Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-26@06:03:36 GMT

کدام دانش آموزان حضوری امتحان میدهند؟

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۹۴۴۲

کدام دانش آموزان حضوری امتحان میدهند؟

رویداد۲۴ «محمد محسن بیگی» مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش، در پاسخ به این سوال که با توجه به نزدیک شدن به ایام امتحانات آیا مذاکره‌ای بابت برگزاری حضوری یا مجازی امتحانات شده است یا خیر؟ گفت: در حال حاضر وضعیت مدارس برای آموزش حضوری مانند روال گذشته بوده و هیچ تغییر نکرده است. دراین چند روز اخیر یک سری زمزمه و صحبت‌هایی مطرح شده بود که هیچ کدام سندیت نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: روال آموزش بر اساس تصمیمات و روندی است که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌کند. طبق اعلام ستاد کرونا مناطق به سه بخش قرمز، نارنجی و زرد تقسیم‌بندی شده‌اند. از آنجا که مدارس جزو گروه سوم محسوب می‌شوند، در هر منطقه‌ای که مشاغل گروه سه تعطیل باشند، مدارس ما نیز تعطیل هستند و آموزش‌ها نیز کاملا مجازی است.
بیشتر بخوانید: نحوه فعالیت مدارس در مناطق نارنجی مشخص شدمدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امتحانات مستمر به شکل مجازی برگزار می‌شود، گفت: در رابطه با بحث برگزاری امتحانات باید گفت که ما دو نوع امتحان داریم، یک نوع امتحانات نهایی هستند و یک سری دیگر نیز به شکل امتحانات مقطعی، دوره‌ای و یا اصطلاحا امتحانات مستمر هستند. امتحانات کلاسی و مستمر به همان شیوه گذشته یعنی به شکل مجازی انجام خواهند شد.

محسن بیگی افزود: امتحانات نهایی به دلیل اینکه در پایان سال تحصیلی یعنی در خرداد و تیر ماه برگزار می‌شود، هنوز زمان زیادی برای تصمیم گیری درباره آن‌ها وجود دارد. در حال حاضر تصمیم خاصی برای اینکه امتحان به شکل حضوری و یا به صورت مجازی باشد، گرفته نشده است.

وی افزود:، اما در رابطه با یک سری از دانش آموزان که تجدید شدند و باید در دی ماه امتحانات نهایی را بدهند، قرار شده طی مکاتباتی که انجام داده‌ایم، امتحانات آن‌ها با رعایت پروتکل بهداشتی حضوری برگزار شود، زیرا تعداد آن‌ها بسیار محدود است و ممکن است در یک اداره فقط ۵ دانش آموز حضور داشته باشند، از این رو برگزاری امتحان برای این گروه بلامانع است.

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: امتحان ترم اول که اصطلاحا امتحان مستمر حساب می‌شوند، با تفویض اختیاری که به معلمان، عوامل مدرسه و شورای آموزشی داده شده است، برگزار خواهد شد؛ بنابراین اصلا بحث حضور دانش‌آموزان برای امتحانات مستمر فعلا مطرح نیست. در واقع نمره مستمر دانش آموزان بر اساس تحقیقات و فعالیت‌هایی که آن‌ها دارند، انجام می‌شود.

وی با با بیان اینکه برگزاری حضوری کلاس درس اصلا مطرح نبوده است، گفت: زمزمه‌هایی که شنیده و یا مواردی که منتشر شده از سوی آموزش و پرورش تکذیب شده است. هیچ تغییری در روال کار مدارس و شیوه فعلی آموزش به وجود نیامده و فعلا همان روال گذشته حاکم است.

محسن بیگی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر تهران وضعیت نارنجی دارد، با این حساب برنامه چه خواهد شد؟ گفت: در مناطق نارنجی هم گروه سه که شامل مدارس می‌شود، تعطیل هستند بنابراین وضعیت هیچ فرقی نخواهد کرد.

وی در واکنش به اینکه آموزش حضوری چه سرنوشتی خواهد داشت؟ گفت: هیچ چیزی مشخص نیست، زیرا همه تصمیمات منوط به شیوع کرونا است و ما در این شرایط به صورت مقطعی تصمیم‌گیری می‌کنیم، زیرا هیچ کسی نمی‌تواند پیش بینی کند که چه وضعیتی در آینده رخ خواهد داد.

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا آماری از وضعیت ابتلای دانش آموزان و معلمان مبتلا به کرونا دارید یا خیر؟ گفت: آمار خاصی نداریم، زیرا تست‌هایی که وزارت بهداشت از افراد می‌گیرند به صورت صنفی نیست. به عنوان مثال در گزارشات خود مشخص نمی‌کنند، افرادی که برای تست آمده‌اند چه شغلی دارند؛ بنابراین ما در این قسمت آماری نداریم. آمار وزارت بهداشت فقط منطقه‌ای، سنی و جنسیتی است. منبع: ایلنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 آموزش و پرورش مدارس ویروس کرونا در ایران دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۹۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  وزیری در جلسه شورای آموزش و پرورش استان سمنان گفت: تمام تمهیدات برای هرچه بهتر برگزار شدن امتحانات نهایی اندیشیده شده است.
وی افزود: امسال برای اولین بار کتاب راه نهایی که مجموع ۵ سال امتحان نهایی سال‌های قبل است  تدوین و در اختیار دانش آموزان استان قرار گرفته شده است.
وی به هفته بزرگداشت مقام معلم هم اشاره کردو گفت: قرار است در هفته معلم از ۱۱ معلم نمونه استان و ۳ معلم نمونه کشوری قدردانی شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


استاندار سمنان هم در این جلسه به اهمیت برگزاری امتحانات نهایی در ۳ پایه متوسطه دوم اشاره کردو از دست اندرکاران حوزه آموزشی خواست تمام امکانات و تلاش خود را برای هرچه بهتر برگزار شدن امتحانات نهایی دانش آموزان که تاثیر بسیاری در آزمون سراسری دارد بکار ببندند.
محمد رضا هاشمی همچنین به طرح نماد آموزش و پرورش هم اشاره کردو گفت: در قالب این طرح کنترل و کاهش میزان بروز اهنجاری‌ها و دیگر آسیب‌های اجتماعی در جامعه از طریق مدارس دنبال می‌شود.
در طرح نماد دانش آموزان و خانواده هایشان از نظر شاخص‌هایی مثل فقر، خشونت، کودک آزاری، خودکشی، اعتیاد، فضای مجازی ارزیابی می‌شوند.
در این جلسه درباره طرح (الف تا) هم مطالبی عنوان شد.
این طرح که همان الفبای تحول آموزش و پرورش است با هدف گردآوری ایده‌ها و تجارب میدانی معلمان و ایجاد بانک اطلاعاتی ایده‌های فرهنگیان ایجاد شده است.
در استان سمنان هم تاکنون یک هزار و ۲۸۹ فرهنگی ایده‌ها و تجارب تحول آفرین خود را ثبت کرده اند و قرار است نمایشگاهی در این زمینه برگزار شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی