Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، انگلیس نخستین کشوری است که واکسن های کرونا را تایید کرده و حتی زودتر از آمریکا واکسیناسیون همگانی را آغاز می کند این در حالی است که از روسیه هم خبر می رسد واکسیناسیون همگانی علیه کرونا در این کشور آغاز شده است.

آنچه در ادامه می آید مروری بر مهم ترین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر جهان در 24 ساعت اخیر است:

*استرالیا همچنان یکی از بهترین کشورهای جهان در زمینه کنترل شیوع ویروس کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای هفتمین روز پیاپی در جنوب این کشور هیچ مورد ابتلا به کرونا گزارش نشد. از ابتدای پاندمی کرونا، 297 هزار و 245 نفر مبتلا شدند و 3 هزار و 651 نفر نیز جان باختند.

*182 هزار و 12 نفر دیگر در ایالات متحده آمریکا در یک روز اخیر مبتلا به کرونا تشخیص داده شدند. این کشور همچنان بیشترین تعداد فوتی در یک روز را دارد. روز گذشته آمار روزانه 2 هزار و 14 فوتی برای این کشور ثبت شد.

*بر طبق آمار ارائه شده در سایت worldometers در 24 ساعت اخیر بیش از 690 تن دیگر در مکزیک به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند. مکزیک بعد از آمریکا، برزیل و هند ، بدترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا را دارد.

*روسیه از امروز تزریق واکسن اسپوتنیک ۵ به افراد را آغاز می‌کند. در همین راستا مراکز جدید واکسیناسیون در بیمارستان‌های منطقه مسکو آغاز به فعالیت کرده‌اند. پزشکان، معلمان و کارمندان رفاه اجتماعی از جمله نخستین دریافت کنندگان این واکسن به حساب می آیند.

*محققان دریافتند ترکیبات شیمیایی موجود در مواد غذایی و نوشیدنی ها نظیر چای سبز، انگور و شکلات تلخ می توانند باهم پیوند خورده و مانع از عملکرد یک آنزیم خاص موسوم به پروتئاز در کروناویروس شوند.

*شمار مبتلایان به کرونا در قاره آفریقا با شناسایی موارد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، به ۲ میلیون و ۱۸۷هزار و ۳۳۳ نفر رسید.

*محققان آلمانی با کالبد شکافی ۳۳ بیمار فوت شده در اثر ابتلا به کووید ۱۹ متوجه شدند ویروس کرونا مغز را نیز مبتلا می کند.

*با عبور تعداد مبتلایان به کرونا در ایران از مرز یک میلیون نفر تعداد کشورهایی که بیش از یک میلیون مبتلا دارند به عدد 14 رسید. پیش از این تعداد مبتلایان در آمریکا، برزیل، هند، روسیه، فرانسه، اسپانیا، بریتانیا، ایتالیا، آرژانتین، کلمبیا، مکزیک، آلمان و لهستان از یک میلیون نفر عبور کرده بود.

*تحقیقات موسسه لنست هلثی باز هم نشان داد داروی متفورمین که برای بیماران دیابت نوع دو تجویز می شود به طرز قابل توجهی باعث کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا در زنان می شود اما چنین آماری در مردان وجود ندارد و هنوز مشخص نیست که چرا متفورمین مرگ و میر ناشی از کرونا در زنان مبتلا به دیابت نوع دو را کاهش می دهد اما در مردان چنین نیست.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرونا ویروس کووید ناشی از کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۹۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حسن پرکار در گفتگویی با بیان اینکه متقاضیان حج تمتع امسال این استان طبق نوبت اعلام شده از امروز (پنجم) تا شانزدهم اردیبهشت ماه برای انجام واکسیناسیون اجباری فرصت مراجعه دارند، اظهارکرد: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

وی اظهار کرد: تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیانی که در ۲ سال گذشته این واکسن را تزریق نکرده‌اند، اجباری است.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی با بیان اینکه در مشهد حدود ۱۰ هزار نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروانها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، ادامه داد: با توجه به مدت مشخص جهت تزریق واکسن برای حجاج تمتع، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرخراسانی را هم در مشهد با توجه به زیارتی بودن این شهر داریم.

وی ادامه داد: شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی ۹ هزار و ۵۶۷ نفر هستند که در قالب ۶۷ کاروان به این سفر زیارتی اعزام می‌شوند، ۳۹ کاروان از این شمار متعلق به مشهدی‌ها است.

پرکار گفت: تامین عوامل یکی از آشپزخانه‌های مرکزی در مکه نیز با خراسان رضوی و به تعداد ۱۰۰ نفر است که معاینات پزشکی این تعداد از روز گذشته در مشهد آغاز شده است.

شایان ذکر است، نخستین کاروان اعزام متقاضیان حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود و تا ۱۲ خرداد ادامه دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899103

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • روسیه واشنگتن را به کاهش سطح روابط تهدید کرد
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • به بهانه کاهش نرخ زاد و ولد در ایران/ چرا زنان ایرانی میلی به فرزندآوری ندارند؟
  • آغاز واکسیناسیون حجاج البرزی
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان