Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@00:23:06 GMT

دانشجویان فارس؛ پیشتاز راه مهندسی کشور

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۰۹۷۵۲

دانشجویان فارس؛ پیشتاز راه مهندسی کشور

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سعید یوسفی امروز در نشست مجازی با خبرنگاران از برگزاری مراسم افتتاحیه طرح راه مهندسی فارس در ۱۶ آذر ماه جاری به صورت مجازی خبر داد و اظهار داشت: در این مراسم  یک هزار نفر از دانشجویان رشته های مهندسی استان فارس که در این طرح ثبت نام کرده اند، حضور دارند.

وی افزود: مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور و محمدحسین شفیعی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شیراز از سخنران این مراسم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس با بیان اینکه طرح راه مهندسی مورد استقبال دانشجویان این استان قرار گرفته است، ادامه داد: در ثبت نام اولیه این طرح که اوایل آذر ماه به صورت سراسری در کشور آغاز شد، یک هزار دانشجوی مهندسی استان فارس در این ثبت نام کردند که با این تعداد فارس در رتبه نخست اجرای این طرح قرار گرفته است.

یوسفی اضافه کرد: در نظام آموزشی و تربیتی دانشگاه، اهتمام نداشتن به رفع نیازهای کشور و مسئله محور نبودن نظام آموزشی دانشگاه، منتقل نشدن دید جامع به دانشجویان نسبت به رشته‌های مورد نظر خود از دو منظر سیاستگذاری و فنی همچنین نداشتن شناخت نسبت به فضای فعالیت و شغل آینده خود، از خلاءهای موجود و نقطه ضعف جدی دانشگاه ها محسوب می شود.

وی با بیان اینکه طرح جامع راه مهندسی توسط بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های فارس اجرا می‌شود، گفت: این طرح با برگزاری سلسله برنامه‌ها، نشست‌ها، رویدادها و بازدیدهایی برای دانشجویان به صورت عمومی و تخصصی به تفکیک هر رشته در مورد چندین بحث مشخص، تلاش دارد دانشجویان را به سمت آگاهی و دغدغه‌مندی نسبت به مسائل کشور، توانمندسازی برای پیشرفت و تعالی ایران اسلامی، تقویت دید جامع و تخصصی آنها نسبت به رشته ها و فضای کاری آینده خود هدایت کند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس تصریح کرد: طرح جامع راه مهندسی به دنبال ایجاد دغدغه‌مندی و انگیزه برای دانشجویان و تزریق امید در دانشگاه ها برای ارتقای روحیه «ما می‌توانیم» است که با اقداماتی مانند برگزاری جلسات و نشست های مجازی مرتبط هفتگی و ماهانه، بازدیدهای میدانی محدود با رعایت موازین بهداشتی، جلسات پرسش و پاسخ مجازی به همراه مربیان و همیارها، طراحی و چاپ نشریه راه مهندسی و... اجرایی می شود.

انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان دانشگاه بسیج دانشجویی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس سعید یوسفی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس طرح جامع راه مهندسی شیراز پیشتاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۰۹۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیزش دانشجویان در آمریکا مقامات این کشور را رسوا کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی امروز پنجشنبه خود تاکید کرد: ما امروزه شاهد کشف گورهای دسته جمعی در نوار غزه هستیم. دست کم ۱۴۰ گور دسته جمعی توسط دشمن صهیونیستی به وجود آمده است.

وی اضافه کرد: دشمن صهیونیستی صدها پیکر شهدای فلسطینی را نابود و آنها را در گورهای دسته جمعی دفن کرد. این جنایت نسل کشی در قبال بیماران و کادر درمان غزه نیز صورت گرفته است. در خصوص ایجاد بندر شناور در اراضی اشغالی باید بگویم که آمریکا به این بهانه به دنبال حضور نظامی برای خود و انگلیس در این منطقه است. این کشور می‌خواهد از طریق گذرگاه دریایی، کمک‌های ارسالی به مردم نوار غزه را تحت کنترل خود قرار دهد.

الحوثی تاکید کرد: کشور آمریکا با تحقق آتش بس مخالف بوده و می‌خواهد نسل کشی در غزه ادامه پیدا کند. اما با این وجود شاهد خیزش و بیداری دانشجویان در آمریکا هستیم. از ۲ هفته قبل دانشجویان ۷۹ دانشگاه در آمریکا به پا خواسته و این خیزش به دانشگاه‌های دیگر نیز کشیده شده است.

وی بیان کرد: خیزش دانشجویان در حمایت از نوار غزه باعث دیوانگی نهادهای حامی دشمن صهیونیستی شده است به طوری که نتانیاهو این دانشجویان را نازی توصیف کرده است. این فعالیت‌های دانشجویی مسالمت آمیز، مقامات آمریکا را رسوا کرده است. جهانیان میزان اعمال خشونت در جریان بازداشت دانشجویان بی گناه در آمریکا و برخی اساتید را دیده اند. این عملیات بازداشت در دانشگاه‌های آمریکا بیشتر شبیه حمله نظامی علیه دانشجویان است.

در حال تکمیل

کد خبر 6095237

دیگر خبرها

  • فعالیت در حوزه مهدویت به بدنه دانشگاه سرایت کند
  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2200 نفر رسید
  • شلیک مستقیم پلیس آمریکا به دانشجویان
  • خیزش دانشجویان در آمریکا مقامات این کشور را رسوا کرد
  • دولت مسائل کشور را با کمک و حمایت از دانشگاهیان حل می‌کند
  • رفتار آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین حقیقت حقوق بشر آنها را روشن کرد
  • آئین نکوداشت و تجلیل از اساتید برتر دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد
  • خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در سطح استان بوشهر احداث می‌شود
  • استادان برتر دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تجلیل شدند
  • عضو هیأت علمی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد