Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - بهنام ادیبی، کارشناس تولید کوره‌های قوس الکتریکی ناحیۀ فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، از ثبت رکورد 21 ذوب بر روز در کورۀ شمارۀ 1 فولادسازی در تاریخ سیزدهم آذرماه خبر داد و گفت: در سالی که شرکت فولاد مبارکه تولید 7.2 میلیون تن فولاد را سرلوحۀ کار و هدف خود قرار داده است، دست‌یابی به این رکورد بسیار ارزشمند محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه؛ ادیبی در ادامه خاطرنشان کرد: در این راستا، زمان تخلیه تا تخلیه به 69 دقیقه و مصرف انرژی الکتریکی به 485 کیلووات ساعت بر تن مذاب کاهش یافت. وی افزود پیش از این نیز در تاریخ 29 آبان ماه، رکورد 20 ذوب در کورۀ شمارۀ 2 فولادسازی محقق شده بود.
عبدالرحیم ذوالفقاری، کارشناس برق و ابزار دقیق کوره‌های قوس نیز ضمن تأکید بر نقش پایش مداوم پارامترها توسط مجموعۀ تولید و تعمیرات عنوان کرد: در این راستا، توان الکتریکی کوره با در نظر گرفتن ظرفیت ترانسفورماتور افزایش یافت و نقطۀ بهینۀ کاری کوره با همفکری همکاران به نحوی تعیین گردید که تمامی تجهیزات جانبی پذیرای این افزایش ظرفیت باشند.
مهدی آریافر، مسئول ذوب کوره نیز بیان داشت: با ایجاد تعادل بین سیستم شارژ آهن اسفنجی و توان الکتریکی و حرارتی کوره، حداکثر استفاده از منابع موجود و زمان‌های کاری کوره میسر شد و رکورد فوق به دست آمد.
مسعود آقانژاد، شیفت فورمن کوره‌های قوس الکتریکی نیز به حداقل رساندن زمان‌های آماده‌سازی بین ذوب کوره در این روز و همراهی چهار تیم کاری کوره در دست‌یابی به این مهم را مورد تأکید قرار داد و افزود: این رکورد نتیجۀ تلاش و همدلی همۀ همکاران درخصوص کنترل مواد ورودی، کنترل فرایند ذوب‌گیری، آماده‌به‌کاری تجهیزات و کاهش توقفات آماده‌سازی کوره است.
بهنام ادیبی در پایان ضمن تشکر از رؤسای واحدها، کارشناسان تولید و تعمیرات و دفتر فنی کوره‌های قوس، هماهنگ‌کننده‌ها و شیفت فورمن های تولید ناحیه، اپراتورهای کاردان و باانگیزۀ خط تولید، کارکنان واحدهای حمل سرباره و آماده‌سازی پاتیل مذاب و همچنین مجموعۀ کارکنان واحدهای پشتیبانی، ستادی و پیمانکاری در ناحیۀ فولادسازی، ابراز امیدواری کرد با حفظ و تقویت کار تیمی صورت‌گرفته، موفقیت به‌دست‌آمده تثبیت و به سایر کوره‌ها گسترش یابد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کوره های قوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۹۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه تلویزیونی «امتداد» آماده نمایش شد/ بررسی فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه 

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، برنامه تلویزیونی «امتداد» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی انصاری پس از پشت سر گذاشتن مراحل تولید و پس‌تولید آماده پخش شده است و به زودی روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود. 

این برنامه گفتگومحور به سردبیری سیدعرفان حسینی قصد دارد به بررسی اندیشه‌ای و فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه نظیر فیلم و سریال، تکنولوژی، فضای مجازی و موسیقی در گفتگو با مهمانان بپردازد. 

هدف کلی از ساخت «امتداد»، علاوه بر به تصویر کشیدن طرح‌ها و اندیشه‌هایی که جهان امروز را ساخته‌اند، انتقال این گزاره به مخاطب است که «مولفه‌های زندگی و سبک زندگی به شکل باری به هر جهت و خود به خودی به وجود نمی‌آیند و منشا آن‌ها، وادی فکر و اندیشه است.» 

برنامه تلویزیونی «امتداد» به میزبانی رامین پورمند در ۲۶ قسمت ۵۵ دقیقه‌ای و در مرکز سیمرغ تولید شده است و به زودی مهمان مخاطبان خود در شبکه چهار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران موفق به تولید زیردریایی هدایت پذیر از راه دور شد
  • دست‌یابی به دانش فنی ساخت پلیمرهای نسوز در پژوهشگاه مواد و انرژی
  • تولید زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور توسط دانش‌بنیان‌ها
  • میزان تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلو وات ساعت گذشت
  • تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلووات ساعت گذشت  
  • آماده حمایت جدی از ناشران و مخاطبان این حوزه هستیم
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • نوبت مرگ کوره‌های قاجاری رسیده است؟
  • «امتداد» آماده پخش شد/ فیلم و سریال از دریچه فلسفه و اندیشه
  • برنامه تلویزیونی «امتداد» آماده نمایش شد/ بررسی فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه