Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد خسروی رییس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه ۷۳ مورد عملیات جستجو و نجات دریایی از ابتدای امسال تاکنون از سوی شناور ناجی در بندر امیرآباد انجام شد، گفت: ۳ مورد عملیات نجات در حوزه جستجو و نجات و ارتباطات و ۷۰ مورد گشت دریایی از سوی شناور ناجی در منطقه زیر پوشش بندر امیرآباد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با توجه به عضویت ایران در کنوانسیون‌های بین المللی دریایی، ارتقاء سطح ایمنی دریانوردی و حفاظت از محیط زیست دریایی را از بخش‌های مهم وظایف بندرامیرآباد در بخش دریایی بیان کرد.

بیشتر بخوانید

رشد ۷۶ درصدی ترانزیت کالا از گمرکات مازندران

خسروی گفت: تیم جستجو و نجات دریایی بندر امیرآباد از توانایی منحصر بفردی جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی در دریا برخوردار است.

رییس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بندرامیرآباد ارائه ۵ مورد خدمات توصیه پزشکی از سوی پزشک متخصص، اجرای ۲ مرحله مانور تمرینی تیم نجات، ارائه گزارش هواشناسی روزانه، اعلام پیام‌های ایمنی دریایی، ممیزی از مراکز رادیویی غیر وابسته و انعقاد تفاهم نامه با شناور‌های فعال در منطقه تحت عنوان همیار ناجی را به عنوان بخش دیگری از اقدامات صورت گرفته در این حوزه نام برد.

خسروی، از دریافت ۹۴۸ مترمکعب انواع مواد زائد از کشتی‌ها از آغاز امسال تاکنون در بخش حفاظت از محیط زیست دریایی با رعایت الزامات کنوانسیون مارپل (MARPOL) خبر داد و افزود: در همین مدت اقداماتی از جمله صدور گواهینامه دریافت مواد زائد برای ۳۰۰ فروند کشتی، بازرسی زیست محیطی از ۵۰ فروند کشتی و برگزاری ۲ مرحله مانور برای ارتقاء سطح آمادگی تیم مقابله با آلودگی انجام شده است.

انتهای پیام/ م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بندر امیرآباد عملیات دریایی حوادث دریایی بندر امیرآباد جستجو و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۹۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر

 

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، محمد شکیبی‌نسب بیان کرد: در سال گذشته در مجموع ۴۲ شناور در آب‌های استان دچار اضطرار شدند که بیشترین اضطرار مربوط به آبگرفتگی، نقص فنی و آتش سوزی بوده است.

وی افزود: در سال گذشته از مجموع شناور‌های مواجه شده با شرایط مضطر، موتورلنج‌های باری با ۲۵ حادثه بیشترین فراوانی شرایط اضطرار را به خود اختصاص دادند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: در مدت یاد شده بنادر عسلویه و دیر به ترتیب با ۱۲ و ۹، بنادر بوشهر و عامری هر کدام با ۷ و خارگ و دیلم به ترتیب با ۴ و ۳ حادثه بیشترین سوانح دریایی استان بوشهر را تجربه کردند.

وی گفت: همچنین در سال گذشته با حضور به‌موقع شناور‌های ناجی به ۷۰ نیاز پزشکی خدمه شناور‌ها در آب‌های استان بوشهر پاسخ داده شد.

شکیبی‌ نسب با اشاره به فوت ۲ نفر به دلیل غرق شدگی در آب‌های استان، عنوان کرد: براساس بررسی‌های انجام شده، در سال ۱۴۰۲ بیشترین شرایط مضطر شناور‌ها ناشی از دریانوردی در شرایط نامساعد بوده که انتظار می‌رود دریاروی در شرایط مطلوب مورد توجه جدی دریانوردان قرار گیرد.

وی یادآور شد: دریانوردان در صورت مواجه شدن با شرایط اضطرار می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۵۵۰ در سریع‌ترین زمان خدمات جستجو و نجات را دریافت کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۷ شناور ناجی در بنادر استان و ۶ مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بنادر عسلویه، دیر، محمدعامری، بوشهر، خارگ و دیلم فعال هستند.

دیگر خبرها

  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • کشف جسم بی‌جان دو کودک غرق شده در شهرستان نیمروز