است

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۸۱۵۲

مشاوره ژنتیک مددجویان بهزیستی رایگان است

محمدی با اشاره به رایگان بودن مشاوره ژنتیک مددجویان بهزیستی گفت: تا سال ۱۴۰۰ تمام معلولینی که در بهزیستی پرونده دارند در راستای پیشگیری از تولد کودک معلول مشاوره ژنتیک می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل بهزیستی استان زنجان در جمع خبرنگاران به روز جهانی معلولین با شعار«ساخت جهانی بهتر پس از کرونا برای افراد دارای معلولیت (فراگیر، دسترس پذیر و پایدار)» اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 8 هزار معلول از خدمات مراکز توان‌بخشی بهزیستی زنجان بهره مند هستند و ۱۷۴ نفر نیز خدمات مراقبت در منزل دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محمد محمدی به برنامه های هفته افراد دارای معلولیت از 13 تا 19 آذرماه اشاره کرد و گفت: تدوین برنامه‌های آگاه‌سازی با مشارکت رسانه‌های ارتباط جمعی به ویژه با بهره‌گیری از شبکه‌های استانی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مکاتبه با دستگاه‌های اجرایی در سطح استان برای تقدیر از کارکنان معلول شاغل در این دستگاه‌ها،  تقدیر از مدیران مراکز شبانه روزی را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد.

 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزود: کنترل ویروس کرونا، تقدیر از مراکز روزانه توانبخشی آموزشی برتر در ارائه خدمات توانبخشی از راه دور و تقدیر از کارگاه‌های تولیدی حمایتی و مراکز حرفه آموزی که با تغییر تولید محصولات خود به کنترل و کاهش آسیب‌های ناشی از کرونا کمک کردند از جمله برنامه‌های بهزیستی در این هفته است.

 

محمدی برگزاری نمایشگاه نقاشی و صنایع دستی انفرادی و گروهی هنرمندان دارای معلولیت بصورت مجازی را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

 

وی به طرح غربالگری ژنتیک توسط بهزیستی استان زنجان در 2 فاز اشاره کرد و گفت: فاز اول غربالگری ژنتیک در سال ۹۸ آغاز شد و خانواده‌های دارای ۵ تا ۸ معلول غربالگری شدند.

 

به گفته محمدی در حال حاضر فاز ۲ بین خانواده‌های ۳ و ۴ معلول در حال انجام است و تا سال ۱۴۰۰ تمام معلولینی که در بهزیستی پرونده دارند در راستای پیشگیری از تولد کودک معلول مشاوره ژنتیک می‌شوند.

 

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرکل بهزیستی استان زنجان حمایت از معلولان بهزیستی استان زنجان توانمندسازی معلولان مشاوره ژنتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۸۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای در ساری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، خان محمدی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مازندران از برگزاری آزمون مصاحبه‌ای ارزیابی تخصصی و بررسی صلاحیت حرفه‌ای و عمومی متقاضیان فعالیت روانشناسی و مشاوره خبر داد.

او گفت: دی ماه سال گذشته براساس آزمون متقاضیان فعالیت کار روانشناسی و مشاوره ۲۷۱ نفر قبول شدند که امروز بعد از گذراندن آزمون مصاحبه ارزیابی تخصصی و صلاحیت حرفه‌ای و عمومی برابر قانون گواهی و پروانه اشتغال می‌گیرند.

خان محمدی افزود: پذیرفته شدگان به عنوان روانشناس و مشاور در مجموعه‌های خصوصی و پزشکی و... فعالیت کاری داشته باشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دریافت مشاوره شیردهی با چشیدن طعم شیرین مادری
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • ۵۸ درصد از مراجعه کنندگان به مرکز مشاوره شهرداری خمین زنان هستند
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر
  • برگزاری مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای در ساری