Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیانیه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی درباره حاشیه‌سازی‌های اخیر در مورد تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، منتشر شد.

به گزارش برنا، در بخشی از این بیانیه آمده است:

حدود دو ماه قبل کلیات طرح مجلس که مراحلی از آن طی شده بود توسط ریاست محترم مجلس به شورای عالی امنیت ملی ارائه و شورا نیز ضمن استقبال از اصل موضوع، ملاحظاتی را نسبت به جوانبی از آن ارائه و جمع بندی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمع بندی شورای عالی در مورد این طرح مورد تصویب قرار گرفت و پس از طی مراحل به عنوان مصوبه شورا ابلاغ گردید.

در مصوبه شورا از مجلس خواسته شده بود در بررسی و تدوین نهایی طرح با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و وزارت امور خارجه نیز تعامل و همفکری شود.

در چارچوب اجرای مصوبه شورای عالی، نمایندگان ریاست محترم مجلس و کمیسیون امنیت ملی نهاد قانون‌گذاری کشور در چند مرحله رایزنی‌ها و ارجاعاتی به دبیرخانه داشتند که ملاحظات دبیرخانه را دریافت و در اغلب موارد، مورد توجه قرار دادند.

برخی نگرانی‌های طبیعی و متعارف در مورد این طرح برای دبیرخانه مطرح بود که با پیگیری از مراجع ذیربط مرتفع گردید.

کلیه مراحل مختلف تدوین طرح تا تصویب نهایی آن بر اساس روال و مقررات متعارف و قانونی مجلس انجام شده و دبیرخانه دخالتی در آن نداشته است.

مجلس محترم الزامی برای اخذ موافقت دبیرخانه و دستگاه‌های دیگر نداشته مگر آنچه در چارچوب قانون اساسی و شرع مقدس، رعایت آن توصیه گردیده و توسط شورای محترم نگهبان مورد نظارت قرار می‌گیرد.

نظر کارشناسی دبیرخانه در خصوص مراحل شکل‌گیری، تکمیل و تصویب قانون «اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها و صیانت از حقوق مردم» این است‌ که قانون فوق مسئله خاصی به زیان مصالح ملی ایجاد نمی‌کند و بر عکس، آنچه بر خلاف مصالح ملی بوده و مورد نگرانی می‌باشد، همین جنجال‌هایی است که شأن و جایگاه نهادهای قانونی کشور را مورد خدشه قرار داده و به وحدت و انسجام ملی خسارت وارد می‌کند.

اظهارنظرها و رفتارهایی که طی روزهای اخیر شاهد آن بودیم، مصالح و منافع ملی را قربانی اغراض و منافع گروهی و جناحی نموده و ضمن آن که هیچ‌گونه نفعی برای کشور ندارد، پیام و آدرس غلط به دشمنان منتقل می‌کند.

توسل ابزاری به ارزش‌های عالی نظام و انقلاب به ویژه موضوع شهادت دانشمند خدوم و انقلابی شهید «محسن فخری‌زاده» و دست‌مایه قرار دادن آن در مجادلات سیاسی و جناحی به ویژه از سوی آنهایی که انتظار است در موقعیت کنونی تمام اهتمام خود را صرف تحکیم وحدت و انسجام ملی و سامان‌دهی اوضاع کشور نمایند و در تدارک پاسخ کوبنده به دشمن غدار باشند، سوالات بزرگی را ایجاد نموده و به هیچ وجه قابل توجیه نمی‌باشد.

 دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با آگاهی نسبت به رویکرد برخی طرف‌هایی که به دنبال گسترش و تداوم هیاهو و ایجاد خدشه در نقش، جایگاه و عملکرد دبیرخانه هستند، قصد پاسخگویی به آنان را ندارد لیکن ضمن اعتقاد راسخ و توصیه اکید به همه طرف‌ها در خصوص ضرورت پایان دادن به مجادلات بی‌حاصل، هشدار می‌دهیم که اجازه نخواهیم داد منافع و مصالح کشور دست‌مایه سیاست‌بازان قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای عالی امنیت ملی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۱۰۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش عجیب مدیرعامل تیک تاک به اقدام جو بایدن

لایحه‌ای که روز گذشته توسط مجلس سنا ایالات متحده به‌منظور «فیلترشدن یا فروش تیک تاک» تصویب شده بود، حالا با امضای «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، به یک قانون تبدیل شده است. بایدن مجموعه‌ای از لوایح را امضا کرده است که شامل «قانون حمایت از آمریکایی‌ها در برابر برنامه‌های کنترل‌شده توسط دشمنان خارجی» می‌شود و حالا Bytedance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را به فروش برساند یا با ممنوعیت آن روبرو شود. در واکنش به این موضوع، مدیرعامل تیک تاک ویدیویی را منتشر کرده که در آن می‌گوید «اطمینان داشته باشید که ما هیچ جا نمی‌رویم.»

به گزارش دیجیاتو، تیک‌تاک در بیانیه‌ای گفت که این قانون را در دادگاه به چالش خواهد کشید.

بیانیه تیک تاک در واکنش به امضای «جو بایدن»

در متن بیانیه این شرکت آمده است:

«معتقدیم که حقایق و قانون به نفع ماست و ما در نهایت پیروز خواهیم شد. واقعیت این است که ما میلیارد‌ها دلار برای ایمن نگه‌داشتن داده‌های کاربران ایالات متحده سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و پلتفرم خود را از نفوذ و دستکاری خارجی دور نگه داریم. این ممنوعیت هفت میلیون کسب‌و‌کار را ویران خواهد کرد و ۱۷۰ میلیون آمریکایی را سرکوب می‌کند.»

«شو زی چو»، مدیرعامل تیک تاک نیز با انتشار ویدیویی، از این قانون به‌عنوان «لحظه‌ای ناامیدکننده» برای شرکت یاد کرد و گفت:

«اشتباه نکنید. این یک ممنوعیت برای تیک تاک و یک ممنوعیت برای شما و صدای شماست. این قانون در واقع طعنه‌آمیز است، زیرا آزادی بیان در تیک تاک منعکس‌کننده همان ارزش‌های آمریکایی است که ایالات متحده را به نور امید آزادی تبدیل می‌کند.»

این قانون به Bytedance، شرکت مالک تیک‌تاک که در چین مستقر است، یک سال فرصت می‌دهد تا شبکه اجتماعی خود را به مالک جدیدی بفروشد. اگر شرکت چینی نتواند چنین کاری را انجام دهد، TikTok از حضور در استور‌های برنامه و سرویس‌های میزبانی وب ایالات متحده منع خواهد شد.

برخلاف تلاش‌های قبلی برای فروش یا ممنوعیت اجباری تیک تاک، «قانون محافظت از آمریکایی‌ها در برابر برنامه‌های کاربردی کنترل‌شده توسط دشمنان خارجی» از حمایت گسترده دو حزبی برخوردار بوده است و توانست با سرعت قابل توجهی در کنگره پیشرفت کند.

دیگر خبرها

  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • واکنش عجیب مدیرعامل تیک تاک به اقدام جو بایدن
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره مزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؟