Web Analytics Made Easy - Statcounter

  تحریریه پارسینه: بازار‌های مختلف در ایران این هفته تحت تاثیر یک شوک سیاسی قرار گرفتند: مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر کاهش سطح تعهدات هسته‌ای ایران که از سوی بسیاری به خروج قریب الوقوع ایران از تحریم‌ها تعبیر شد اما آیا این رخداد می‌تواند بازار مسکن ایران را که به خواب پاییزه فرو رفته، دوباره بیدار کند؟

در هفته‌ای که گذشت، تعطیلی‌های کرونایی در سراسر کشور و افت شدید فعالیت بنگاه‌های مشاور املاک، به توقف تفریباً عمومی معاملات ملک در شهر‌های مختلف کشور ختم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آن سو، با توجه به ثبات نسبی قیمت ارز‌های خارجی در بازار‌های ایران (تا پیش از تصویب طرح ضدبرجام در مجلس شورای اسلامی) بازار ملک نیز همچون بازار طلا و بازار خودرو، در بهترین حالت در «سکته معاملاتی» قرار داشت.

با تصویب طرح مجلس نشینان برای کاهش تعهدات ایران در زمینه پرونده هسته‌ای و تایید این طرح در شورای نگهبان، اکنون بازار‌ها وارد فاز تازه‌ای شده اند که خروجی آن با پایان یافتن مهلت قانونی محدودیت‌های کرونایی روشن‌تر خواهد شد.

تا پیش از تصویب این طرح، اما شواهد نشان از کاهش نسبی قیمت‌ها در بازار مسکن داشتند، به گونه‌ای که افزایش عرضه فایل‌های مسکونی (تا حدود ۴۰ درصد در برخی مناطق شهری) موجب سنگینی کفه عرضه در قیاس با کفه تقاضا شده و به افت ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت‌ها در این مناطق ختم شد. بر این اساس، چنانکه گزارش هفته گذشته «پارسینه» هم نشان می‌دهد، تورم ماهانه در بخش مسکن در پایان آبان ماه، به کمتر از ۲ درصد رسید که از سوی بسیاری از تحلیل گران به معنای ورود احتمالی بازار مسکن به فاز رکودی تعبیر شد.

افت قیمت اوراق مسکن؛ نشانه‌ای از تعمیق رکود

در این میان، قیمت اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات بانک مسکن (موسوم به تسه) که در بورس تهران قابل معامله است، می‌تواند به عنوان سیگنالی جهت رصد وضعیت تقاضا در بازار مسکن مورد تحلیل قرار بگیرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که با وجود روند صعودی در دو هفته گذشته در بازار سرمایه، قیمت اوراق «تسه» از کانال ۱۰۰ هزار تومانی در هفته نخست آبان ماه، اکنون به کانال ۷۰ هزار تومانی وارد شده است. پیش از این، قیمت این اوراق در تابستان امسال در این سطح قرار داشت و کاهش دوباره متوسط قیمت اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات بانک مسکن نشانه این است که تقاضا، به ویژه تقاضای سرمایه ای، در بازار مسکن به شدت افت کرده است.   به عبارت ساده تر، می‌توان انتظار داشت در صورتی که عوامل بیرونی (همچون عوامل سیاسی پیش بینی نشده) بر وضعیت تورم انتظاری در بازار‌های ایران اثرگذار نباشند، تقاضا در بازار مسکن همچنان رو به کاهش باشد.
در جدول زیر، قیمت‌های پیشنهادی برای املاک مسکونی فروشی در تهران در پایان هفته دوم آذرماه (منتهی به ۱۴ آذر) را مشاهده می‌کنید:  

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مسکن بازار مسکن قیمت مسکن تولید مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۸۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ

آفتاب‌‌نیوز :

ارز‌های دیجیتال پیشرو جهان نزول کردند و اتریوم بیش از سه درصد از دست داد.

این حرکت یک روز قبل از برنامه‌ریزی هنگ‌کنگ برای راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس لحظه‌ای روی بیت‌کوین و اتریوم اتفاق افتاد.

تحلیلگران بازار انتظار دارند ۲۵ میلیارد دلار به صندوق‌های بیت‌کوین نقدی هنگ‌کنگ وارد شود.

به نقل از مارکت، بیت‌کوین در ساعت سه و یک دقیقه بعد از ظهر به وقت شرقی ۰.۵۵ درصد سقوط کرد و به قیمت ۶۲هزار و ۷۶۲ دلار فروخته شد، در حالی که اتریوم با افت ۲.۹۲ درصدی به قیمت ۳۱۶۹ دلار در همان زمان رسید.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۴ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۴۷ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۲ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۳۱ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۶.۰۶ میلیارد دلار است که ۱۷.۸۱ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۷۳ میلیارد دلار است که ۸.۶۷ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۱.۵ میلیارد دلار است که ۹۳.۱۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارز‌های دیجیتالی (تا ساعت ۱۰:۴۲ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۳ هزار و ۳۹۹.۱۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۵۳ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۱۷۲.۴۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۱۲ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۶ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۶۰۱.۵۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۸۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۴ درصد کاهش

۵- سولانا

قیمت: ۱۳۵.۶۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۶۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۰۵ درصد کاهش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد افزایش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۵۱۳۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۴۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۶.۶۵ درصد کاهش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۴۲۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۱.۱۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۵۴ درصد کاهش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۳۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۶۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۳.۰۳ درصد کاهش

۱۰- کاردانو

قیمت: ۰.۴۵۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۳۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۹۹ درصد کاهش

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • قیمت محصولات سایپا +جدول
  • قیمت خودرو‌های بنز در بازار ایران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • اتفاقی که ممکن است در بازار مسکن بیفتد ؛ پیش‌بینی جدید قیمت مسکن در 1403
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها