Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، ولی اسماعیلی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به تصمیم دولت برای افزایش 25 درصدی حقوق ها در بودجه سال 1400 گفت: قطعا این پیشنهاد دولت در بودجه سال آینده مورد قبول نمایندگان نخواهد بود.

وی با بیان اینکه افزایش حقوق ها باید بر اساس قانون و تورم سالیانه افزایش یابد، ادامه داد: در کمیسیون اجتماعی در چند روز آینده درباره افزایش حقوق ها با نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد تا با یک بررسی منطقی به نتیجه واحد برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیلی با تاکید براینکه در سال 99  حقوق کارگران کمتر از تورم افزایش داشت و باید در سال آینده این موضوع جبران شود، افزود: طبق آمار رسمی که اعلام شده تورم 40 درصدی داریم که باید بر اساس این عدد نرخ حقوق کارگران و کارمندان افزایش پیدا کند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: حداقل باید حقوق کارگران در سال آینده 35 درصد افزایش داشته باشد تا آنها بتوانند در این شرایط مایحتاج اولیه خود را تامین کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی تورم حقوق کارمندان رشد بودجه 1400 دولت دستمزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۹۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه سال جاری

به گزارش خبرنگار مهر، احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس در حاشیه نشست ارائه گزارش و رسالت صندوق‌های بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال در جمع خبرنگاران اظهارداشت: همسان سازی حقوق بازنشستگان منابع آن در بودجه لحاظ و در جداول نهایی سهم ۴۰ درصدی برای اجرا در سال جاری تصویب شد.

وی بیان داشت: این موضوع به شورای نگهبان جهت بررسی ارسال و تا قبل پایان اردیبهشت ان اشالله نهایی و از خرداد اجرایی خواهد شد. ۴۰ درصد میزان افزایش است و ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ نیز دو مورد افزایش ۳۰ درصدی خواهیم داشت.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این پرسش که چرا حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بر اساس تورم نیست، گفت: مجلس در این زمینه ورود اولیه داشته ولی روزهای پایانی مجلس یازدهم است و اگر به سرانجام نرسید در مجلس جدید بعد ۷ خرداد در کمیسیون اجتماعی بررسی خواهد شد.

این نماینده مجلس بیان داشت: آنچه ما الان حکم قانونی داریم همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری است ولی در مورد حقوق تأمین اجتماعی در مجلس دوازدهم پیگیری خواهد شد که حکم قانون و مبنای مجلس میزان تورم است و اینکه چقدر تناسب سازی خواهد بود را مجلس پیگیری می‌کند.

کد خبر 6097779 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • رئیس فراکسیون کارگری مجلس: درخواست ابطال مصوبه دستمزد کارگران به دیوان عدالت اداری داده شده
  • مرتضوی: حداقل دستمزد کارگران تغییر نمی‌کند
  • وزیر کار تکلیف کارگران را روشن کرد/ حداقل دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • حداقل دستمزد کارگران تغییر نمی‌کند
  • چه کسی گفته سه‌جانبه‌گرایی در حقوق کارگران باید حذف شود؟ | حداقل دستمزد کارگران تغییر نمی‌کند
  • حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی طبق قانون افزایش یافته است
  • واگذاری تعیین حقوق کارگران به مجلس منتفی شد
  • واگذاری تعیین دستمزد کارگران به مجلس منتفی شد | دولت بر رعایت اصل سه‌جانبه‌گرایی در تعیین حقوق کارگران تاکید دارد
  • مژده به کارگران ، مجلس بیخیال تعیین حقوق کارگری شد
  • همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه سال جاری