Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@13:22:49 GMT

لباس فضایی ویرجین گلکتیک رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۹۷۴۵

لباس فضایی ویرجین گلکتیک رونمایی شد

شرکت فضایی خصوصی "ویرجین گلکتیک"(Virgin Galactic) از لباس فضایی جدید خلبانی خود که توسط شرکت تولید پوشاک "آندر آرمر"(Under Armour) ساخته شده و در نخستین پرواز آزمایشی سرنشین‌دار این شرکت توسط "دیو مک کی" و "سی جی استراکو" پوشیده خواهد شد، رونمایی کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت فضایی خصوصی "ویرجین گلکتیک" لباس فضایی جدید خود را که خلبانان آزمایشی آن در اولین پرواز آزمایشی این شرکت به تن خواهند کرد و قرار است در تأسیسات جدید این شرکت موسوم به "Spaceport America" در نیومکزیکو انجام شود، رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت در یک بیانیه مطبوعاتی نوشت: این لباس‌های فضایی که با همکاری شرکت "آندر آرمر" ساخته شده‌اند، لباس‌های غیر تحت فشار هستند که طوری طراحی شده‌اند که لباس‌هایی باشند که در پروازهای فضایی با بیش از سه برابر سرعت صوت به فضا و بازگشت به زمین، به طور منظم استفاده شوند.

این شرکت اوایل سال جاری لباس فضایی مسافران خود را معرفی و خاطرنشان کرد که خلبانان نیز از لباس‌های مشابه با طیف رنگی مشترک استفاده می‌کنند.

آن لباس که همچنین توسط شرکت "Under Armour" طراحی شده بود، از پارچه‌هایی ساخته شده که به تنظیم دما و مدیریت تعریق بدن گردشگران فضایی کمک می‌کند. لباس داخلی این یونیفرم هم آبی تیره بوده و در برخی از قسمت‌های آن از رنگ طلایی استفاده شده که از پرتوهای خورشید الهام گرفته شده است.

شرکت سازنده گفته است که هر لباس تحت آزمایش دقیق خلبانان، مهندسان پرواز، متخصصان پزشکی و مربیان فضانوردی قرار گرفته و دارای ویژگی‌های عملکردی منحصر به فردی است.

"ویرجین گلکتیک" می گوید: خلبانان با پارچه‌های به رنگ مشکی در پهلوها و زانوها به همراه چکمه‌های مشکی به جای چکمه‌های آبی مسافران، برای یادآوری این نکته که مقصد هر پرواز فضایی، آسمان سیاه فضا است، از مسافران متمایز می‌شوند.

این لباس فضایی با وزن یک کیلوگرم(2.2 پوند) سبک وزن محسوب می‌شود، اما در عین حال از پارچه‌هایی بهره می‌برد که محکم و مقاوم هستند.

این لباس برای راحتی فضانوردان، چه در حالت غوطه‌وری در گرانش صفر و چه در هنگام شرایط دشوار پرواز با موشک و فشارهای آن زمان طراحی شده است. این لباس همچنین به تنظیم دمای بدن در مراحل مختلف پرواز کمک می‌کند.

"ویرجین گلکتیک" هنوز چیزی در مورد چکمه‌های سیاه جدید خود نگفته است، اما در مورد چکمه‌های گردشگری گفته بود که کفش‌های مخصوص گردشگران فضایی به نحوی ساخته شده که علاوه بر اینکه زیاد بزرگ نیست، سبک است.

این لباس‌های فضایی جدید در یک پرواز آزمایشی که ممکن است همین جمعه آینده(11 دسامبر) انجام شود، استفاده خواهند شد. "دیو مک کی" سرخلبان "ویرجین گلکتیک" می‌گوید: من خیلی مشتاقانه منتظر پوشیدن لباس فضایی خودم در اولین پرواز فضایی هستم که اواخر این ماه و سپس بارها در آینده انجام خواهد شد.

"ویرجین گلکتیک" هنوز در حال آماده‌ شدن برای پرواز تجاری افتتاحیه خود است که در آن مسافران خود را احتمالا به عنوان نخستین گردشگران فضایی به لبه فضا خواهد فرستاد.

بیش از ۶۰۰ مسافر از ۵۸ کشور دنیا در فهرست پرواز این ماموریت تجاری ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ویرجین گلکتیک لباس فضایی ویرجین گلکتیک لباس فضایی ساخته شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۹۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی

تین نیوز

محققان یکی از شرکت های دانش بنیان به دانش فنی ساخت موتورهای ۶ سیلندر خورجینی بنزینی از طریق مهندسی معکوس دست یافتند و طی مراسمی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری از آن رونمایی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، پژوهشکده سامانه های هوشمند شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف میزبان روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برای رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی بوده است.

انجام پژوهش های کاربردی توسعه ای، تجاری سازی ایده های نو و پژوهش های فناورانه در حوزه دانش های نوین و سطح بالا، انجام فعالیت های ترویجی به منظور اعتلای نهضت نرم افزاری و توسعه صنایع کشور در بستر مناسب ارتباطی صنعت و دانشگاه و با بهره گیری از ساختارهای چابک و پویا از ماموریت های این پژوهشکده است. از این رو این مرکز تحقیقاتی چشم انداز خود را تبدیل شدن به یکی از اصلی ترین مراکز پیشرو در تجاری سازی ایده های فناورانه در حوزه دانش های نوین و سطح بالای کشور تعریف کرده است.

یکی از شرکت های دانش بنیان این پژوهشکده که با همکاری اعضای هیات علمی و برخی از محققان ایرانی مقیم خارج شکل گرفته است، پس از ۴ سال تحقیق و توسعه به دانش فنی ساخت موتور ۶ سیلندر با ظرفیت ۴۰۰۰ سی سی بنزینی خورجینی دست یافت.

به گزارش ایسنا، دهقانی فیروزآبادی در آیین رونمایی از موتور ۶ سیلندر بنزینی خورجینی در جمع خبرنگاران گفت: قوای محرکه با حجم و توان بالای بنزینی انواعی از قوای محرکه هستند که در بسیاری از خودروهای استراتژیک و راهبردی و تاکتیکی کاربرد دارند.

وی با بیان اینکه این نوع موتورها همچنین دارای کاربردهای تفریحی مانند خودروهای افرود را نیز دارند، اظهار کرد: این نوع موتورها یک نیاز کاملا راهبردی است و کشور نیز در طی چند سال گذشته به آن موضوع رسید که کشور  نیازمند دستیابی به دانش فنی این نوع موتورها است.

دهقانی اضافه کرد: بر این اساس یکی از شرکت های دانش بنیان که با حضور چندین نفر از اعضای هیات علمی و نزدیک به ۴۰ نفر از بهترین دانشجویان و فارغ التحصیلان و محققان کشور تشکیل شده بود، و در طی ۳ تا ۴ سال گذشته با ترسیم برنامه مطالعاتی عمیق، اقدام به کسب فناوری های موتورهای ۶ سیلندر خورجینی ۴ لیتری دنیا کرد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: این شرکت دانش بنیان امروز توانست نمونه مهندسی معکوس شده این موتور را با استانداردهای بالا تولید و رونمایی کند.

وی باتاکید بر اینکه رونمایی از این دستاورد، اثبات فناوری های موتور  خورجینی ۶ سیلندر حجم بالا است، اظهار کرد: دانش فنی این محصول توسط پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه شریف و محققان این شرکت دانش بنیان به دست امده و امیدواریم این جریان علمی قوی که از سوی محققان این شرکت ایجاد شده است، توسعه یابد و به زودی شاهد تولید این موتورها برای کاربردهای خاص در کشور باشیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، فناوری های موتور را از فناوری های اصلی و کلیدی در هر سامانه  ای توصیف کرد و یادآور شد: دانش فنی که در این شرکت و با حجم و کیفیت به دست آمده بسیار ارزشمندتر از خود محصول است چون این دانش فنی قابل تسری به سایر حوزه ها است.

دهقانی با اشاره به حمایت های معاونت علمی از این طرح گفت: ما به عنوان پشتوانه اصلی حمایتی شرکت ها، بخشی از سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه  را بر عهده گرفتیم. ولی یکی از خوشحالی های ما این است که این شرکت در همکاری با چندین نفر از محققان ایرانی که در شرکت های بزرگ دنیا  فعال بودند شکل گرفته و اجرای این تحقیقات سبب شد تا این افراد به کشور بازگردند تا دانش اصولی در کشور شکل بگیرد.

به گزارش ایسنا، گیربکس مغناطیسی، طراحی و ساخت موتورسیکلت برقی اسکوتر آویتا با سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت، آب شیرین کن خورشیدی و رونمایی از محصول فناورانه نرم افزار ابرسازه از دیگر دستاوردهای این پژوهشکده به شمار می رود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند
  • رونمایی از پرواز رسمی تاکسی پرنده در اسلواکی + فیلم
  • لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود.
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی
  • ساخت یک موشک جدید برای جستجوی حیات در سیاره زهره
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه