Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۴ خود اعلام کرد: ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۹ آغاز و به مدت ۷ روز ادامه می‌یابد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در اطلاعیه شماره ۴ ستاد انتخابات کشور آمده است: به آگاهی هم میهنان می‌رساند با توکل به خداوند متعال و عنایات حضرت ولی عصر (عج)؛ انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی در روز جمعه تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این اطلاعیه ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه تاریخ ۲۰/اسفندماه/۱۳۹۹ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز سه شنبه تاریخ ۲۶/اسفندماه/۱۳۹۹ (جمعاً به مدت ۷ روز) ادامه می‌یابد.

همچنین ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه تاریخ ۱۶/فروردین ماه/۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز یک شنبه تاریخ ۲۲/فروردین ماه/۱۴۰۰ (جمعاً به مدت ۷ روز) ادامه می‌یابد.

بر اساس تبصره ۳ ماده ۳۰ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، داوطلبان در هنگام ثبت نام باید گواهی عدم سو پیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از ۳ ماه نگذشته باشد را ارائه کنند. لذا داوطلبان شورای اسلامی شهرها از تاریخ ۲۰/‏۰۹/‏۱۳۹۹‬ و داوطلبان شورای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری از تاریخ ۱۶/‏۱۰/‏۱۳۹۹‬ می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات قضائی، یا دفاتر پلیس ۱۰+ یا سامانه جامع خدمات الکترونیک قضائی (WWW.ADLIRAN.IR) نسبت به دریافت گواهی عدم سو پیشینه اقدام و هنگام ثبت نام ارائه کنند.

با استناد به ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، برخی اشخاص به واسطه مقام و شغل خود از داوطلب شدن برای شوراهای اسلامی محرومند مگر آنکه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا دهند.

رئیس جمهور و مشاورین و معاونین وی، نمایندگان خبرگان رهبری، وزرا، معاونین و مشاورین آنان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاونان و مشاوران رئیس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، رئیس قوه قضائیه و معاونین و مشاورین وی، رئیس دیوان عالی کشور، دادستان کل کشور و معاونین و مشاورین آنان، رئیس دیوان عدالت اداری، رئیس دیوان محاسبات کشور و معاونین وی، دادستان دیوان محاسبات، رئیس سازمان بازرسی کل کشور و معاونین وی، شاغلین نیروهای مسلح، رؤسای سازمان‌ها و ادارات عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و معاونین وی، دبیر هیئت دولت، رؤسای دفاتر سران سه قوه، رؤسا و سرپرستان سازمان‌های دولتی، رؤسای دانشگاه‌ها (دولتی و غیردولتی)، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، رؤسای کل و مدیران عامل بانک‌ها، رئیس جمعیت هلال احمر و معاونین وی، از جمله افرادی هستند که قبل از ثبت نام باید از سمت خود استعفا دهند.

رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان، سرپرست بنیاد شهید، سرپرست بنیاد مسکن، سرپرست کمیته امداد امام، رؤسای سازمان‌ها، مدیران عامل شرکت‌های دولتی (مانند شرکت مخابرات، دخانیات …)، سرپرست نهضت سواد آموزی، رئیس سازمان نظام پزشکی ایران، رئیس سازمان نظام مهندسی کشور و اعضای هیئت مدیره اتحادیه‌های صنفی و هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران، مدیران کل و سرپرستان ادارات کل ستادی مجلس شورای اسلامی، مدیران کل تشکیلات ستادی وزارتخانه‌ها وسازمان‌ها و ادارات دولتی و سایر رؤسا، مدیران و سرپرستانی که حوزه مسؤولیت آنان به کل کشور تسری دارد، از عضویت در شوراهای اسلامی سراسر کشور محرومند مگر آنکه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا نموده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.

استانداران و معاونین و مشاورین آنان، فرمانداران و معاونین آنان، شهرداران و معاونین آنان، بخشداران، مدیران کل ادارات استانداری، مدیران کل، سرپرستان ادارات کل، معاونین ادارات کل، دادستان‌ها، دادیارها، بازپرس‌ها، قضات، رؤسای دانشگاه‌ها (دولتی و غیردولتی) و رؤسای شعب آنها، رؤسای بانک‌ها، رئیس و اعضای هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی، رئیس و اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی، رئیس و اعضای هیئت مدیره اتاق اصناف ایران، رئیس و اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی کشاورزی، رئیس و اعضای هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری، رئیس و اعضای هیئت مدیره کانون وکلا، رؤسا، سرپرستان و معاونین سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و نهادها و مؤسسات دولتی و یا وابسته به دولت که از بودجه عمومی به هر مقدار استفاده می‌نمایند و سایر رؤسا، مدیران و سرپرستان استان، شهرستان و بخش به ترتیب از عضویت در شوراهای اسلامی واقع در محدوده استان، شهرستان و بخش محرومند، مگر آنکه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا نموده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.

بر اساس این گزارش، شهرداران، مدیران مناطق شهرداری و مؤسسات و شرکت‌های وابسته و دهیاران از عضویت در شورای اسلامی شهر و روستای محل خدمت محرومند، مگر آنکه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا نموده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.

کد خبر 459488

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزارت کشور ستاد انتخابات کشور انتخابات 1400 انتخابات شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق عضویت در شوراهای اسلامی رئیس و اعضای هیئت مدیره معاونین و مشاورین ثبت نام داوطلبان شورای اسلامی سازمان نظام رئیس سازمان مدیران کل سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۸۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون‌گریزی شوراها آسیب‌های این نهاد را افزایش می‌دهد

ایسنا/اصفهان رئیس دادگستری تیران و کرون گفت: قانون‌گریزی و یا خروج از وظیفه ذاتی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، آسیب‌های این نهاد را افزایش می‌دهد.

رضا عباسی در گفت‌وگو با ایسنا به قانون‌مداری و توجه به اصل استقلال پارلمان محلی و مدیریت شهری اشاره و اظهار کرد: نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا موظف به اجرای قوانین بالادستی و آیین‌نامه‌های ابلاغی هستند و نباید از مسیر ذاتی خود دور شوند.

وی افزود: قانون‌گریزی و دخالت در امور غیرمرتبط مثل موضوعات اجرایی دهیاری‌ها و شهرداری‌ها، آسیب‌های جدی برای آنان به همراه دارد و مسیر خدمت‌رسانی را با مشکل مواجه می‌کند.

به اعتقاد رئیس دادگستری تیران و کرون، شوراهای اسلامی شهر و روستا نهادی برای هم‌افزایی بین بخشی و مشارکت مردمی در رفع نیازهای جامعه به حساب می‌آید و قوانین موجود استحکام این مراکز را تأکید می‌کند.

عباسی ادامه داد: اعضای شوراهای اسلامی نباید از مأموریت و وظیفه ذاتی خود دور شوند و از حاشیه پردازی و اختلاف افکنی بپرهیزند که آسیب‌های آن جامعه را دچار مشکل می‌کند.

شوراها زمینه مشارکت مردم را فراهم کنند

همچنین فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا مصداق بارز دموکراسی در امور محلی هستند به ایسنا، گفت: اعضای این نهاد با همکاری دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و مشارکت بخش‌های دیگر اداری و خدماتی زمینه مشارکت مردم را فراهم کنند.

علی محمدی کیا ادامه داد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، شناسایی و بررسی مصادیق سرمایه‌گذاری در شهر و روستا توسط تیم‌های متخصص انجام و زمینه‌های مشارکت سرمایه‌گذاران فراهم شود.

وی با بیان اینکه نیروهای کارآمد قادر به گره‌گشایی از مشکلات هستند، تصریح کرد: زمینه‌سازی فعالیت افراد صاحب‌نظر، کارشناس و سرمایه‌گذار در بخش‌های مختلف شهری و روستایی قادر به رفع بسیاری از گره‌ها و ایجاد فرصت‌ها خواهد بود.

به گفته فرماندار تیران و کرون اعضای شورای اسلامی در پیگیری امور به نظر مشورتی نیاز دارند که در این باره علاوه بر جلب نظر از متخصصان، خودشان نیز آگاهی و دانش خود را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه تجربه‌اندوزی و نگارش آن برای آینده شوراها لازم است، تصریح کرد: ثبت فرصت‌ها، آسیب‌ها و نیازها در هر دوره به تقویت این نهاد کمک می‌کند.

محمدی کیا معتقد است همین تجربه‌های دوره‌های گذشته تاکنون می‌تواند راه آینده و مسیر پیشرفت نهاد شوراهای اسلامی شهر و روستا را تقویت کند.

فرماندار تیران و کرون به قانون مداری و جلوگیری از اختلاف‌افکنی اشاره کرد و یادآور شد: بعضی از مطالبات عمومی شهروندان و یا اهالی روستاها جز اختیارات اعضای شورای اسلامی شهر و روستا نبوده و باید در دیگر نهادها پیگیری شود.

وی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست تا در مسائل دهیاری و شهرداری‌ها دخالت نکنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور اعلام شد
  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • قانون‌گریزی شوراها آسیب‌های این نهاد را افزایش می‌دهد
  • شوراهای فرادستی مشکل ساختاری دارند
  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند
  • حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها