Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام مجید باباخانی، مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به حضور در استان خوزستان و شهرهای سیل‌زده اظهار داشت: از سال گذشته با توجه به شرایط ویژه شهرستان ماهشهر از سوی حجت‌الاسلام قمی، اداره‌ای ویژه در این شهرستان ایجاد شده است، پیگیر امور فرهنگی و اجتماعی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کار فرهنگی و  اجتماعی جدا نیست

وی با اشاره به اینکه در سازمان تبلیغات اسلامی معتقدیم که کار فرهنگی و  اجتماعی جدا نیست، تصریح کرد: امام محله و منطقه نمی‌تواند برای مردمی که مشکل دارند، کار فرهنگی کند و باید برای امور اجتماعی و مشکلات آن‌ها نیز وقت بگذارد و لااقل اگر توان حل آن مشکلات را ندارد، گوش شنوای حرف‌های آنان باشد.

باباخانی ادامه داد: مردم شهرستان ماهشهر و بندر امام مشکلات بسیاری دارند که اگر سیل هم نمی‌آمد، وضعیت فقر و مشکلات مالی آن‌ها بسیار بود اما سیل اوضاع آن‌ها را بسیار سخت کرد. جمعی از مداحان کشور که توان ویژه‌ای هم دارند و این هم به واسطه بیرق امام حسین (ع) است در روزهای اخیر در این منطقه حضور پیدا کردند تا ابتدا موجب ارتقای روحیه مردم شوند و بتوانند باری از غم‌های آنان کم کنند.

کدام مداحان راهی خوزستان شدند؟

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سیدرضا نریمانی، سیدامیر حسینی، مهدی رسولی، حمید علیمی و محسن عرب‌خالقی در منطقه حضور پیدا کردند. البته بسیاری دیگر نیز بنای حضور دارند. مداحان در این منطقه محبوبیت ویژه‌ای دارند و شناخته شده هستند که این حضور موجب ارتقای روحیه مردم می‌شود. عمدتا مسؤولانکه حضور پیدا می‌کنند، مردم به گلایه و انتقاد از شرایط می‌پردازند، اما حضور مداحان موجب شد که حس کنند مردم به یاد آن‌ها هستند.

انتظار ویژه از رئیس دستگاه قضا

وی افزود: مردم این مناطق بسیار نجیب و مهربان هستند و در مدت ۳ روز حضورمان در این منطقه برخورد بسیار خوبی با ما داشتند و مطالبات خود را از مسؤولاناعلام کردند که در حد توان آن‌ها را منتقل خواهیم کرد. مردم از رئیس دستگاه قضا انتظار ویژه داشتند تا به وضع این منطقه که حاصل عملکرد این دولت یا دولت‌های قبل نیست، بلکه چند سال است علی‌رغم وجود شرکت‌های پتروشیمی فراوان همچنان باقی است، رسیدگی کند.

کار جهادی‌ها در دو مرحله

باباخانی با اشاره به تصمیمات صورت گرفته از سوی هیأت‌ها و گروه‌های جهادی برای کمک‌رسانی در این منطقه گفت: در گام اول کارهای فوری مانند تهیه پتو، موکت، بخاری برقی، ایزوگام سقف‌ها و ... مورد نیاز است که جهادی‌ها وارد میدان خواهند شد و برخی کمک‌رسانی‌‌های عمقی‌تر نیز نیازمند کار کارشناسی بیشتر است که بعد از جمع‌بندی اجرایی خواهد شد. البته این کارهای ما سطحی و محدود است و نیاز است مسؤولان امر برای این کمک‌ها به صورت ویژه وارد شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: امام حسین سیدرضا نریمانی مهدی رسولی حمید علیمی محسن عرب خالقی سیدامیر حسینی سازمان تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۸۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مایه کوبی ۲۶ هزار رأس دام سبک در منطقه بارز و شوارز

سعید نادری رئیس شبکه دامپزشکی لردگان گفت: اردوی جهاد دامپزشکی برای ارائه خدمات رایگان دامپزشکی به دامداران و عشایر مناطق محروم، در منطقه بارز و شوارز از توابع بخش منج این شهرستان با استفاده از توان عملیاتی گروه جهادی حضرت ولی عصر (عج) دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد به مدت ۳ روز برگزار شد.

بیشتر بخوانید

برگزاری اردوی جهاد دامپزشکی به مناسبت هفته بسیج

وی افزود: ۲۶ هزار رأس دام سبک بر علیه آبله در این اردوی جهادی مایه کوبی شد.

نادری اضافه کرد: ۳۰ هزار متر مربع از اماکن دامی منطقه به منظور مبارزه با انگل‌های خارجی بدن دام، سمپاشی و برای ۴ هزار رأس دام هم معاینه و درمان رایگان صورت گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • زنی که کودکان بازمانده از تحصیل را نجات می‌دهد
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • ارتش در حوادث و بحران‌ها میدان دار است
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • اژدهای زرد در مسیر صلح‌سازی / بررسی نوع بازیگری چین در حوزه میانجیگری میان گروه های فلسطینی
  • مایه کوبی ۲۶ هزار رأس دام سبک در منطقه بارز و شوارز
  • (تصاویر) دره جنی، منطقه‌ای رمزآلود در شرق ایران
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • فرونشست دومتری منطقه جنوب غرب کشور طی ۹ سال