Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: مدیریت و حمایت از طرح ۴۶ هزار هکتاری سیستان تا رسیدن به هدف نهایی تولید و توانمندشدن طرح ادامه داشته باشد و سپس به مردم واگذار شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، احمد علی موهبتی در دیدار با عسگری نایب رئیس کمیسیون آب و کشاورزی و اکبری معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: مدیریت و حمایت از طرح ۴۶ هزار هکتاری سیستان تا رسیدن به هدف نهایی باید ادامه داشته باشد چرا که این طرح همانند کودکی نوپاست که باید دستش گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در طرح ۴۶ هزار هکتاری بهره برداری از آب و خاک باید به حداکثر برسد و برای این منظور شیوه های نوین کشت و نظام بهره برداری باید انجام شود.

استاندار افزود: برای مدیریت طرح مباحث مختلفی از جمله اختصاص بودجه و یا تشکیل نهادی مستقل  همچون سازمان عمران سیستان که قبلاً وجود داشت، مطرح شده است.

وی تاکید کرد: باید ردیف اعتباری در بودجه سال آینده برای آن در نظر گرفته شود و در برنامه هفتم نیز ادامه داشته باشد و بعد از برنامه های هفتم که غنی سازی و توانمندسازی طرح انجام شود، دولت نقش مدیریت را به مردم واگذار نماید.

 موهبتی گفت: در اعتبارات استان چالش‌های جدی وجود دارد و از این محل نمی توانیم به این حوزه کمک کنیم چراکه شاخص های استان بسیار پایین هستند و در حوزه‌های مختلف قدرت مانور که بتوانیم به این بخش کمک کنیم فراهم نیست.

وی افزود: در حال حاضر یکی از اشکالات کار عدم یکپارچه سازی اراضی است و کشاورزان در منطقه در زمین های کوچک و به صورت سنتی کار می‌کند و در حوزه یکپارچه سازی الگویی ارائه نشده است.

وی ادامه داد: همچنین کشاورزی در حال حاضر تنها در ۶ ماه از سال منجر به اشتغال کشاورز می‌شود که باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا کشاورزی در طول سال و در کنار آن کارهایی همچون دامپروری منجر به تولید و اشتغال شود.

عسگری نایب رئیس کمیسیون آب و کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار پروژه سیستان را یک مگاپروژه قوی در سطح کشور عنوان کرد و گفت: در کمیسیون‌ آب و کشاورزی  بدنبال این هستیم که بعد از اتمام و بهره برداری این پروژه مدیریتی واحد بر آن حاکم شود.

 وی افزود: رایزنی‌هایی با کمیسیون تلفیق انجام شده که اعتباری سالیانه برای مدیریت این پروژه اختصاص شود و با توجه به تورم سالیانه این اعتبار افزایش یابد.

 نماینده مجلس گفت: وزارت خارجه نیز باید حق آبه تعیین شده بر اساس توافقاتی که در گذشته صورت گرفته را پیگیری نماید.

وی تاکید کرد: رویکرد و نگاه کمیسیون آب و کشاورزی در مجلس در خصوص این پروژه رونق تولید و اشتغال است به‌گونه‌ای که فضایی شکل بگیرد که حرکتی معکوس از حاشیه نشینی به سمت روستاها شکل بگیرد و هم اکنون چنین بستری آماده شده است.

عسکری ادامه داد: اشکالاتی بر این پروژه  وارد است که از جمله آن می‌توان کشت سنتی در منطقه را نام برد که باید به کشت مکانیزه تغییر یابد.

 وی اضافه کرد: در بحث آبیاری نیز ۴ یا ۵ برابر روش های نوین آب مصرف می‌شود.

 نایب رئیس کمیسیون آب و کشاورزی تاکید کرد: در حوزه یکپارچه سازی اراضی نیز باید حرکتی صورت بگیرد و این امر نتایج خوبی را در بر خواهد داشت.

عسگری با بیان اینکه مجموعه ۴۶ هزار هکتاری و همچنین مناطقی همچون ایلام و خوزستان استعداد بسیار خوبی در تولید نهاده‌های دامی دارند، افزود: در حوزه مسائل مربوط به نهاده های دامی ۹.۲ میلیون تن نیاز سالیانه ذرت است که حدود ۲ میلیون تن تولید می کنیم و نیاز به سویا ۴.۳ میلیون تن است که حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن تولید می‌کنیم.

وی گفت : در بحث جو نیز شش و نیم میلیون تن نیاز سالانه است که ۵۰ درصد آن را تولید می‌کنیم و ۵۰ درصد آن وارد می شود که اگر در سیستان و مجموعه ۴۶ هزار هکتاری و همچنین خوزستان و ایلام مدیریت شوند می توانیم در تولید نهاده‌های دامی به نقطه مطلوبی برسیم و از تنش های اقتصادی وارد شده در بحث نهاده‌های دامی و انحصار واردات این نهاده ها جلوگیری شود.

علیمراد اکبری معاون آب و خاک  وزارت کشاورزی نیز از بهره برداری و افتتاح طرح ۴۶ هزار هکتاری تا پایان آذرماه خبر داد و گفت: بر اساس پیگیری ها، بهره برداری از این طرح تا پایان آذر ماه انجام خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: طرح ۴۶ هزار هکتاری سیستان کمیسیون آب و کشاورزی کمیسیون آب و کشاورزی طرح ۴۶ هزار هکتاری ادامه داشته نهاده های دامی بهره برداری میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۸۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران ستون فقرات تولید هستند

امام جمعه زنجان ضمن تبریک فرا رسیدن روز کارگر گفت: کارگران، ستون فقرات تولید هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز کارگر گفت: کارگران به عنوان افسران جنگ اقتصادی وظیفه بسیار سنگینی دارند و چرخه تولید کشور به وسیله زحمت این عزیزان در حال چرخش است. ستون فقرات تولید، کارگران هستند.

وی با تقدیر از زحمات خوب کارگران در جهش تولید در کشور گفت: بخشی از جهش تولیدی که در کشور باید رخ دهد توسط این کارگران رخ خواهد داد. رهبری در جمع کثیری از کارگران کشور جامع‌ترین مطالب را بیان و به این مهم اشاره کردند این قشر پیشتازان جهادی اقتصاد هستند. تعبیر رهبری این بود کارگران قشر قانع، نجیب، رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی هستند و ارتقای زندگی آنان ارتقای وضعیت کشور را به دنبال دارد.

امام جمعه زنجان  در ادامه به فرا رسیدن هفته معلم اشاره کرد و گفت: شهید مرتضی مطهری از عالمان برجسته معاصر و یار دیرین حضرت امام(ره) بود و کتب این شهید بزرگوار بعد از گذشت چندین سال همچنان مورد استفاده است‌. 

وی ضمن تبریک روز معلم به فرهنگیان عزیز گفت: معلمی شغل انبیاست و در واقع کسانی که این شغل را انتخاب کرده‌اند به خاطر عشق، بوده است.

آیت‌الله خاتمی به دیدار اخیر فرماندهان نظامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند اگر مسیر و وظیفه خودمان را درست انجام دهیم خداوند نیز کمک حال خواهد بود.

وی در پایان به سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور به کشورهای پاکستان و سریلانکا اشاره کرد و گفت: همکاری‌‌های منطقه‌ی آثار و فواید زیادی به دنبال خواهد داشت.

به گزارش تسنیم، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه، حجت‌الاسلام حسن بیگدلی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • کارگران ستون فقرات تولید هستند
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد