Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز یک متخصص قلب و عروق گفت: برخی  بیماران مبتلا به کرونا که حال عمومی بهتری دارند قرنطینه خانگی می‌شوند. این افراد اگر در این دوران دچار درد قفسه سینه، تشدید تنگی نفس و افزایش ضربان قلب بودند نشان دهنده پیشرفت بیماری آنان است و باید سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

دکتر حامد طلاکوب در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه مصرف داروهای قلبی و عروقی  به هیچ عنوان سبب تشدید بیماری کرونا نمی‌شود و این یک باور اشتباه است، گفت: تمام  بیماران قلبی و عروقی باید داروهای خود را به صورت مرتب مصرف کنند و حتی کنترل بیشتری روی بیماری خود داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طلاکوب خاطر نشان کرد: افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی بیشتر مستعد ابتلا به کرونا هستند و مرگ و میر ناشی از کرونا در آنان بیشتر دیده می‌شود پس این افراد باید در صورت وجود علائمی چون درد قفسه سینه، تنگی نفس که علامت مشترک بیماری‌های قلبی و ریوی است، تپش قلب، ضعف، بی حالی شدید و بی هوش شدن ناگهانی سریعا به مراکز درمانی منتقل شوند.

وی تصریح کرد:  بیماری کرونا نیز ممکن است سبب بروز  علائم قلبی در افراد شود. این علائم ممکن است در سیر بیماری کرونا ایجاد شود و یا در برخی موارد علائم قلبی زودتر از سایر علائم شایع کرونا چون تنگی نفس، تب و لرز و ... بروز کند و به صورت ناگهانی فرد دچار حمله قلبی شود .

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: همه افراد باید نسبت به علائمی چون درد قفسه سینه و تپش قلب ناگهانی هشیار باشند به خصوص درد قفسه  سینه‌ای که در اثر فعالیت ایجاد شده است و سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند .

وی افزود: متاسفانه برخی افراد علائم اولیه را جدی نمی‌گیرند و در مراحل پیشرفته بیماری مراجعه می‌کنند و زمان در درمان بیماری‌های قلبی بسیار اهمیت دارد و در صورت مراجعه دیرهنگام ممکن است عارضه‌ای ایجاد شود که قابل جبران نباشد.

عضو هیات علمی دانشگاه تاکید کرد: برخی  بیماران مبتلا به کرونا که حال عمومی بهتری دارند قرنطینه خانگی می‌شوند. این افراد اگر در این دوران دچار درد قفسه سینه، تشدید تنگی نفس و افزایش ضربان قلب بودند نشان دهنده پیشرفت بیماری آنان است و باید سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی البرز همه باهم علیه کرونا درد قفسه سینه تنگی نفس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۸۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علائم و نشانه‌های مالاریا (اینفوگرافی)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • علائم فشار خون بالا
  • موی روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • علائم فشار خون بالا را بشناسید
  • فشارخون عامل اصلی بیماری های قلبی و عروقی
  • معمای عجیب: این ۵۰۰ نفر از بیمار‌ی‌ قلبی و دیابت در امانند
  • کلسترول خوب برای این افراد مفید نیست
  • وجود کلسترول خوب در بدن برای این افراد مفید نیست
  • مو، روی لاله گوش نشانه چیست؟
  • علائم و نشانه‌های مالاریا (اینفوگرافی)
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد